تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۹۹۰۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان یکی از پیشتازان اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور است
زیرساخت های بهداشتی درمانی استان خوزستان به دلایل متعددی از جمله جنگ تحمیلی متناسب با نیازهای حوزه سلامت استان رشد نکرده است ولی با اجرای طرح تحول نظام سلامت در یک سال اخیر تحولات بسیار خوبی در زمینه بهداشت و سلامت استان شاهد بوده ایم
خوزنیوز: چهل و سومین جلسه هیأت امنا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز با حضور تمامی اعضا در مرکز آموزشی کارکنان دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار گردید.

به گزارش خوزنیوز؛ در ابتدای این جلسه دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کرامت و روز پزشک، گفت: سعی و تلاش همه ارکان نظام سلامت باید به سمتی حرکت کند که طبق فرمایش مقام معظم رهبری پزشکی کشورمان پزشکی حکمت محور شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت، ادامه داد: این طرح با حمایت ویژه ای که دولت تدبیر و امید و اهتمام همه ارگان‌های نظام از جمله مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و در سایه فرامین مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های کلان حوزه سلامت، از اردیبهشت 93 به اجرا درآمد و طبق گزارشات مستند و مستدل سازمان جهانی بهداشت تحولات و رضایتمندی بسیار بالایی را در بین مردم به وجود آورده است.

خوزستان یکی از پیشتازان اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: زیرساخت های بهداشتی درمانی استان خوزستان به دلایل متعددی از جمله جنگ تحمیلی متناسب با نیازهای حوزه سلامت استان رشد نکرده است ولی با اجرای طرح تحول نظام سلامت در یک سال اخیر تحولات بسیار خوبی در زمینه بهداشت و سلامت استان شاهد بوده ایم و این ناشی از توجه ویژه شخص وزیر بهداشت و دولت تدبیر و امید است.

ایدنی در پایان گفت: امید است که با تلاش و سعی همه جانبه تمامی کارکنان و کادر بهداشت و درمان استان بیش از پیش شاهد ارتقا شاخص ها حوزه سلامت خوزستان و ارائه خدمات بهداشتی درمانی در شأن مردم شهید پرور استان باشیم.

دکتر محمد اسماعیل مطلق مدیرکل دفتر سلامت، خانواده و جمعیت وزارت بهداشت نیز در این جلسه ضمن تقدیر از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت در استان خوزستان به خصوص در  ارتقا شاخص های کاهش میزان مرگ و میر مادران و مرگ نوزادان زیر یک سال و زیر پنج سال در سال 93 و همچنین افزایش میزان باروری از 1.8 به 2 از سال 92 به 93، گفت: با اقدامات، مداخلات و مدیریت عالمانه دکتر اسماعیل ایدنی و هیئت رییسه دانشگاه گام‌های مختلف طرح تحول نظام سلامت از جمله استقرار و مقیم شدن پزشک در دوردست ترین روستاها و همچنین حذف دریافت های غیز مجاز در مطب پزشکان به خوبی به مرحله اجرا درآمد و استان خوزستان در این زمینه یکی از پیشتازان اجرای طرح تحول در کشور است.
 
در ادامه این جلسه دکتر حسن امین لو مشاور وزیر و دبیر مجامع، شوراها و هیات های امنا وزارت بهداشت، ضمن ابراز خرسندی از ارتقا شاخص های بهداشتی و درمانی استان خوزستان، کسب رتبه اول ارزیابی عملکرد توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در بین دانشگاه‌های کشور را که نشان از تلاش و برنامه ریزی همه جانبه تمامی ارکان دانشگاه است را تبریک گفت.
 
امین لو ابراز امیداوری کرد: با وجود کارکنان خدوم و پرتلاش و همچنین مدیریت با برنامه ریاست دانشگاه واحدهای دیگر دانشگاه نیز موفق به کسب رتبه اول کشوری شوند.

 مشاور وزیر و دبیر مجامع، شوراها و هیات های امنا وزارت وزارت بهداشت ضمن تقدیر و تشکر به جهت پیاده سازی سیستم حسابداری تعهدی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عنوان دانشگاه پیشگام در این عرصه، از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز بابت برگزاری با کیفیت جلسات هیات امنا تقدیر به عمل آورد.

گفتنی است در این جلسه پس از بررسی شاخص های عملکردی سال 93 دانشگاه، اصلاحیه بودجه تفصیلی سال 93 دانشگاه و دستورکارهای پیشنهادی دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
:
:
:
آخرین اخبار