تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۹۸۵۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اتاق بازرگانی اهواز تاکید كرد:
قیمت خرید خرما به نفع تولیدکننده و صادرکننده باشد
قیمت خرید خرما به نفع تولیدکننده و صادرکننده باشدرييس اتاق بازرگاني اهواز گفت: عدم بازاريابي و وجود واسطه​هاي متعدد عرضه توليدات داخلي در بازارهاي بين‌المللي و دست​يابي به بازارهاي هدف را دچار مشكل كرده است.

شهلا عموري در نشست تعيين قيمت خريد توافقي خرما با اشاره به مشكلات صادرات استان، اظهار كرد: يكي از مشكلات اصلي ما در صادرات وجود واسطه​هاي فراوان است كه موجب شده تا از بازارهاي هدف دور بمانيم.

وي افزود: وجود واسطه​هاي فراوان موجب شده است تا كالاي مرغوب داخلي به قيمت واقعي خود نرسد كه بیشترین ضرر در یک حلقه اقتصادي به توليدكننده وارد مي​شود.

عموری تصریح كرد: كشاورزي كه محصول خود را با هزينه​هاي فراوان و با كيفيت توليد مي​كند اما در نهایت متضرر مي‌شود، ديگر انگيزه​اي براي توليد نخواهد داشت؛ بنابراين بايد محصولات را طوري از كشاورز خريداري و صادر كنيم كه هم توليدکننده و هم عرضه كننده نفع ببرند؛ نه يك حلقه از اين دو.

وی عنوان كرد: تجارت يك سفره است كه باید تمام حلقه​هاي اقتصادي يعني از توليدكننده تا عرضه كننده از آن بهره​مند شوند و اگر قرار است يك حلقه فقط به فكر خود باشد و سوءاستفاده كند و حلقه​هاي ديگر متضرر شوند، ديگر رونقي در اقتصاد استان و توسعه توليد اتفاق نخواهد افتاد.

رییس اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان كرد: براي خريد توافقي خرما بايد قيمتي تعيين كنيم كه هم صادركننده بتواند خرمای خود را با قيمت خوب در بازارهاي بين​المللي عرضه كند و هم توليدكننده متضرر نشود و از توليدكننده و صادركننده انتظار داریم تا سر قيمتي توافق كنند كه دو طرف منتفع شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار