تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۸۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با وجود تحریم‌ها صورت گرفت؛
ساخت سینی‌های برج تقطیر واحد 55 در کشور
مسئول واحد ساخت قطعات اداره تدارکات و کالای پالایشگاه آبادان از ساخت سینی‌های برج تقطیر واحد 55 برای نخستین‌بار در کشور توسط یکی از سازندگان آبادانی خبر داد.

جلال آل‌ناصر در گفت‌وگو با فارس،اظهار داشت: کار مقدمات برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی ساخت قطعات یدکی پالایشگاه آبادان از دو ماه پیش با دعوت از 40 شرکت شناخته شده در فهرست منابع تدارکات کالا و وزارت نفت آغاز شد.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه از یکم تا سوم آبان‌ ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی شرکت پالایش نفت آبادان برپاست، گفت: دستیابی به قطعات با کیفیت‌تر به همراه دستیابی به دانش فنی آنها توسط سازندگان توانمند داخلی از جمله فرآیندهای این نمایشگاه است.
مسئول واحد ساخت قطعات اداره تدارکات و کالای پالایشگاه آبادان افزود: تعداد 360 قطعه مربوط به توربین‌ها، کمپرسورها و تلمبه‌ها برای بازدید متخصصان، قطعه‌سازان و علاقه‌مندان ارائه شده و تاکنون 32 شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون با سازماندهی مجدد، روند مشخصی برای ساخت داخلی قطعات تعریف شده است.
آل‌ناصر بیان کرد: واحد ساخت تدارکات کالا بین سال‌های 87 تا 89 موفق به ساخت 130 فقره تقاضا به تعداد 107 هزار و 145 قطعه و به ارزش 18 میلیارد و 900 میلیون ریال شده است.
وی امکان‌سنجی ساخت داخلی قطعات، بومی‌سازی قطعات و استفاده از توانمندی‌های داخلی، شناسایی و ارزیابی سازندگان داخلی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.
مسئول واحد ساخت قطعات اداره تدارکات و کالای پالایشگاه آبادان با بیان اینکه فعالیت ساخت قطعات یدکی همزمان با شروع بازسازی پالایشگاه نفت آبادان و به صورت محدود و موردی آغاز شد، افزود: با وجود تحریم‌ها ساخت سینی‌های برج تقطیر واحد 55 برای نخستین‌بار در کشور و توسط یکی از سازندگان آبادانی نقطه عطف و اعتمادسازی به سازندگان داخلی را رقم زد.
به گفته وی در شش ماهه نخست امسال موفق به ساخت 30 فقره تقاضا شامل 236 قلم کالا به تعداد 87 هزار و 79 قطعه به ارزش4 میلیارد و 551 میلیون و 557 هزار و 140 ریال شده و معادل همین مبلغ صرفه‌جویی ارزی صورت گرفته است.
آل‌ناصر بومی‌سازی تعداد 104 قلم کالا با اخذ دانش فنی قطعات که کد آنها از یک و سه خارجی به دو داخلی تغییر و به نام شرکت‌های داخلی در سیستم کالا تعریف شدند را از دیگر دستاوردهای تولید قطعات در داخل کشور عنوان کرد و گفت: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های در پیش‌رو این نمایشگاه برای متقاضیان و بازدیدکنندگان امر مفید و مثمرثمر واقع شود.
:
:
:
آخرین اخبار