تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۹۹۲۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي خوزستان خبرداد:
بازگرداندن 55 واحد صنعتی راکد به چرخه توليد
مديرعامل شركت شهرك​هاي صنعتي خوزستان گفت: بيش از 68 درصد واحدهاي صنعتي استان فعال است و در مقايسه با استان​هاي ديگر داراي عملكردي مطلوب هستيم.

اخلاق محمديان اظهار كرد: بيشتر واحدهاي فعال استان با تمام ظرفيت خود كار نمي​كنند و هر كدام به طور ميانگين با 30 تا 50 درصد از ظرفيت خود فعال هستند.

وي با اشاره به اينكه 70 درصد از مشكلات واحدهاي صنعتي نقدينگي است، افزود: بحث نقدينگي مهمترين مشكل واحدهاي توليدی و صنعتي استان است كه بايد به اين مسأله رسيدگي شود و مشكلات واحدهاي توليدي را حل كرد.

محمديان تصریح کرد: باید بهای محصولات فروخته شده واحدهاي صنعتي پس از فروش به موقع پرداخت شود اما دستگاه‌ها و شركت​هاي طرف قرارداد و خریدار به دلايلي از جمله مشكلات مالي نمي‌توانند مطالبات واحدهای تولیدی را به موقع پرداخت كنند و واحدهای تولیدی را دچار مشكل مي​كنند.

محمديان عنوان كرد: در استان خوزستان 71 شهرك و ناحيه صنعتي استان وجود دارد که تمام امكانات و زيرساخت​ها در این شهرک‌ها براي واگذاري به واحدهاي صنعتي آماده است.

وي بیان کرد: از اين 71 شهرك و ناحيه صنعتي، 60 شهرك و ناحيه صنعتي داراي زمين براي واگذاري هستند و اگر درخواستي در اين زمينه باشد، اين زمين​ها در اختيار واحدهاي توليدي قرار خواهد گرفت.

محمديان درباره حمايت از واحدهاي راكد و در حال ساخت بیان كرد: به دنبال آن هستيم تا واحدهای طرف قرارداد با ما که زمين دريافت كرده‌اند و در حال ساخت ساز هستند را از طريق تسهيلات و روش​هاي ديگری حمايت كنيم تا به توليد برسند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: همچنين در تلاش هستيم تا واحدهايی كه به توليد رسيده​اند اما اكنون راكد هستند را دوباره به چرخه توليد بازگردانيم و از سال گذشته تاكنون 55 واحد را به چرخه توليد باز گردانده​ايم.

وی در خصوص جلب سرمايه​گذاري در استان خاطرنشان كرد: استان داراي ظرفيت​هاي بالقوه و خدادادي فراواني است كه این مساله بيانگر توانايي​هاي اين استان است و همچنين وجود راه​آهن، فرودگاه، بنادر فعال و امكانات زيرساختي مناسب از ديگر ظرفيت​هايي است كه مي​تواند سرمايه​گذار بخش خصوصي را به خود جلب كند.

محمدیان اظهار کرد: اميدواريم با بهبود شرايط پس از رفع تحريم​ها و با تلاش براي ارتقای زيرساخت​ها، به جذب سرمايه​گذار در استان كمك كنيم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار