تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۹۸۸۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حقيقي مسافر ليورپول شد
درست یک روز پس از قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های یورولیگ هم در مقر یوفا با حضور نماینده‌های باشگاه‌های حاضر برگزار شد و ۴۸ تیم در ۱۲ گروه رقبای خود را شناختند.
گروه‌هایی که هر یک در دل خود تیم‌های صاحب‌نامی را جا داده بودند تا این فصل از رقابت‌ها دارای حساسیت بیشتری از سال‌های قبل باشد.

نكته جالب توجه اين فصل از يوروليگ حضور دو ملي‌پوش ايراني در اين رقابت‌هاست؛ جايي كه عليرضا جهانبخش با پيراهن AZ آلكمار هلند و عليرضا حقيقي با پيراهن روبين كازان روسيه بايد به مصاف رقباي قدرتمند خود بروند تا فوتبال‌دوستان ايراني همچون رقابت‌هاي ليگ قهرمانان رقابت‌هاي يوروليگ را نيز با التهاب بيشتري دنبال كنند.

حقيقي مسافر ليورپول شد
روبين كازان به عنوان يكي از تيم‌هاي سيد اول در گروه B قرار گرفت تا تيم‌هاي ليورپول (انگليس)، بوردو (فرانسه) و مولدي (نروژ) را به عنوان رقباي خود ببيند. حضور عليرضا حقيقي در ليست نفرات روبين به عنوان دروازه‌بان دوم مي‌تواند مصاف اين تيم سرشناس روسيه‌اي با ليورپول را جذاب‌تر از قبل كند هر چند دروازه‌بان شماره يك ايران از شانس چنداني براي حضور در تركيب اصلي برخوردار نيست. علاوه بر اين، حقيقي مي‌تواند در اين فصل از رقابت‌هاي يوروليگ به فرانسه و نروژ هم سفر كند به اين اميد كه شانس هنرنمايي پيدا كند. به ‌هر ‌حال تجربه كردن جو ورزشگاه آنفيلد كه در كل قاره سبز زبانزد اهالي فوتبال است مي‌تواند براي حقيقي يك آزمون و درس بزرگ باشد و بر تجربياتش بيفزايد.

جهانبخش مقابل قاتل بارسا
عليرضا جهانبخش بعد از انتقال پرسرو صدا به آلكمار حالا اين شانس را دارد در اولين فصل پوشيدن پيراهن اين تيم مطرح هلندي طعم بازي در رقابت‌هاي اروپايي را بچشد. آلكمار كه صعود رؤيايي از مرحله پلي‌‌آف به گروهي داشت طبق قرعه‌كشي به عنوان يكي از تيم‌هاي سيد دوم در گروه L با آتلتيك بيلبائو (اسپانيا)، آگسبورگ (آلمان) و پارتيزان بلگراد (صربستان) هم‌گروه شد. قرعه‌اي كه باعث شد تا ملي‌پوش ايراني زودتر از آنچه تصور مي‌كرد به قاتل بارسلونا در سوپرجام اسپانيا برسد و سفري به ايالت باسك داشته باشد. جهانبخش كه هنوز شرايط بازي از ديد سرمربي آلكمار را به‌دست نياورده مسلماً يكي از اميدهاي گلزني تيمش در اين رقابت‌ها محسوب مي‌شود به همين خاطر جدال او با بيلبائو از اسپانيا و آگسبورگ از آلمان مي‌تواند جذابيت‌هاي خاصي داشته باشد و بيشتر اين بازيكن با‌استعداد را مقابل ديدگان كارشناسان فوتبال اروپا قرار دهد.

گروه‌هاي مرگ
در پايان مراسم و با مشخص شدن تيم‌هاي حاضر در ۱۲ گروه يورو ليگ شاهد گروه‌های مرگ با حضور تيم‌هاي مدعي قهرماني بوديم. به اذعان كارشناسان حاضر در مراسم قرعه‌كشي امسال يورو ليگ شاهد دو گروه مرگ خواهد بود جايي كه آژاكس (هلند)، سلتيك (اسكاتلند)، فنرباغچه (تركيه) و مولدي (نروژ) در گروه A و تاتنهام (انگليس)، اندرلخت (بلژيك)، موناكو (فرانسه) و قره‌باغ (آذربايجان) در گروه J بايد به مصاف هم بروند و بازي‌هاي حساس و ديدني را به نمايش بگذارند. ديروز بعد از اتمام آيين قرعه‌كشي اين رقابت‌ها سايت يوفا هم از اين دو گروه به عنوان گروه‌هاي دشوار اين فصل نام برد و مدعي شد شاهد جدال‌هاي جذابي در اين مرحله از رقابت‌ها خواهيم بود.

گروه‌بندي يورو ليگ ۲۰۱۶-۲۰۱۵
گروهA: آژاكس (هلند)، سلتيك (اسكاتلند)، فنرباغچه (تركيه) و مولدي (نروژ)
گروه B: روبين كازان (روسيه)، ليورپول (انگليس)، بوردو (فرانسه) و سيون (سوئيس)
گروه C: بوروسيا دورتموند (آلمان)، پائوك (يونان)، كراسنويارك (روسيه) و گابالا (آذربايجان)
گروه D: ناپولي (ايتاليا)، بروژ (بلژيك)، لژيا ورشو (لهستان) و ميدتيلند (دانمارك)
گروه E: ويارئال (اسپانيا)، ويكتوريا پلژن (لهستان)، راپيد وين (اتريش) و دينامو مينسك (بلاروس)
گروه F: مارسي (فرانسه)، اسپورتينگ براگا (پرتغال)، اسلووان ليبرس (جمهوري چك) و گرونينگن (هلند)
گروه G: دنيپرو (اوكراين)، لاتزيو (ايتاليا)، سنت‌اتين (فرانسه) و روزنبرگ (نروژ)
گروهH: اسپورتينگ ليسبون(پرتغال)، بشيكتاش (تركيه)، لكوموتيو مسكو (روسيه) و اسكندربو (آلباني)
گروه I: بازل (سوئيس)، فيورنتينا (ايتاليا)، لخ‌پوژنان (لهستان) و بلنينسس (پرتغال)
گروه J: تاتنهام (انگليس)، اندرلخت (بلژيك)، موناكو (فرانسه) و قره‌باغ (آذربايجان)
گروه K: شالكه (آلمان)، آپوئل نيكوزيا (قبرس)، اسپارتاپراگ (جمهوري چك) و آسترس تريپوليس (يونان)
گروه L: اتلتيك بيلبائو (اسپانيا)، آلكمار (هلند)، آگسبورگ (آلمان) و پارتيزان بلگراد (صربستان)
:
:
:
آخرین اخبار