تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۹۸۷۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون حقوقي ریيس جمهور:
منابع طبيعي و املاک دولت مستندسازي می‌شوند
معاون حقوقي ریيس جمهور در ديدار با نماينده ولي فقيه در خوزستان با تاکید بر ضرورت آشنایی مردم با حقوق خود در جامعه گفت: چنانچه مردم با امور حقوقي آشنا شوند، در ارتباط با دستگاه قضا راحت​تر عمل مي‌كنند.

الهام امين​زاده در ديدار با آيت‌الله موسوي جزايري كه امروز(7 شهریورماه) در بيت نماینده ولی فقیه در خوزستان انجام شد، اظهار كرد: خوزستان چشم و چراغ كشور است و اكنون در دهه كرامت و هفته دولت به استان آمده‌ايم تا گزارشي از 24 ماه استقرار دولت يازدهم در حوزه​هاي مختلف به مردم ارایه دهيم.

وي ادامه داد: مردم حق دارند كه بدانند خدمتگزارانشان در مدت دو سال در حوزه‌های سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي و حقوقي چه كرده​اند. پاسخگويي دولت موجب مي​شود كه اعتماد مردم نسبت به دولت افزايش يابد.

امین‌زاده ادامه داد: استان خوزستان مورد توجه ریيس حمهور و هيات دولت است. تامين امنيت غذايي كشور بر دوش اين استان قرار داد و بنابراین همه بايد در زمینه مسایلي مانند آب، كشاورزي و انرژي كه در اين استان مطرح است، تلاش كنيم.

معاون حقوقي رییس جمهور با اشاره به کاهش 28 درصدی آمار سرقت​ها در خوزستان اظهار كرد: این خبر بسيار خوبي است كه نتيجه رشد اقتصادي و اشتغال بوده است. با توجه كاهش آمار سرقت در خوزستان، ضروري است استان​هاي ديگر از اين استان الگو بگيرند. بايد توجه داشت كه رشد اشتغال و اقتصاد با جرایمي مانند سرقت نسبت عكس دارد و هر چه اقتصاد و اشتغال در كشور بهبود يابد، آمار اين‌گونه جرايم نيز كاهش مي​يابد.

وی تصریح کرد: بنا داريم به گونه​اي عمل شود كه تمام املاك دولت و منابع طبيعي مستندسازي شده و اسناد آن به نام دولت زده شود.

امين​زاده گفت: ضرروي است مردم به حقوق خود در جامعه آشنايي پيدا كنند. چنانچه مردم با امور حقوقي آشنا شوند، در ارتباط با دستگاه قضا راحت​تر عمل مي​كنند. متاسفانه مي​بنييم كه مردم در ارتباط با مسائل حقوقي خود از وكلا و مشاوران حقوقي استفاده نمي​كنند که شما می‌توانید از تريبون نماز جمعه آگاه​سازي لازم را در اين زمينه براي مردم داشته باشيد.

وي ادامه داد: سعي مي​كنيم وكلا را به طور ارزان‌تر در اختيار مردم قرار دهيم تا بتوانند در امور حقوقي خود راحت‌تر اقدام كنند.

معاون حقوقي ریيس جمهور گفت: با دادگستري و صدا و سيما همکاری خواهد شد و شماره تلفن حقوقداناني دلسوز را جهت آموزش و ارایه راهنمايي لازم به مردم در امور حقوقي، اعلام خواهیم کرد. مردم بدون استفاده از وکیل و مشاور، در مسایل حقوقی آسيب بسياری مي​بينند؛ هر چند قانوني وجود دارد که بعد از ورود به دادگستري فرد مي​تواند از مشاوراني كه در دادگستري وجود دارد، استفاده كند.

امين زاده عنوان كرد: اگر تامين مالي ایجاد شود، مي​توان از فارغ​التحصيلان حقوقي كه كم نیز نيستند، در این خصوص استفاده كرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار