تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۹۹۳۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از ۱۳هزار کیلومتر جاده خوزستان ؛ هزار کیلومتر ایمن است
سرهنگ قدرتی گفت:بیشترین آمار تصادفات استان خوزستان مربوط به تصادفات رخ به رخ در جاده های دوطرفه می باشد.

سرهنگ قدرتی رییس پلیس راه استان خوزستان درخصوص راه های حادثه خیز استان اظهار کرد: استان خوزستان دارای ۱۳ هزار کیلومتر جاده است که از این مقدار کمتر از ۸ درصد یعنی حدود هزار کیلومتر به صورت بزرگراه ، آزاد راه و یکطرفه می باشند به همین دلیل بیشترین آمار تصادفات استان خوزستان مربوط به تصادفات رخ به رخ در جاده های دوطرفه می باشد.

وی افزود: مسیر غیزانیه باغملک، ایذه  دهدز، بهبهان رامشیر، شوشتر دزفول که عمدتا دوطرفه هستند بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده اند . جاده ترانزیتی اهواز اندیمشک با وجود یک طرفه بودن بعلت عبور از شهرها و شهرک ها همواره یکی از نقاط  پر خطر استان است که برای حل این مشکل باید آزادراهی در ادامه بزرگراه خلیج فارس به سمت ماهشهر احداث شود.

قدرتی به راهکارهای کاهش تصادفات استان اشاره و تصریح کرد: برنامه های کوتاه و بلند مدتی برای کاهش تلفات جاده ای در دست اقدام می باشد که از جمله راه حل های کوتاه مدت عملیات آشکار سازی جاده ها، حذف پیچ های خطرناک با شعاع تند، ایجاد شیب هایی در کنار جاده برای جلوگیری از انحراف خودرو به پرتگاه و استفاده از خطوط اکستروژن طولی و عرضی در جهت کنترل سرعت و خواب آلودگی است.

وی افزود: احداث شیب و ایستگاه پلیس در مسیر غیزانیه به هفتگل به اداره راه پیشنهاد شده است که پس از بررسی عملیات آن آغاز می شود.

مرجع / اهوازنوین
:
:
:
آخرین اخبار