تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۹۹۲۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی اهواز خبر داد:
قیمت خرید توافقی خرمای خوزستان 11 هزار و 500 ریال
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز از تعیین قیمت خرید توافقی خرمای خوزستان به ازای هر کیلوگرم 11 هزار و 500 ریالی برای سال جاری خبر داد.

شهلا عموری امروز اظهار کرد: حسب توافقی که شب گذشته در محل اتاق بازرگانی اهواز امضا شد خرمای سال جاری به‌ صورت توافقی توسط اتحادیه صادرکنندگان خشکبار خوزستان خریداری خواهد شد.

وی افزود: جلسات مستمری با حضور مسئولان دولتی و بخش خصوصی برگزار کردیم که خوشبختانه نرخ خرید توافقی خرما در کمیته ماده 4 برای سال جاری برای هر کیلوگرم خرمای درجه یک 11 هزار و 500 ریال تعیین شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز ادامه داد: در این جلسه مقرر شد خرمای سال جاری توسط اتحادیه صادرکنندگان خشکبار خوزستان در محل نخلستان با نرخ 11هزار و 500 ریال به ازای هر کیلوگرم در محل نخلستان خریداری می‌شود.

عموری با تاکید بر اینکه تمام هزینه‌های جانبی همچون جمع آوری، سبد و حمل و نقل به طور جداگانه به عهده خریدار است که پس از توافق به نخلداران پرداخت می‌شود ادامه داد: از نخلداران درخواست داریم محصول سال جاری خود را فقط به اتحادیه صادر کنندگان خشکبار تحویل دهند تا ضمن تضمین پرداخت هزینه‌های خرید توافقی، دست دلالان نیز کوتاه‌تر شود.

وی با تاکید بر اینکه تعیین نرخ خرید توافقی خرما در استان خوزستان  قبل از سراسر کشور صورت گرفت، ادامه داد: حجم زیادی از خرمای تولید شده در خوزستان به خارج از کشور صادر می‌شود و تولید خرما در این استان برای 25 هزار نفر اشتغالزایی در خوزستان کرده است.

عموری با اشاره به اینکه خرما در امنیت غذایی جزو یکی از منابع اصلی غذا در مناطق خرماخیز، میوه مقوی، سالم و انرژیک و غذای دوران بحران است اضافه کرد: همیشه بر سر خرید توافقی خرما در استان اختلاف نظرهایی وجود داشت که خوشبختانه امسال و با ورود اتاق بازرگانی اهواز و برگزاری جلسات مستمر با حضور مسئولان دولتی و بخش خصوصی این  اخلاف نظرها به حداقل رسید که نتیجه آن تعیین نرخ خرید توافقی این محصول بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز، سیاست این اتاق را حمایت از تولیدکننده و صادر کننده عنوان کرد و گفت: سالانه 400 میلیارد تومان درآمد از خرما در کشور داریم و همچنین حدود 425 هزار نفر اشتغال مستقیم از خرما دارند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار