رييس اتاق بازرگاني اهواز گفت: عدم بازاريابي و وجود واسطههاي متعدد عرضه توليدات داخلي در بازارهاي بينالمللي و دستيابي به بازارهاي هدف را دچار مشكل كرده است.
شهلا عموري در نشست تعيين قيمت خريد توافقي خرما با اشاره به مشكلات صادرات استان، اظهار كرد: يكي از مشكلات اصلي ما در صادرات وجود واسطههاي فراوان است كه موجب شده تا از بازارهاي هدف دور بمانيم.
وي افزود: وجود واسطههاي فراوان موجب شده است تا كالاي مرغوب داخلي به قيمت واقعي خود نرسد كه بیشترین ضرر در یک حلقه اقتصادي به توليدكننده وارد ميشود.
عموری تصریح كرد: كشاورزي كه محصول خود را با هزينههاي فراوان و با كيفيت توليد ميكند اما در نهایت متضرر ميشود، ديگر انگيزهاي براي توليد نخواهد داشت؛ بنابراين بايد محصولات را طوري از كشاورز خريداري و صادر كنيم كه هم توليدکننده و هم عرضه كننده نفع ببرند؛ نه يك حلقه از اين دو.
وی عنوان كرد: تجارت يك سفره است كه باید تمام حلقههاي اقتصادي يعني از توليدكننده تا عرضه كننده از آن بهرهمند شوند و اگر قرار است يك حلقه فقط به فكر خود باشد و سوءاستفاده كند و حلقههاي ديگر متضرر شوند، ديگر رونقي در اقتصاد استان و توسعه توليد اتفاق نخواهد افتاد.
رییس اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان كرد: براي خريد توافقي خرما بايد قيمتي تعيين كنيم كه هم صادركننده بتواند خرمای خود را با قيمت خوب در بازارهاي بينالمللي عرضه كند و هم توليدكننده متضرر نشود و از توليدكننده و صادركننده انتظار داریم تا سر قيمتي توافق كنند كه دو طرف منتفع شوند.