تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۹۸۶۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز بهداشت باغملک:
امید به زندگی در باغملک افزایش یافت
رئیس مرکز بهداشت باغملک گفت: افزایش توجه به بخش درمان و بهداشت در این شهرستان منجر به افزایش امید به زندگی در باغملک شده است.

عبدالرضا نجفی شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مرکز بهداشت باغملک، یکی از بهترین شبکه‌ها از نظر سیستم مالی، اداری و فعالیت‌های عمرانی است. باغملک از لحاظ ساختاری شبکه قبلا مشکلات بسیاری داشته ولی در یک سال اخیر فعالیت‌های بسیار خوبی  در زمینه سخت‌افزاری، تجهیزات و بازسازی (با صرف هزینه‌های بالا) انجام دادیم.

وی افزود: سال گذشته شبکه بهداشت و درمان باغملک بیشترین تعداد خانه‌های بهداشت در استان راه‌اندازی کرد. وضعیت بیمارستان نیمه‌کاره این شهرستان نیز که تاکنون بلاتکلیف بوده مشخص‌شده و بحث‌ها و مسائل پیمانکار آن‌هم حل شده است.

رئیس مرکز بهداشت باغملک تصریح کرد: مسئولان استانی و کشوری بسیاری از باغملک بازدید کرده و مشکلات این شهرستان را نیز ارزیابی کرده‌اند، بنابراین با توجه به مساعدت این مسئولان و تلاش‌های انجام‌شده آینده خوبی را برای باغملک پیش‌بینی می‌کنیم.

نجفی بیان کرد: تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت در باغملک، پزشکان تیم سلامت این شهرستان به ۵۰ درصد هم نمی‌رسید، ولی از نیمه دوم سال گذشته تعداد پزشکان در تیم‌های سلامت کامل بوده و این پزشکان تنها کارهای بهداشتی مردم را دنبال می‌کنند.

افزایش امید به زندگی

وی عنوان کرد: نتیجه توجهات بسیار به بخش بهداشت و درمان در باغملک این است که شاهد افزایش امید به زندگی و طول زندگی سالم در کنار کاهش مرگ و میر بودیم. موارد نامبرده همگی جزو وظایف ما بوده و از تحقق آنها بسیار خرسند هستیم.

رئیس مرکز بهداشت باغملک ادامه داد: رسالت اصلی ما کاهش میزان مرگ‌ومیرها بوده که در سال ۹۱ آمار این بخش در کشور ۲۶ هزار نفر بوده و در سال ۹۲ به ۲۳ هزار نفر کاهش پیدا کرد. سوانح رانندگی بعد از بیماری‌های قلبی در رتبه دوم علت مرگ‌ومیر قرار دارد، بنابراین باید فرهنگ‌سازی لازم در ارتباط با رانندگی انجام شود.

نجفی یادآور شد: بهداشت و درمان باغملک در شاخص‌های بسیاری دارای رتبه خوب در استان است. در این شهرستان سیستم را ارزیابی کرده و در عین حال نیز نظارت و بازدیدهای لازم را انجام می‌دهیم.

وی تأکید کرد: ثبت الکترونیک در این شهرستان فعال بوده و پزشکان این شهرستان پرونده الکترونیک سلامت را برای مراجعه‌کنندگان انجام می‌دهند. در استان اولین شهرستانی بودیم که بالای ۹۵ از سرشماری الکترونیک را انجام دادیم.

جذب بهورز

رئیس مرکز بهداشت باغملک اضافه کرد: سال گذشته هشت بهورز را جذب کرده و باز هم برنامه‌ریزی‌شده تا دوباره بهورز جذب کنیم. با انجام تمامی کارهای پیش‌گفته، شبکه بهداشت و درمان تنها متولی ۲۵ درصد از کارهای حوزه سلامت است. در بحث تأمین سلامت ۵۰ درصد از نتیجه با توجه به مشارکت خود مردم حاصل می‌شود.

نجفی تصریح کرد: خدماتی را که در حوزه بیماری تالاسمی انجام می‌دهیم، این است که تمام داوطلبان ازدواج را مشاوره داده و ناقلان این بیماری را برای اطمینان با هزینه خودمان برای انجام آزمایش‌ها ژنتیک اعزام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه واحد دیابت با دکتر متخصص در بیمارستان باغملک فعال است، گفت: در تمام خانه‌های بهداشت غربالگری‌های لازم را انجام داده و همچنین برای شناسایی کم‌کاری تیروئید کلیه نوزادان را به‌صورت رایگان در فاصله سه تا پنج روز نمونه‌گیری کرده و نمونه‌ها را با هزینه خود به مرکز استان ارسال می‌کنیم.

رئیس مرکز بهداشت باغملک ادامه داد: سالانه بیش از ۴۰ مورد عقب‌ماندگی را در نوزادان به موقع شناسایی کرده و نسبت به درمان آنها اقدام می‌کنیم.

نجفی گفت: به لحاظ اهدای خون نیز هیچ مشکلی نداشته و ۳۵ بیمار تالاسمی در بیمارستان این شهرستان در حال درمان بوده و خون نیز دریافت می‌کنند.

مرجع / مـهـر
برچسب ها: باغملک
:
:
:
آخرین اخبار