تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۹۸۵۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح شکایت میردورقی از برنامه نود
اردشیر میردورقی که شب گذشته روی آنتن برنامه نود قرار گرفت و انتقادات زیادی را متوجه این برنامه کرد، از این برنامه طرح شکایت کرد.

میردورقی اظهارکرد: موضوع فوتبال مبین، آرمین و آرمان، پسرهای من، سال قبل توسط برنامه نود به حاشیه​هایی رفت كه هنوز عواقب آن برنامه روی فوتبال كنونی مبین تاثیر دارد. سال قبل به واسطه رفتن مبین به پرسپولیس حاشیه​هایی برای او درست شد و هیچ وقت هم مداركی ارائه نكردند. آن موقع من خواستم از این برنامه شكایت كنم كه دوستان بسیاری واسطه شدند و من هم از این كار خود صرف‌نظر كردم.

وی بیان كرد: امسال هم كه مبین به استقلال اهواز آمد، همه می​دانند كه او جزو اولین نفراتی بود كه در تمرینات تیم شركت كرد و مبین برای این كه از حاشیه​های برنامه نود در امان بماند، به صورت خیلی ناشناس در تمرینات شركت كرد تا سرانجام با باشگاه استقلال اهواز قرداد بست.

میردورقی با اشاره به دیدار استقلال اهواز و استقلال تهران، گفت: برای این بازی اجازه ندادند استقلال اهواز در ورزشگاه تختی بازی كند و مسایل دیگری هم بود و در واقع به استقلال اهواز باخت دادند. ظهر این مسابقه گزارشگر برنامه نود، آقای یونسیان كه سال قبل هم آن اتفاق بد را برای مبین رقم زد، در هتل محل اقامت بازیكنان استقلال اهواز ظاهر می​شود و مصاحبه​ای با مالك باشگاه می​گیرد و سوالاتی را با محوریت خاص و جهت​دار مبنی بر این كه آیا پدر مبین به باشگاه كمك مالی می​كند، می​پرسد كه آقای ملكی (مالک باشگاه) هم این موضوع را به صراحت تكذیب می​كند.

وی افزود: گزارشگر این برنامه مصاحبه​ای هم با آقای بختیاری​زاده (سرمربی تیم استقلال اهواز) انجام می​دهد و این برنامه تنها بخش كمی از این مصاحبه را، آن هم به صورت گزینشی برای این كه افكار عمومی را به اشتباه بیندازد، پخش می​كند. بختیاری​زاده در مصاحبه​اش می​گوید كه من از این كه پدر مبین كمك مالی به باشگاه داشته است، اطلاعی ندارم و نمی​دانم چنین چیزی هست یا خیر ولی حتی اگر هم به استقلال اهواز یا خوزستان كمك كند، دست او را می​بوسم و طرفدارش هستم.

میردورقی بیان كرد: یونسیان، گزارشگر این برنامه و خود برنامه مانند سال قبل كه یك مصاحبه گزینشی برای مبین درست كردند و همان موضوع سال گذشته را رقم زدند و مسایل كذب و بی‌اساس را مطرح كردند كه من شب گذشته هم به آقای فردوسی‌پور و كسانی كه این برنامه را نگاه می​كردند، این را گفتم. به هر حال متاسفانه بدون هیچ‌گونه مدرك و سندی، صحبت​هایی را ارائه می​كنند.

وی ادامه داد: پس از آمدن من روی خط و پایان برنامه نود، من و آقای فردوسی​پور نزدیك به یك ساعت و نیم با یكدیگر صحبت كردیم و آقای فردوسی‌​پور حرفی به من زد كه باعث تاسف من شد و آن حرف این بود كه "مبین برای استقلال اهواز و تیم​های دیگر خوب است ولی برای پرسپولیس نبود"؛ سوال من از آقای فردوسی​پور این است كه با توجه به این‌كه فوتبال علم است و بحث روانشناسی دارد، كجای دنیا آن هم ظهر روز بازی، خبرنگاری كه سال قبل برای یك بازیكن گزارش تهیه می​كند، به هتل می​رود و با مبین بحث می​كند و به او می‌گوید برادرت را هم به استقلال اهواز آوردی؟ من آن موقع نمی​دانستم كه این موضوع برای مبین پیش آمده است ولی بعد متوجه شدم همین بحث روحی روانی روی بازی مبین مقابل استقلال تهران تاثیر منفی گذاشته است و خواهش می​كنم صحبت​های من بررسی شود كه حرف​هایی كه می​گویم واقعیت دارد یا ندارد.

میردورقی خاطرنشان‌كرد: آقای فردوسی​پور در خصوص وضعیت مالی این باشگاه به من تهمت زد و ما هم سیستم قضایی و امنیتی داریم و خواهش می​كنم مسوولان مربوطه در این زمینه، پیگیری كنند و ببینند چه اندازه از حرف‌های آقای فردوسی​پور درست و چه اندازه اشتباه است و با دروغگو؛ من، فردوسی​پور یا هر فرد دیگری كه هست، برخورد كنند.

وی بیان كرد: فوتبال در خون ما خوزستانی​ها هست و شب گذشته هم گفتم اگر تمام رسانه​های دنیا جمع شوند، نمی‌توانند فوتبال را از ما و بچه​های​مان بگیرند چرا كه فوتبال جزئی از زندگی ما خوزستانی​ها است. همیشه شاهد برخورد این آقایان و گروه​شان با فوتبال خوزستان بوده​ایم. وضعیت فوتبال امروز هم مشخص است و وقتی با بزرگانی مانند دادكان، مایلی‌كهن، دایی و قلعه​نویی برخورد ناشایست می​شود، زیاد جای تعجب ندارد.

میردورقی گفت: از مسوولان می​خواهم این دو برنامه فردوسی​پور را كه برای این جوان 19، 20 ساله و برادرانش در رسانه ملی نشان دادند، بررسی كنند. رسانه ملی خودش را صرف فرهنگسازی در فوتبال نكرد و باید به سمت اخلاق‌مداری برود نه تهمت زدن. به صراحت می​گویم تمام حرف‌های فردوسی​پور در این زمینه، چه سال قبل و چه شب گذشته، تهمت بود.

وی بیان كرد: مبین، آرمان و آرمین زمانی كه از اصفهان به تهران رفتند، قربانی تن ندادن به خواسته دلالان شدند و این، حال و روز آن‌هاست. من خواهش می​كنم فرزندان من و دیگر جوانان را در زمین فوتبال قضاوت كنند. تیم استقلال اهواز دو روز پیش از آغاز لیگ، بسته شد و بدنسازی نداشت. مبین هم مانند سایر بازیكنان است و هنوز بدنش آماده نیست. خواهش می​كنم دوستان تحمل كنند كه خوزستان سه تیم در لیگ برتر دارد و به جای اینكه برای تیم​های خوزستان حاشیه درست كنند، اگر به فكر استان هستند، جاهای دیگر را تقویت كنند. برنامه شب گذشته نود در شرایطی پخش می​شود كه استقلال اهواز یك بازی حساس با ذوب آهن دارد و مردم، عاقل و متوجه هستند كه این برنامه​ها برای چه هست.

میردورقی عنوان كرد: فردوسی​پور در برنامه نود در دو برنامه به استقلال اهواز پرداخته است و یكی پاسخ دهد كه آقای فردوسی​پور از استقلال اهواز و خوزستان چه می​خواهد؟ من به عنوان یك پدر صبح امروز (سه​شنبه) طرح شكایت كردم و وكیل گرفتم و وکیلم در حال انجام کارهای قانونی است و حداکثر تا روز شنبه این شکایت به دادسرای فرهنگ و رسانه ارایه می‌شود. من این موضوع را به خاطر فوتبال خوزستان، استقلال اهواز، خواست هواداران این تیم، حیثیت خودم و فرزندانم و احقاق حقم پیگیری می​كنم. می​دانم قوه قضاییه با تشكیلاتی كه دارد با افراد خیلی بزرگتر از این آقایان برخورد كرده است و اگر حقی از ما ضایع شده باشد، مطمئن هستم این قوه فارغ از محبوبیت نام این آقایان، موضوع را رسیدگی می​كند.

وی تصریح کرد: برنامه سال قبل فردوسی​پور باعث شد كه هیچ مربی​ای جرات نكند كه فرزندان من را به بازی بگیرد. پسر دوم من سال گذشته در تیم استقلال تهران بود ولی مربی او به خاطر ترس از برنامه نود حاضر نبود با او ادامه دهد. همچنین آقای درخشان در نیم‌فصل دوم فصل گذشته مبین را برای پست دفاع چپ جذب كرده بود ولی پس از حاشیه​های نود، هیچ‌ وقت نشد كه از او استفاده كند.

میردورقی تاکید کرد: به هر حال من قصد شكایت از آقای فردوسی​پور، برنامه نود، كارگردان و خبرنگار این برنامه  و عوامل پشت پرده كه سال قبل بودند؛ از جمله آقای​ شاه‌محمدی و امرالله سلطانی را دارم. شاه‌محمدی پس از برنامه سال گذشته نود، حرف‌های خودش را در رسانه​ها تكذیب كرد و گفت كه خبرنگار نود این حرف​ها را در دهان من گذاشت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار