تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۹۸۷۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار دزفول:حذف تمام میادین شهری قانونی بود
شهردار دزفول گفت: بر خلاف صحبت‌های مطرح شده، حذف تمام میادین شهری دزفول اقدامی کاملا قانونی بوده است.

محمدرضا کرمی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه امسال به مناسبت هفته دولت، ۳۰ پروژه با اعتبار بالغ بر۲۵۰ میلیارد ریال در دزفول افتتاح می‌شوند، اظهار کرد: برخی از این پروژه‌ها که از ابتدای سال جاری آغاز شده‌اند در روزهای گذشته به پایان رسیده‌اند و برخی دیگر نیز در آینده نزدیک به اتمام می‌رسند.

وی به افتتاح پارک شهدای شهرداری با مساحت هشت هکتار در روز شنبه اشاره کرد و گفت: این پارک از تمام امکانات رفاهی از جمله وسایل بازی کودکان، وسایل ورزش‌های همگانی، پارکینگ، سرویس بهداشتی و روشنایی کامل برخوردار است.

شهردار دزفول با اشاره به آسفالت خیابان‌های ساحلی، طالقانی، شریعتی و مناطق آزادگان و مهرشهر با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان، عنوان کرد: تصمیم گرفته‌ایم که امسال میزان آسفالت معابر و خیابان‌ها را بیش از دو برابر بودجه مصوب برای آسفالت انجام دهیم به گونه‌ای که مثلا در بودجه امسال مقرر شد تنها یک میلیون متر مربع آسفالت انجام شود اما قطعا این میزان دوبرابر خواهد شد.

کاهش بار ترافیک شهری شعار شهرداری

کرمی‌نژاد، کاهش بار ترافیک شهری را از شعارهای شهرداری دزفول عنوان کرد و افزود: جاده استراتژیک رینگ شرقی از کوی مدرس تا جاده پارک دولت از جمله طرح‌های ما برای عمل به این شعار است.

وی به پیشرفت ۸۰ درصدی کمربندی غرب اشاره و تصریح کرد: این پروژه به سرعت در حال پیشرفت است و تلاش داریم تا خیلی زود مشکل مالکیت این طرح را نیز برطرف کنیم تا برای عملیات آسفالت آماده شود. ضمن اینکه جاده ملاصدرا به شهید آباد که در ایام شلوغ سال ترافیک جاده شهید آباد را کاهش خواهد داد نیز آماده آسفالت شده است.

شهردار دزفول، بهسازی ورودی‌های شهر را از اولویت‌های مهم این شهرداری برشمرد و اظهار کرد: ورودی اندیمشک به دزفول و ورودی سنجر به دزفول تعریض و استاندارد سازی شده و جاده ورودی شوشتر نیز نیازمند مصالحه است که قطعا در آینده نزدیک ساماندهی می‌شود.

کرمی‌نژاد با بیان اینکه در سال گذشته دو پل در شهرک محمد بن جعفر توسط شهرداری با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان تعریض شده است، گفت: آمادگی داریم کانال‌های موجود در جاده‌های صفی آباد، بن جعفر و ملاصدرا را برای تعریض جاده به عقب ببریم هرچند این وظیفه شبکه آبیاری است اما ما در راستای برقراری امنیت ترافیکی و زیباسازی فضای جاده‌ای می‌توانیم هزینه و عملیات این طرح را برعهده بگیریم.

پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه فتح المبین

وی به پروژه تقاطع غیر همسطح فتح المبین اشاره کرد و افزود: در حال حاضر پل روگذر این پروژه پیشرفت ۲۴ درصدی داشته و کار ستون‌های این طرح نیز به اتمام رسیده است و مقررشده تا عملیات ساخت عرشه‌ها نیز در هفته آینده آغاز شود.

شهردار دزفول تصریح کرد: این پروژه نیازمند خرید‌های خارجی است که تا هفته آینده برخی از این خرید‌ها تحویل داده می‌شود.

دزفول

وی در خصوص حاشیه‌های مطرح شده مبنی بر غیرکار‌شناسی بودن این پروژه اظهار کرد: تمامی مجوزهای فنی و اصولی این طرح گرفته شده و در شورای ترافیک شهرستان و استان تصویب شده است، ضمن اینکه ما به صورت مداوم با استانداری درارتباط هستیم و تاکنون هیچ ممنوعیتی برای ادامه پروژه فتح المبین ابلاغ نشده است.

شهردار دزفول پیشرفت کلی این پروژه را ۲۰ درصد عنوان کرد و گفت: بودجه پروژه فتح المبین توسط شورای شهر تصویب شده و با سرعت در حال پیشرفت است.

تلاش برای احداث پل ششم

کرمی‌نژاد به احداث پل ششم در حوالی پل شناور دزفول اشاره کرد و گفت: در این زمینه جلسات مکرری با اداره کل میراث استان برگزار کرده‌ایم که این اداره کل چند دستور کار از جمله ایجاد پیوست فرهنگی و باستان‌شناسی زیر رودخانه را به ما ابلاغ کرده که با جدیت در حال انجام این دستور‌ها هستیم که بتوانیم مجوز لازم برای احداث پل ششم را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه پل ششم حدود ۳۵۰ متر از پل تاریخی فاصله دارد و به هیچ عنوان این پل را تحت شعاع قرار نخواهد داد، عنوان کرد: این پل که از حوالی علی مالک آغاز و به ۱۵ خرداد منتهی می‌شود در کاهش بار ترافیکی نقش بسیار بالایی دارد.

شهردار دزفول بیان کرد: آخرین نشست شورای ترافیک در خصوص طرح پیاده رو کردن خیابان امام در روزهای آینده برگزار می‌شود تا با تصویب طرح مذکور عملیات تبدیل این خیابان از ماشین رو به نفر رو را آغاز کنیم.

مرمت کانال‌های فرسوده

کرمی‌نژاد در ادامه به مرمت کانال‌های منطقه مدرس و خیابان‌های فردوسی و انقلاب اشاره کرد و گفت: این کانال‌ها بخاطر گذشت مدت طولانی از عمرشان در مواقع باران موجب تخریب منازل شهروندان می‌شد که خوشبختانه کانال خیابان انقلاب با اعتبار بیش از ۲ میلیارد تومان به پایان رسید و مرمت کانال خیابان فردوسی نیز در هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: کانال منطقه مدرس نیز که به دلیل رو باز بودن باعث بروز مشکلات بهداشتی برای ساکنان این منطقه شده بود، پیمانکار متعهد شده تا از روز شنبه عملیات سرپوشیده کردن و آسفالت آن را آغاز کند.

حذف تمام میادین شهری قانونی بوده است

شهردار دزفول در رابطه با حاشیه‌های مطرح شده در خصوص حذف میادین شهری اظهار کرد: شهرداری هر اقدام ترافیکی که انجام می‌دهد دارای مصوبه شورای ترافیک است و دلیل حذف تمام این میادین مشکلات ترافیکی متعدد بوده است، ضمن اینکه چندی پیش مصوبه‌ای ازسوی شورای ترافیک کشور مبنی بر حذف میادین زیر قطر یکصد متر به شهرداری‌ها ابلاغ شد که خوشبختانه ما پیش از ابلاغیه مذکور، این اقدام را انجام داده بودیم.

کرمی‌نژاد از احداث یک آرامستان جدید با مساحت ۴۴ هکتار در حوالی پادگان شهید باکری دزفول خبر داد و افزود: این آرامستان که مساحت آن هشت برابر شهید آباد است با می‌تواند تا شصت سال آینده شهرستان دزفول را پوشش دهد که اکنون در مرحله آماده سازی است.

تلاش برای جذب سرمایه گذار برای پروژه برج طاووس

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه برج طاووس گفت: قرارداد این پروژه با زمینی در مساحت چهار هکتار از سال ۹۰ با شرکت طاووس جهان بسته شده ولی متاسفانه تا به امروز فقط عملیات خاکبرداری آن انجام پذیرفته است.

شهردار دزفول افزود: در مقطعی به سرمایه گذار اجازه داده شده بود که این پروژه را با ارتفاع ۲۰۶ متر و ۸۰ طبقه بسازد که مشکل باند فرودگاه موجب توقف این پروژه و اختلاف با سرمایه گذار شد.

کرمی‌نژاد با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته مجوز ادامه ساخت و ساز با قبول محدودیت‌ها از فرودگاه گرفته شد، گفت: سرمایه گذار سابق به دلیل عدم رعایت تعهدات تا حدودی خلع شده است و اکنون در حال رایزنی با یک سرمایه گذار برون مرزی جدید هستیم تا بتوانیم این پروژه را عملی کنیم.

احداث پنج پل عابر پیاده

وی در ادامه از احداث پنج پل عابر پیاده در دزفول خبر داد و اظهار کرد: فنداسیون این پنج پل به پایان رسیده و مقرر شده سه پل به صورت پله برقی و دو پل به صورت معمولی در سطح شهر احداث شود.

شهردار دزفول ادامه داد: پل میدان افشار ساخته شده و در انبار قرار دارد و در حال حاضر در مرحله ساخت ستون‌های این پل هستیم و پیمانکار پله برقی این طرح نیز مشخص شده است، ضمن اینکه پل منطقه آتش نشانی نیز در حال ساخت است.

کرمی‌نژاد به احداث میدان جدید شهید باکری در تقاطع سردشت- شهیون اشاره و عنوان کرد: تلاش داریم تا پس از احداث، این میدان را تا منطقه زیبا شهر سنگ جدول و اتوبان کنیم.

وی همچنین در خصوص پروژه قائم گفت: وام ۶۰ میلیاردی این پروژه فقط تا مرحله ۲۷ درصد جوابگو بود و حال پس از ماه‌ها توانستیم چهار میلیارد اعتبار تخصیص دهیم و ۳۰ درصد از مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم تا بتوانند ساخت این پروژه را ادامه دهند.

شهردار دزفول در پایان با بیان اینکه بودجه شهرداری از طریق عوارض و صدور پروانه است، عنوان کرد: متاسفانه در سال گذشته دزفول یک شهر برخوردار تلقی و از تخصیص اعتبار محروم شد بگونه‌ای که تنها ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار تملک دارایی داشتیم که امیدواریم در سال جاری استان بتواند محرومیت سال گذشته دزفول را با تخصیص اعتبار مناسب جبران کند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار