تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۹۹۲۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه خرمشهر مطرح کرد:
خرید 70 درصدی کالا شرکت‌های خرمشهری از درون استان
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: آمارها حکایت از آن دارد که حدود 70 درصد از خرید کالا و خدمات، توسط شرکت‌های موجود در خرمشهر (به غیر از شرکت‌های بزرگ و توانمند) در درون استان خوزستان صورت گرفته است.

ولی‌اله حیاتی امروز اظهار کرد: در زمان حاضر تنها مشکل موجود که مکاتباتی را نیز در خصوص آن داشته‌ایم آنکه مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از شرکت‌های بزرگ و توانمند در تهران پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به پاسخ رئیس کل امور مالیاتی کشور به مکاتبه‌اش عنوان کرد: وی پرونده‌های مورد درخواست فرماندار خرمشهر، موجود در اداره کل را مربوط به مودیان مالیاتی شرکت‌های بزرگ عنوان کرده که حسب سیاست‌های سازمان امور مالیاتی کشور، موضوع در اداره کل مذکور رسیدگی و وصولی در پایتخت انجام می‌شود.

فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرد: خواسته ما از استاندار خوزستان آن است که به جهت رفع مشکل یاد شده جلسه‌ای را با رئیس کل امور مالیاتی کشور برگزار کنیم چرا که در مورد بخشی از شرکت‌های موجود در خرمشهر با چالش مشابه مواجهیم.

معاون استاندار خوزستان یادآور شد: در خصوص بیمه نیز اقدامات خوبی انجام داده‌ایم، به نحوی که برخی از شرکت‌هایی را که به طور مثال با بیمه ایران در تهران قرار داد داشتند توانسته مجاب کنیم که قراردادشان را در بیمه ایران شعبه خوزستان منعقد کنند.

حیاتی با بیان اینکه علاوه بر خرید خدمات و کالا از ظرفیت شرکت‌ها در جهت توسعه شهرستان بهره برده‌ایم، گفت: به طور مثال شرکت نفت و گاز اروندان، در ساخت استادیوم 15 هزار نفری، سالن چمن 5 هزار نفری و استخر سرپوشیده عملیات‌های اجرایی خود را آغاز کرده است.

وی افزود: علاوه بر این در بحث روستاهای غرب کارون نیز حدود 300 میلیون تومان برای تجهیز و تعمیر مدارس از این شرکت کمک مالی دریافت کرده‌ایم.

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه در راستای اجرای طرح خرید کالا از درون استان، در حوزه خرمشهر کارهای انجام شده است، اظهار کرد: در حوزه شرکت نفت و گاز اروندان، 225 میلیارد تومان خرید کالا و خدمات انجام شده که از این میزان 166 میلیارد تومان آن از داخل استان بوده، 10.3 میلیارد تومان  نیز به دلیل عدم تولید کالا در استان و 48.5 میلیارد تومان نیز از خارج استان بوده است.

حیاتی در ادامه تصریح کرد: از سایر شرکت‌ها نیز در راستای توسعه شهرستان کمک‌هایی گرفته شد، اما مهمترین مشکل ما موضوع مالیات بر ارزش افزوده شرکت‌های بزرگ است.

وی با اشاره به تمایل شرکت‌های بزرگ در انعقاد قراردادها در درون استان، از استاندار خوزستان خواستیم تا پیگیری‌هایی لازم را در سطح کلان داشته باشد.

معاون استاندار خوزستان در پایان یادآور شد: سال گذشته 20 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده از شرکت نفت و گاز اروندان در تهران وصول شده که از این مبلغ تنها 8 میلیارد تومان آن را به استان خوزستان داده‌ و 12 میلیارد تومان مابقی در تهران مانده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار