تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۹۸۸۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در همایش هم‌اندیشی سران طوایف و عشایر خرمشهر مطرح شد:
نفوذ کلام سران طوایف و عشایر در رفع سنت‌های غلط
در همایش هم‌اندیشی سران طوایف و عشایر خرمشهر بر لزوم نفوذ کلام سران طوایف و عشایر در رفع سنت‌های غلط چون تیراندازی در مراسم و تعامل و همکاری تنگاتنگ سران طوایف با شورای تامین شهرستان تاکید شد.

ظهر امروز همایش هم‌اندیشی سران طوایف و عشایر با هدف استفاده از ظرفیت‌های عشایر در رفع مشکلات و معضلات و همکاری با دستگاه‌های نظامی و امنیتی همایش هم‌اندیشی در خرمشهر برگزار شد.

در این همایش که با حضور شیوخ طوایف، ائمه جمعه خرمشهر و مینوشهر، فرماندار ویژه خرمشهر و مسئولان نظامی و انتظامی و امنیتی برگزار شد، نقش مهم و تاثیرگذار عشایر در حل منازعات قومی و رفع عادت‌های غلط و کمک در برقراری نظم و امنیت مورد بررسی قرار گرفت.

در این همایش، شیخ رحمان کعبی به نمایندگی از سران شیوخ و طوایف مشکلات و دغدغه‌های عشایر را بازگو کرده و خواستار نگاه ویژه دستگاه‌های دولتی در بحث اشتغال بومیان عرب و دادن پروژه‌های عمرانی به آنها برای آبادانی شهرشان شد.

*نفوذ کلام سران طوایف و عشایر در رفع سنت‌های غلط

فرماندار ویژه خرمشهر در این مراسم اظهار کرد: دشمنان نیز به این نتیجه رسیده که توان مقابله با مردم را ندارند از این رو تاکتیک هجمه خود را عوض کرده و نقطه هدف خود را به سمت جوانان نسل جدید قرار داده اند.

ولی‌الله حیاتی در این همایش خواستار نفوذ کلام سران طوایف و عشایر در رفع سنت‌های غلط چون تیراندازی در مراسم و تعامل و همکاری تنگاتنگ سران طوایف با شورای تامین شهرستان شد.

وی در ادامه دو عامل را در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران مهم دانست و افزود: نخستین عامل، نقش رهبری و دومین عامل مردم بودند که به عنوان ولی نعمتان انقلاب در کشور شناخته شده‌اند.

فرماندار خرمشهر در پایان خطاب به مرزنشینان خرمشهری گفت: طرح واردات اقلام خوراکی و غیرخوراکی در راستای تقویت معیشت مرزنشینان بدون احتساب عوارض گمرکی برای مردم این منطقه از سوی استانداری خوزستان صادر شد.

*فرهنگ‌سازی در رفع عادات غلط چون تیراندازی در مراسم‌ها

فرمانده انتظامی خرمشهر نیز در ادامه این همایش عنوان کرد: اجرای نظم و امنیت در این منطقه مرهون همکاری عشایر با دستگاه‌های نظامی و امنیتی است

نادر سهیلی اضافه کرد: امیدواریم با همکاری و مشورت این عزیزان بتوانیم گام موثری در حل منازعات و همچنین فرهنگ‌سازی در رفع عادات غلط چون تیراندازی در مراسم‌ها داشته باشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار