تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۹۸۶۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان اقتصاد و دارایی خوزستان عنوان کرد:
معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در جشنواره کیش/ تعیین تکلیف خانه‌های سازمانی
قرار است همایش بین المللی سرمایه‌گذاری در آبان‌ماه امسال در کیش برگزار شود و برای حضور در این همایش تاکنون حدود 200 فرصت سرمایه‌گذاری از دستگاه‌های اجرایی استان جمع‌آوری شده و پس از جمع‌بندی و تایید به همایش معرفی می‌شود
رییس سازمان اقتصاد و دارایی خوزستان با بیان اینکه از سال گذشته مشغول تدوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان شدیم، گفت: قرار است همایش بین المللی سرمایه‌گذاری در آبان‌ماه امسال در کیش برگزار شود و برای حضور در این همایش تاکنون حدود 200 فرصت سرمایه‌گذاری از دستگاه‌های اجرایی استان جمع‌آوری شده و پس از جمع‌بندی و تایید به همایش معرفی می‌شود.

مسعود صدری در نشست خبری که روز چهارشنبه 4 شهریورماه به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهارکرد: جهت ارتقای بهره‌وری در خدمات رسانی در مدت زمان کوتاه به سرمایه گذاران، ستاد سرمایه‌گذاری استان و مرکز خدمات آن که با هم انجام وظیفه کرده‌اند، منحل و پاسخگویی به سرمایه‌گذاران از طریق استانداری و سازمان اقتصاد و دارایی انجام می‌شود.

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در جشنواره کیش/ تعیین تکلیف خانه‌های سازمانی

وی افزود: با این فرآیند دیگر نیاز به حضور فیزیکی سرمایه‌گذار نیست و سرمایه‌گذار از طریق پایگاه اطلاع رسانی مرکز ملی رقابت، اطلاعات خود را ثبت و پیگیری می‌کند.

صدری عنوان کرد: امسال قرار است دو اتفاق جدید در سازمان اقتصاد و دارایی استان بیفتد؛ یکی از این موضوعات این است که حسابداری در دستگاه‌های اجرایی از حسابداری نقدی به تعهدی تغییر پیدا می‌کند؛ تاکنون هماهنگی‌های لازم و کلاس‌های آموزشی در این زمینه انجام شده است تا سیستم‌ حسابداری تعهدی در استان پیاده شود و تاکنون خوزستان در این زمینه پیشتاز بوده است.

وی ادامه داد: موضوع دوم مربوط به بودجه‌ریزی استان است که مقرر شده بودجه برنامه‌ریزی به بودجه عملیاتی تغییر یابد و این طرح از امسال در تمام دستگاه‌های اجرایی استان انجام می‌شود؛ بر اساس فرآیند جدید، بودجه بر اساس پروژه‌های تعیین شده از سوی دستگاه‌های اجرایی کارشناسی و اختصاص داده می‌شود.

رییس سازمان اقتصاد و دارایی خوزستان خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان امسال باید خانه‌های سازمانی خود را تعیین تکلیف کنند؛ یعنی اگر مسکن بدون سکنه دارند باید تحویل دولت و اگر کارمندان آن‌ها در آن مستقر هستند، باید به کارمندان بفروشند.
 
صدری با بیان اینکه قانون برنامه ششم امسال در مجلس به تصویب می‌رسد و سال 95 آغاز به کار می‌کند، خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات کشوری و تشکیل ستاد، کمیته‌ها و کارگروه‌هایی در استان در این زمینه، تمام دستگاه‌های اجرایی با توجه به فعالیت خود پیشنهاداتی را به کارگروه می‌دهند تا پس از تایید نهایی در برنامه ششم توسعه به کار گرفته شوند.

وی افزود: درآمدهای عمومی هر سال به عنوان یک وظیفه سازمانی جمع‌بندی و ارایه می‌شود امسال نیز تا پایان شهریور بر اساس سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه، درآمدهای تمام دستگاه‌ها جمع بندی و برای لحاظ کردن در این برنامه در اختیار سازمان مدیریت بودجه و برنامه‌ریزی قرار می‌گیرد.

رییس سازمان اقتصاد دارایی خوزستان با اشاره به اجرای بخش‌نامه خرید کالا و خدمات داخلی استان و تاکید استاندار بر اجرای آن اظهار کرد: این بخشنامه از برنامه‌های مهم ما است که ماهانه رصد و آمارها جمع‌بندی و در اختیار استاندار قرار می‌گیرد و بر این اساس دستگاه‌های اجرایی مکلف به ارایه گزارش از روند اجرای بخش نامه شده‌اند.

صدری افزود: 8 شرکت بزرگ استان تاکنون 62 معاملات خود را در درون استان انجام داده‌اند و شرکت فولاد خوزستان 26 درصد، شرکت جهاد نصر 8 درصد، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب 7 درصد، سازمان آب و برق خوزستان 6 درصد، شرکت ملی حفاری ایران 4.5 درصد، شرکت پتروشیمی بندرامام 4.3 درصد، شرکت برق منطقه‌ای استان 3 درصد و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری 2.8 درصد معاملات خود را در راستای اجرای بخش‌نامه خرید کالا و خدمات داخل انجام داده‌اند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار