تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۹۸۸۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديركل حج و زيارت خوزستان:
تدابیر بهداشتی در پیشگیری از مرس اندیشیده شده است
مديركل حج و زيارت خوزستان گفت: تمام تدابير بهداشتي جهت تامين سلامت زائران خوزستاني در برابر ويروس سندروم تنفسی"مرس" انديشيده شده است.

ناصر حويزاوي اظهار كرد: پروازهای حج​گزاران خوزستاني به سرزمين وحي در موسم حج، از 13 شهريورماه آغاز و تا 16 شهريورماه ادامه دارد. با توجه به شيوع ويروس سندروم تنفسی خاورمیانه موسوم به "مرس" در عربستان، كليه امكانات پيشگيرانه فراهم و هماهنگي​هاي لازم با تيم​هاي پزشكي انجام شده است.

وي با بيان اين‌كه تاكنون بيش از 10 هزار زائر ایرانی به عربستان اعزام شده‌اند، افزود: خوشبختانه حال همه زائران ايراني خوب است و هم در محل اسكان زائران در مكه و مدينه و همچنين واحد قرنطينه در فرودگاه، خدمات مورد نياز ارايه و امكانات لازم تدارك ديده شده است.

مديركل حج و زيارت خوزستان ادامه داد: بيمارستان​هاي ما در عربستان نيز آماده ارايه هرگونه خدمات در جهت پيشگيري و يا درمان زائران هستند و زائران تاكنون رضايتمندي خود را از اين سفر ابراز داشته​اند.

حويزاوي اظهار كرد: اين بار نخست نيست كه يك بيماري در عربستان شيوع پيدا مي​كند اما نكته حائز اهميت در اين شرايط، رعايت بهداشت فردي از سوي زائران است. زائران توجه داشته باشند كه رعايت بهداشت فردي مقدمه حفظ بهداشت گروهي است و اميدواريم زائران با رعايت بهداشت و توجه به نكات بهداشتي در هتل​ها سلامتي خود را حفظ كنند.

وي گفت: در اين شرايط زائران مي​توانند در صورت نياز از ماسك استفاده كنند. همچنین يكي از نكات بسيار مهم در بهداشت فردي، شست​وشوي مداوم و تميز دست​ها است که زائران باید حتما رعایت کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار