تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۹۸۶۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه آبادان خبر داد:
افتتاح 33 پروژه عمرانی، خدماتی و ورزشی در آبادان

فرماندار ویژه آبادان گفت: به‌ مناسبت هفته دولت 33 پروژه عمرانی، خدماتی و ورزشی در شهرستان آبادان افتتاح می‌شود.

عزیزالله شهبازی امروز ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر با اشاره به اینکه پروژه‌های بیشتری از سوی دستگاه‌های اجرایی برای افتتاح به این فرمانداری اعلام شده بودند، اظهار کرد: هدفگذاری ما افتتاح پروژه‌هایی بود که پس از آن مردم بتوانند بلافاصله از خدمات آن بهره مند شوند.

وی از افتتاح بازارچه مرزی اروندکنار به عنوان مهمترین پروژه قابل افتتاح و بهره‌برداری در هفته دولت نام برد و افزود: این بازارچه با اعتباری بالغ بر 2.5 میلیارد تومان احداث شده است.

فرماندار ویژه آبادان از سالن تیراندازی اداره ورزش و جوانان آبادان به عنوان بزرگترین سالن تیراندازی جنوب غرب کشور، چند کارگاه تولیدی در شهرک صنعتی، ساختمان دهیاری، اتمام طرح هادی روستایی، نوسازی مدارس، حوزه برق و دبیرستان 9 کلاسه در چوئبده به عنوان برخی از پروژه‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت نام برد.

شهبازی با اشاره به همدلی و همزبانی موجود میان مسئولان شورای اداری شهرستان، ائمه جمعه آبادان، مسئولان شهرهای چوئبده و اروندکنار، نمایندگان مردم آبادان درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش تمام مسئولان شهری آبادان در کنار هم افزایی با یکدیگر در جهت حل مشکلات و کاهش دغدغه‌های مردمی است.

معاون استاندار خوزستان وجود برخی اختلاف سلیقه‌ها در برخی موارد را امری عادی خواند و گفت: هدف تمام مسئولان شهری کمک به شکوفایی آبادان در تمام ابعاد است.

*رونق کسب و کار هدف تعیین شده در سال‌جاری

وی افزود: رونق کسب و کار از اهداف اصلی دولت در سال جاری در شهرستان آبادان است.

فرماندار ویژه آبادان از منطقه آزاد اروند به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ یاد کرد که می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی گام‌های موثری بردارد.

شهبازی عنوان کرد: در کنار اقدامات عمرانی و اقتصادی منطقه آزاد، راه اندازی فرصت مغفول مانده بازارچه مرزی اروندکنار یکی از برنامه‌هایی‌ است که به دستور استاندار خوزستان تعریف شده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا راه‌اندازی این بازارچه همچون نگینی در استان خوزستان و کشور بدرخشد.

به گفته وی، افتتاح این بازارچه و امکان ورود اجناس با معافیت‌های ویژه مالیاتی، نقش غیرقابل انکاری در رونق اقتصادی منطقه و حفظ جمعیت و شکوفایی اقتصادی خواهد داشت ضمن آنکه این اقدام سبب اتصال جاده اقتصادی شمال، شرق و غرب خوزستان به جنوبی‌ترین نقطه استان می‌شود.

معاون استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 60 سازمان مردم نهاد در حوزه اجتماعی در آبادان خبر داد و گفت: نوع فعالیت این سازمان‌ها در حوزه‌های کشاورزی، محیط زیست، فرهنگی، مبارزه با مواد مخدر و غیره است.

*206 پروژه تعریف شده در سال گذشته

شهبازی افزود: در سال گذشته 206 پروژه در حوزه‌های مختلف اعم از بهداشت و درمان، گازرسانی، آب و برق برای این شهرستان تعریف و اقدامات اجرایی آنها آغاز و یا به انجام رسید.

وی اضافه کرد: از 64 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی برای این پروژه‌ها تاکنون 46 میلیارد تومان آن از منابع مختلف تخصیص یافته که به این ترتیب به لحاظ جذب اعتبارات پس از اهواز رتبه دوم را در استان داریم.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به برخی دیگر از برنامه‌های اقتصادی شهرستان، اظهار کرد: در حوزه صید و صیادی مزرعه پرورش میگوی چوئبده در زمان حاضر با افزایش زیر کشت 500 هکتاری، حدود 500نفر را در چرخه اشتغال قرار داده است.

شهبازی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از جمله اعطای تسهیلات به مزرعه داران غیر فعال سعی داریم تا میزان سطح زیر کشت در سایت پرورش میگوی چوئبده را به رقم یک‌هزار و 250 هکتار برسانیم.

معاون استاندار خوزستان یادآور شد: در راستای احیای شهرک صنعتی آبادان، دو واحد صنعتی بزرگ و کاربردی به نام‌های «پترو آذر کاسپین» و«فسفات کارون» آماده آغاز به کار و بهره برداری هستند.

به گفته وی، پروژه فاز دو پالایشگاه آبادان و موضوع آب شرب منطقه از جمله کارهایی‌ست که به صورت مستمر در حال پیگیری است.

*موفقیت دولت در مذاکرات هسته‌ای

شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کسب موفقیت‌های هسته‌ای اخیر گفت: موضوعی که 12 سال است در کشور با آن دست به گریبان بودیم بحث تحریم‌های ظالمانه‌ای بود که نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی ایران روا داشت.

فرماندار ویژه آبادان افزود: پس از 12 سال بالاخره تلاش‌ها در زمینه انرژی هسته‌ای صلح آمیز به ثمر نشست به نحوی که مقام معظم رهبری ضمن قدردانی از مجموعه کسانی که در این زمینه حرکت کردند از مردم خواستند تا در این زمینه همراهی های لازم را با دولت داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری عنوان کرد: به طور قطع با حضور گسترده مردم، انتخابات پرشور و نشاطی را برگزار خواهیم کرد.

معاون استاندار خوزستان در پایان از مردم پرسش‌گر و همیشه در صحنه آبادان، اصحاب رسانه، اقشار مختلف از جمله جوانان، دانشجویان، روستاییان، مرزداران، مرزبانان، نیروهای نظامی و انتظامی و اصناف غیرتمند آبادان که در نقطه صفر مرزی و در شرایط جوی خاص با خادمان خود در مجموعه دولت همکاری و همراهی می‌کنند، قدردانی کرد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار