تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۹۹۱۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بهزیستی خوزستان:
آماری از کودکان کار خوزستان نداریم
آماری از کودکان در این استان در دسترس نیست ولی برای آنهایی که شناسایی شده‌اند، برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم
مدیرکل بهزیستی استان خوزستان گفت: آماری از کودکان در این استان در دسترس نیست ولی برای آنهایی که شناسایی شده‌اند، برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم.

غلامرضا صدیق راد اظهار کرد: سازمان بهزیستی در سه حوزه توان‌بخشی، امور اجتماعی و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند.

وی افزود: در حوزه توان‌بخشی و امور معلولان (جسمی، روانی، ذهنی، حسی و حرکتی) تعداد زیادی مراکز توان‌بخشی زیر نظر ما هستند و خدمات گوناگونی از قبیل هزینه نگهداری در منزل، تهیه سمعک، ویلچر، عصا، تشک مواج و پرداخت شهریه دانشجویی و همچنین معلولانی که خانواده در منزل توانایی نگهداری از آنها را ندارند یا بی‌سرپرست هستند در مراکز توان‌بخشی نگهداری می‌شوند.

صدیق راد عنوان کرد: نزدیک به ۷۳ هزار معلول با ما ارتباط داشته و به آنها خدمات‌رسانی می‌کنیم و ۱۶ هزار نفر به‌صورت مستقیم هزینه نگهداری در منزل می‌گیرند ضمن اینکه تعدادی هم در مراکز توان‌بخشی نگهداری می‌شوند.

وی اظهار کرد: برخی مددجویان هم خدمات توان‌بخشی شامل وسایلی مانند عصا را دریافت می‌کنند و تعدادی در زمینه کاشت حلزون معرفی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان در ارتباط با وضعیت کودکان کار گفت: یک طرح آموزشی و حمایتی برای کودکان کار انجام دادیم ولی آماری از کودکان کار نداریم. یک کاری را انجام دادیم تا کودکان کار ساعاتی از زندگی خود را کودکی کنند، یعنی مثل سایر کودکان بازی و تفریح کرده و به گردش بروند و از آموزش لازم بهره‌مند شوند.

صدیق راد بیان کرد: در واقع یک طرحی را آماده کرده و با کودکان کار ارتباط گرفتیم و یک سری فعالیت‌هایی در این زمینه برای آنها انجام دادیم.

وی گفت: برای این کودکان پرونده‌های بهداشتی و آموزشی تشکیل داده و تمام کودکان کاری را که می‌شناختیم و در این طرح بودند را به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی کرده تا گواهینامه مهارت کار و آموزشی دریافت کنند.

صدیق راد افزود: برخی را به مساجد متصل کرده و در واقع کمک کردیم تا یک هویت اجتماعی مناسب به آنها هدیه داده و همچنین ساعاتی را بتوانند تفریح کنند.

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان عنوان کرد: حدود ۹۶ کودک در یک محدوده از شهر اهواز بودند که از این برنامه‌ها بهره‌مند شدند. ولی از آمار کلی کودکان کار اطلاعی نداشته و این تعداد نیز تنها متعلق به یک محدوده شهر هستند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار