تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۹۹۲۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بودجه امسال دزفول 177 میلیارد و 140 میلیون ریال تعیین شد
کارشناس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان از اختصاص 177 میلیارد و 140 میلیون ریال اعتبار به شهرستان دزفول خبر داد.

مجید پورفاطمی روز دوشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان دزفول در سرسرای جلسات فرمانداری افزود: امسال کل اعتبارات خوزستان سه هزار میلیارد و 600 میلیون ریال تعیین شده است.

وی با اشاره به کاهش 60درصدی اعتبارات نسبت به سال 92 گفت:با توجه به حجم کم اعتبارات باید استفاده بهینه ای از این اعتبارات موجود کرد و اگر بهره وری مناسبی از این اعتبارات صورت نگیرد وضعیت از این هم بدتر خواهد شد.

پورفاطمی افزود:در مدل توزیع اعتبارات که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی طراحی شده پروژه جدید تعریف نشده و اولویت به پروژه های با 80 درصد پیشرفت فیزیکی است.

کارشناس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در پاسخ به مشکلات مناطق روستایی و لزوم تعریف پروژه های جدید اظهار کرد:10 درصد از کل بودجه نیز به پروژه های جدید و مهم با رعایت شرایط اختصاص داده شده که پروژه باید در مدت دو سال بهره برداری شود و با گذشت یکسال 50 درصد اعتبار مورد نیاز تامین شده باشد.

پورفاطمی به نقایص مدل توزیع اعتبار نیز اشاره کرد و گفت:این مدل قادر به اندازه گیری اهمیت برنامه ها نبوده و بر اساس متوسط ها تصمیم گیری شده ضمن اینکه به این دلیل که شهرداری دزفول از درآمد ارزش افزوده برخوردار است از تخصیص اعتبار محروم شده ولی اعتباری به دیگر شهرداری های تابعه دزفول اختصاص داده شده است.

رییس عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول نیز در این نشست گفت:با پیگیری فراوان فرماندار دزفول 62 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های بالای 80 درصد و 110 میلیارد ریال نیز به پروژه های پیشنهادی در شهرستان دزفول اختصاص یافت علاوه براین سه میلیارد و 500 میلیون ریال نیز به اداره راه وشهرسازی دزفول برای مناطق محروم اختصاص یافته است.

فریدون روغنی زادگان افزود: پارسال 140 میلیارد ریال اعتبار به اداره راه و شهرسازی دزفول اختصاص یافت که امسال به 36 میلیارد ریال رسید.

وی اعتبار بنیاد مسکن شهرستان دزفول را در امسال 20 میلیارد ریال دانست و گفت:برای نوسازی مدارس این شهرستان 13 میلیارد و 170 میلیون ریال و برای اداره آب و فاضلاب 18 میلیارد و 550 میلیون ریال اختصاص یافته است.

وی اعتبار آب و فاضلاب روستایی شهرستان دزفول را در امسال هفت میلیارد و 660 میلیون ریال دانست و گفت:به جهاد کشاورزی نیز شش میلیارد و 600 میلیون ریال اختصاص یافته است.

روغنی زادگان اظهار کرد:بودجه اداره امور عشایر دزفول چهار میلیارد و 940 میلیون ریال ،دامپزشکی دزفول دو میلیارد ریال،محیط زیست 925 میلیون ریال ،اداره ورزش و جوانان دزفول 11 میلیارد و 180 میلیون ریال،فنی وحرفه ای دو میلیارد و 500 میلیون ریال،میراث فرهنگی دزفول شش میلیارد و 290میلیون ریال،نهاد کتابخانه ها هفت میلیارد ریال،بهداشت درمان یک میلیارد و 800 میلیون ریال ،بنیاد شهید160 میلیون ریال،توزیع برق سه میلیارد و 697 میلیون ریال،منابع طبیعی 282 میلیون ریال،سپاه دو میلیارد و 755 میلیون ریال و هلال احمر دزفول 700 میلیون ریال است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار مصوب شده کاهش یا افزایش نخواهد یافت افزود: علاوه براین ،اعتبار ماده 180 نیز در آینده توزیع خواهد شد.

رییس عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول اظهار کرد:30 میلیارد ریال از حمل و نقل و خدمات شهری به هشت شهرداری توابع دزفول تعلق می گیرد.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز در این نشست از توزیع ناعادلانه اعتبارات در شهرستان دزفول انتقاد کرد و گفت:برخی مناطق محروم دزفول از جمله بخش های شهیون و سردشت نادیده گرفته شدند در حالی که دزفول شهری نفت خیز است و روزانه 55 هزار بشکه نفت در این شهرستان تولید می شود.

حبیب ا... آصفی اختصاص اعتبارات ناچیز به دزفول را 'ظالمانه' دانست و از سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواست با اعزام کارشناسان خود واقع بینانه تر قضاوت کنند.

وی افزود :اگر به فریاد مناطق محروم دزفول نرسیم فقر و حاشیه نشینی در دزفول بیداد می کند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
0
متاسفانه مسئولین نگاهی تبعیض آمیز بین شمال و جنوب استان دارند امید که استاندار برای رفع معضل بیکاری جوانان شمال خوزستان هم برنامه ای داشته باشند
:
:
:
آخرین اخبار