تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۹۹۰۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شایعه توزیع مرغ منجمد ناسالم در بازار صحت ندارد
ریيس اداره قرنطينه و امنيت زيستي اداره‌كل دامپزشكي خوزستان با اشاره به انتشار پيامي در شبكه​هاي اجتماعي در خصوص توزیع مرغ‌های ناسالم گفت: خبر توزيع مرغ​هاي منجمد ناسالم برگشتي از عراق در بازار ايران شايعه​اي بيش نيست.

دكتر بابك قاسم​العسكري اظهار كرد: پس از شيوع بيمار آنفولانزاي حاد در برخي نقاط از جمله شمال كشورمان، عراق واردات تخم​مرغ و مرغ منجمد را از حدود 35 كشور دنيا از جمله ايران ممنوع كرد كه پس از برگزاري نشستي با طرفين ايراني و عراقي در اين زمينه، براي طرف عراقي مطرح شد كه اين بيماري از طريق طيور زنده منتقل مي​شود و پس از انجام بررسي​هاي لازم، واردات مرغ منجمد و تخم مرغ از ايران به عراق آزاد شد.

وي ادامه داد: البته اين بيماري با انجام اقدامات ضروري و لازم در ايران به خوبي كنترل شد. اين موضوع مربوط به حدود يك ماه و نيم گذشته بود. همچنين در مقطع زماني ديگر عراق به دليل نداشتن مشكلات تردد كاميون​هاي خود به ايران بار ديگر واردات را از كشورمان متوقف كرد كه با ارسال نامه​اي و بررسي جزئيات، مساله حل و صادرات از ايران مجددا انجام شد.

ریيس اداره قرنطينه و امنيت زيستي اداره‌كل دامپزشكي خوزستان گفت: بازگشت محموله مرغ​هاي منجمد ايران از كشور عراق و توزيع اين مرغ​ها در بازار ايران صحت ندارد. با توجه به رسالتي كه بر عهده ماست، مواردی که سلامت مردم را تهديد مي​كند، پیگیری شده و در صورت مشاهده، از توزيع محصول ناسالم در بازار جلوگيري می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار