تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۹۹۰۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش خوزستان:
خدمات بیمه پاسخگوی نیاز بازنشستگان نیست
رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان آموزش و پرورش خوزستان گفت: خدمات بیمه پاسخگوی نیاز بازنشستگان نبوده و لازم است تدابیر لازم برای آن اتخاذ شود.

حبیب الله کردونی اظهار کرد: ۳۰ هزار بازنشسته فرهنگی در خوزستان داریم که ۹ هزار نفر آن در شهر اهواز هستند. از فعالیت‌های شاخص این کانون، می‌توان به حضور در سمینار سراسری کانون‌های آموزش و پرورش که خرداد ماه در تهران برگزار شد، اشاره کرد.

وی افزود: در این سمینار وزیر آموزش و پرورش، رئیس صندوق بازنشستگی، وزرای پیشکسوت، مدیران اداری آموزش و پرورش، مشاور وزیر در امور بازنشستگان به بررسی مشکلات بازنشستگان فرهنگی می‌پردازند.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان آموزش و پرورش تصریح کرد: خلاصه درخواست‌های بازنشستگان فرهنگی در این سمینار برطرف شدن تبعیض بین بازنشستگان گذشته و حال و همچنین با سایر ادارات بود.

کردونی عنوان کرد: دغدغه اقتصادی و به کارگیری فرزندان، لزوم تقویت امتیازات سفر، تکریم بازنشستگان در روز معلم به شکل قوی‌تر و پیگیری مطالبات بازنشستگان از جمله پاداش‌های بازنشستگی از دیگر مشکلات طرح شده در سمینار فوق بود.

وی بیان کرد: متأسفانه خدمات بیمه پاسخگوی نیاز بازنشستگان نبوده و برای همین در سیمنار فوق این مسئله مطرح شده تا تدابیر لازم برای آن اتخاذ شود. پرداختی حق ازدواج فرزندان و حق فوتی نیز از دیگر مشکلات بازنشستگان فرهنگی است.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان آموزش و پرورش تأکید کرد: صندوق بازنشستگی فرهنگیان کشور مقرر کرده تا به ۲۰۰ هزار بازنشسته وام ۲۰ میلیون ریالی پرداخت شود. سال گذشته حدود هفت هزار بازنشسته در استان خوزستان وام‌های بین یک میلیون تومان تا ۶ میلیون تومان را به صورت قرض الحسنه دریافت کردند.

کردونی ادامه داد: سال گذشته حدود یک هزار نفر به مشهد اعزام شده و به هرکدام نیز یارانه ۲۵۰ هزار تومانی سفر تعلق گرفت. در بخش هتل، غذا و همچنین ایاب و ذهاب از هتل به فرودگاه نیز کمک‌هایی به آن‌ها شد.

وی یادآور شد: امسال از سوی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اعلام شده که مراجعه همه بازنشستگان به کلینیک آموزش و پرورش برای پزشک عمومی رایگان باشد. همچنین از تمامی بازنشستگان تست پوکی استخوان به صورت رایگان گرفته می‌شود.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان آموزش و پرورش اضافه کرد: صندوق بیماران خاص را راه اندازی کرده و در حل مشکلات مهم آن‌ها ‌‌نهایت تلاش خود را انجام خواهیم داد. همچنین در حال پیگیری برای دریافت تسهیلات استخدامی و حق التدریسی برای فرزندان بازنشستگان فرهنگی هستیم.

کردونی بیان کرد: سال گذشته از ۵۰ بازنشسته بالای ۸۰ سال سن دعوت کرده و از آن‌ها تجلیل کرده و امسال نیز چنین برنامه‌ای را برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: از استاندار خوزستان به خاطر احیا و بازسازی استخر شنای کوی باهنر برای بازنشستگان فرهنگی صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار