تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۹۸۶۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست شبکه بهداشت باغملک:
مطالعه احداث مجتمع دندانپزشکی باغملک تکمیل شد
سرپرست شبکه بهداشت و درمان باغملک گفت: مطالعه فضای مجتمع دندانپزشکی انجام‌شده و با بخش خصوصی رایزنی‌هایی در این خصوص صورت گرفته است.

امین محمد پور شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت، مهم‌ترین اقدام دولت در عرصه سیاست داخلی بوده و دولت تدبیر و امید با توجه به مطالبات داخلی یک گام اساسی و مهم در این رابطه را برداشته و آن هم اجرای این طرح بود.

وی افزود: هدف عمده از اجرای طرح تحول نظام سلامت در واقع جلب رضایتمندی بیشتر مردم و همچنین کاهش پرداختی از جیب آنها بود. در حقیقت وظیفه خود می‌دانیم که در بهداشت و درمان هزینه‌ها را کاهش داده و کیفیت ارائه خدمات را نیز در مقابل افزایش دهیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان باغملک تصریح کرد: در نظرسنجی‌های مردمی بیشترین میزان رضایتمندی مردم بعد از وزارت امور خارجه به وزارت بهداشت اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه شهرستان باغملک ۱۱۴ هزار نفر جمعیت دارد، گفت: این شهرستان یک بیمارستان، ۱۱ مرکز درمانی، ۶۱ خانه بهداشت و چهار کلینیک تخصصی دارد. از این تعداد خانه بهداشت ۱۵ مورد طی یک سال اخیر مهیا شده بود.

محمد پور تأکید کرد: هزینه ساخت این خانه‌های بهداشت برای دولت بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان بوده و ۳۰ میلیون تومان نیز برای تجهیزات پزشکی هر خانه بهداشت لازم است. در یک سال اخیر، دو پایگاه بهداشت راه‌اندازی شده که هزینه آن برای دولت بالغ بر ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان بود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان باغملک بیان کرد: از اردیبهشت سال گذشته تا اردیبهشت امسال در باغملک، ۸۱ هزار و ۸۷۵ نفر ویزیت پزشکان متخصص شده، ۱۲۴ هزار و ۸۵۴ نفر به اورژانس مراجعه کرده، ۵۱ هزار عمل جراحی انجام‌شده و ۱۱ هزار نفر بستری شدند.

محمد پور تصریح کرد: در بخش بهداشت، سال گذشته نزدیک به ۱۳۵ هزار نفر ویزیت شده در خانه‌های بهداشت داشتیم. در خانه‌های بهداشت فعالیت‌های متفاوتی از جمله واکسیناسیون، توزیع فرآورده‌های بهداشتی و مکمل‌های غذایی، بهداشت خانواده، توزیع اقلام دارویی، بهداشت عمومی و مسائل مادر و کودک انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: در بخش بهداشت و درمان کارهای خوبی انجام‌شده و بهداشت مردم این شهرستان ارتقای خوبی داشته است. متعهد و معتقدیم که باید خدمات درمانی را با کیفیت بهتر، هزینه‌های قابل پرداخت تر و دلسوزی بیشتر ارائه داده شود.

بازسازی ۱۱ مرکز بهداشتی

سرپرست شبکه بهداشت و درمان باغملک گفت: فعالیت‌های عمرانی خوبی را در شهرستان انجام داده و ۱۱ مرکز بهداشتی و درمانی را بازسازی و تعمیر کردیم. خانه‌های بهداشت بسیاری را هم تعمیر کرده و باز هم تعمیر خواهیم کرد.

محمد پور بیان کرد: مسئله دفن زباله این شهرستان را به‌عنوان یک مشکل در شورای سلامت مطرح کرده‌ایم. مقررشده تا محیط زیست و مدیریت شهری یک کارخانه زباله و دفع پسماند را احداث کنند.

وی در ارتباط با وضعیت پزشکان متخصص در این شهرستان گفت: شهرستان باغملک متخصص قلب، زنان، اطفال، داخلی، رادیولوژی، بیهوشی و روانپزشکی را دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان باغملک عنوان کرد: مطالعه فضای مجتمع دندانپزشکی را انجام داده و با بخش خصوصی رایزنی‌هایی را نیز داشته‌ایم. در صورت وصول نتیجه با بخش خصوصی، قرارداد منعقد کرده تا با تعرفه دولتی در مکان‌های دولتی و با تجهیزات ما به مردم خدمات ارائه دهند.

محمد پور تأکید کرد: به‌زودی با بخش خصوصی وارد تعامل شده تا بعدازظهرها خدمات با کیفیتی را بخش دندانپزشکی با تجهیزات دولتی به مردم ارائه دهند.

وی با اشاره به ارائه خدمات به بیماران دیالیزی در این شهرستان گفت: خدمات رادیولوژی بسیار گران بوده ولی در این شهرستان برای هر رادیولوژی و سونوگرافی تنها سه هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان باغملک عنوان کرد: دیدار از خانواده معظم شهدا، برپایی ایستگاه‌های سنجش سلامت، ویزیت پزشکان در مراکز روستایی، ارائه عملکرد یک‌ساله شبکه به رسانه‌ها، مسئولان و مردم و بازدید از مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی از جمله برنامه‌های اجرایی این شبکه در هفته دولت است.

محمد پور در پایان گفت: افتتاح خانه‌های بهداشت، برگزاری همایش روز پزشک و تجلیل از پزشکان و کارکنان شبکه بهداشت، توزیع اقلام آموزشی ـ بهداشتی و همچنین دیدار با مردم و کارکنان از دیگر برنامه‌های اجرایی این شبکه در هفته دولت است.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: باغملک
:
:
:
آخرین اخبار