تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۹۸۹۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
500 میلیون دلار کالا در پنج ماه امسال از خرمشهر صادر شد
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر، ثبات اقتصادی را از دستاوردهای دولت تدبیر و امید خواند و گفت:در پنج ماه امسال، 500 میلیون دلار کالا از مبادی صادراتی این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

ولی الله حیاتی یکشنبه به مناسبت هفته دولت در جمع مردم شهرستان خرمشهر، افزایش رونق اقتصادی در این شهرستان و افزایش میزان صادرات از مرز شلمچه را یادآور شد و گفت:سال گذشته یک میلیارد و 300 میلیون دلار کالا از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

وی اضافه کرد:میزان رشد صادرات کالا از این شهرستان طی پنج ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز افزایش 35 درصدی را نشان می دهد.

حیاتی از سیمان، انواع خاک، مواد نباتی، قلوه سنگ، خرما، علوفه دامی و سنگ گچ به عنوان کالاهای صادر شده یاد کرد و گفت:امارات متحده عربی، عراق، پاکستان، ترکیه و کویت، کشورهای مقصد صادرات کالا از این شهرستان می باشند.

معاون استاندار خوزستان همچنین با بیان دستاوردهای دولت تدبیر و امید طی دو سال گذشته گفت:در حوزه بهداشت و درمان با اجرای نظام نوین سلامت و درمان و طرح تحول نظام سلامت، گام موثری برای حمایت از اقشار آسیب پذیر انجام شد.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت:دولت در عرصه روابط خارجی و مذاکرات هسته ای نیز موفقیت های ارزنده ای با تدابیر عالمانه و حاکیمانه مقام معظم رهبری کسب کرد.

حیاتی همچنین با تشریح خدمات دولت در شهرستان خرمشهر، گفت:عملیات اجرایی جاده ورودی اهواز به خرمشهر به طول 15 کیلومتر آغاز شده و عملیات چهار خطه شدن جاده امام جعفر صادق(ع) نیز در حال اجرا است.

وی آغاز عملیات اجرایی طرح اتصال خط آهن بندر امام به شادگان و خرمشهر به بصره را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید خواند و گفت:از ابتدای سال جاری، 35 کیلومتر از طرح خط ریلی ایران به بصره در خاک عراق اجرا شده است.

حیاتی تصریح کرد:تا پایان سال جاری، بیش از 70 درصد سامانه برق شهرستان خرمشهر نیز بهینه سازی می شود.

فرماندار ویژه خرمشهر همچنین با بیان انعقاد قرارداد شناورسازی 47 مغروقه باقی مانده از جنگ تحمیلی در اروندرود، گفت:با شناورسازی مغروقه های باقی مانده از جنگ تحمیلی در آبراه اروند و لایروبی این آبراه، پهلوگیری کشتی های با تناژ 20 هزار تن امکانپذیر می شود.

وی توسعه فاز دوم مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان خرمشهر را از دیگر اقدامات دولت برای رونق و توسعه پایدار شهرستان خواند و افزود:با توسعه مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان سالانه 18 هزار تن ماهی پرورشی به عراق صادر می شود.

وی همچنین پیشرفت فیزیکی مجتمع شهید احمدیان را 95 درصد عنوان کرد و گفت:با تکمیل فاز دوم این مجتمع 500 فرصت شغلی مستقیم با فعالیت 130 مزرعه پرورش ماهی فراهم می شود.

معاون استاندار خوزستان همچنین با بیان اقدامات انجام شده برای توسعه صنعت شهرستان نیز، افزود:صنایع فولاد کاوه با 55 درصد پیشرفت فیزیکی و اشتغالزایی 500 نفری در فاز نخست در حال اجرا است و فولاد شهید جهان آرا نیز در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد که عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می شود.

حیاتی آغاز عملیات ساخت بیمارستان 220 تختخوابی سوم خرداد را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان خرمشهر بیان کرد و گفت:توسعه اورژانس بیمارستان ولیعصر خرمشهر به مساحت یکهزار متر مربع با تجهیزات و کادر پزشکی نیز آغاز شده است.

وی از پیشرفت 95 درصدی ساخت استادیوم 15 هزار نفری خرمشهر خبر داد و گفت:علاوه بر این، تکمیل استخر سرپوشیده و مجموعه ورزشی چندمنظوره شهرستان نیز در سال جاری انجام می شود.

معاون استاندار خوزستان همچنین با بیان اجرای طرح احیای اراضی کشاورزی استان خوزستان موسوم به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری،گفت: سهم شهرستان خرمشهر از این طرح، 10 هزار هکتار است که پیمانکار طرح، کارگاه خود را تجهیز کرده، تسطیح و نی زدایی و آبرسانی به اراضی کشاورزی جزیره مینو نیز آغاز شده است.

وی گفت:پیش بینی می شود تا پایان سال 95 اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خرمشهر به پایان برسد.

حیاتی با اشاره به عملیات اجرایی پایانه مسافری با هشت هزار متر مربع در مرز شلمچه گفت:عملیات اجرایی پایانه مسافری مرز شلمچه با هشت هزار مترمربع زیر بنا در حال اجرا است و پیش بینی می شود در اربعین حسینی از سقف و کف آن برای ورود و خروج روزانه 20 الی 30 هزار زائر عتبات عالیت و فعالیت 50 گیت گذرنامه استفاده شود.

وی پیش بینی ورود و خروج زائران اربعین امسال از مرز شلمچه را یک میلیون تن خواند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار