تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۹۸۷۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل راه‌آهن زاگرس خبر داد:
آغاز عملیات احداث 3 پل روگذر در مسیر ایستگاه اندیمشک به دوکوهه
مدیرکل ناحیه راه‌آهن زاگرس از آغاز عملیات احداث سه پل روگذر عابر پیاده در مسیر ایستگاه اندیمشک به دوکوهه خبر داد.

سیدرضا سادات‌حسینی امروز اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت و در راستای خدمت‌رسانی به مردم پروژه ساخت سه پل عابر پیاده در بلاک اندیمشک به دوکوهه با اعتبار 10 میلیارد ریال در این شهرستان آغاز شد.

وی افزود: ساخت این پل‌ها به منظور افزایش ایمنی و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی و همچنین سهولت تردد شهروندان و عابرین پیاده ساکن در منازل مسکونی و مناطق شهری در حاشیه این مسیر انجام می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن ناحیه زاگرس اضافه کرد: همچنین اجرای پروژه توسعه ایستگاه اندیمشک با اعتبار قریب به 30 میلیارد ریال در سال جاری آغاز خواهد شد.

سادات‌‌حسینی یادآور شد: عملیات توسعه ایستگاه دوکوهه که شامل احداث مسجد و بازسازی سکوی مسافری نیز از جمله پروژه‌های این اداره‌کل است که با اعتبار 20 میلیارد ریال در سال جاری آغاز خواهد شد.

وی با بیان این که از مجموع 12 بلاک این اداره کل تاکنون چهار بلاک بازسازی شده است، تصریح کرد: هزینه بازسازی هر بلاک که مسیری به طول تقریبی 15 کیلومتر بوده، 200 میلیارد ریال است.

مدیرکل ناحیه راه‌آهن زاگرس در ادامه گفت: امیدواریم که تا نیمه نخست سال 95 تمام بلاک‌های این اداره‌کل بازسازی شود که با اجرای این مهم می‌توان گفت که کل محور جنوب بازسازی خواهد شد.

سادات حسینی در پایان با استقبال از سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های راه‌آهن، بیان کرد: مسیر ریلی به عنوان یکی از کم‌خطرترین و باصرفه‌ترین راه‌های حمل بار و مسافر در کشور از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش استقبال می‌کند.

راه‌آهن زاگرس دارای 225 کیلومتر مسیر ریلی و 12 ایستگاه است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار