تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۹۹۴۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ابلاغ 110 میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی به دستگاه های اجرایی آبادان
اعتبارات تخصیصی به دستگاه های اجرایی شهرستان آبادان از محل تملک دارایی های سرمایه ای استان خوزستان در سال جاری 110 میلیارد ریال تصویب و ابلاغ شد
اعتبارات تخصیصی به دستگاه های اجرایی شهرستان آبادان از محل تملک دارایی های سرمایه ای استان خوزستان در سال جاری 110 میلیارد ریال تصویب و ابلاغ شد.

عزیرالله شهبازی معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان سه شنبه در نشست ستاد برنامه ریزی راهبردی شهرستان آبادان گفت:سال گذشته 206 پروژه در بخش های مختلف این شهرستان با اعتبار پیش بینی شده 640 میلیارد ریال تعریف شد که از این مجموع، 460 میلیارد ریال به طرح ها تخصیص یافت.

وی اظهار داشت:72.28 درصد اعتبار مصوب از مجموع اعتبارات تملک دارایی در این شهرستان طی سال گذشته جذب شد.

شهبازی اضافه کرد:بودجه سال جاری این شهرستان به دلیل واقع شدن شهرهای آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند حدود 30 درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است، ولی بر اساس نظر استاندار خوزستان تا زمانی که منطقه آزاد اروند بتواند به معنای واقعی به این دو شهرستان خدمت ارائه دهد، اعتبارات استانی به این دو شهر پرداخت می شود.

معاون استاندار خوزستان همچنین با بیان تخصیص 160 میلیارد ریال اعتبار از محل ماده 180 بودجه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی، افزود:این اعتبار برای اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی که 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، تخصیص می یابد.

فرماندار ویژه آبادان افزود: 315 پروژه نیمه تمام از سال های گذشته در بخش های مسکن مهر، پروژه دانشگاه و ساخت اسکله در این شهرستان وجود دارد که باید برای تکمیل آن تدبیری اندیشید.

معاون استاندار خوزستان در ادامه سخنانش، اعتبارات شهرستان آبادان از سایر منابع را نیز 220 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ـ استانی، 480 میلیارد ریال از محل تملک دارایی های استان، 226 میلیارد ریال از محل ماده 180، 15 میلیارد ریال از محل ماده 120، 200 میلیارد ریال از محل دو درصد درآمد نفت، یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل ماده 23 خواند و گفت:از محل اعتبار مصوبات خاص مبلغ 10 میلیارد ریال برای شهرستان آبادان در نظر گرفته شده بود که تاکنون هفت میلیارد و 500 میلیون ریال آن به پروژه های تعریف شده، تزریق شده است.

رییس کمیته برنامه ریزی و زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان نیز در این نشست با بیان شاخص های دریافت اعتبارات استانی گفت:اعتبارات دریافتی اهواز 320 میلیارد ریال و آبادان 200 میلیارد ریال است که این تخصیص بر اساس جمعیت و پیگیری نمایندگان و مسئولان شهرستانی است.

محمد توکل به خدا با تاکید بر مصارف اعتبارات طبق قوانین تصریح کرد:سال جاری 160 میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 180 در اختیار نمایندگان آبادان قرار گرفت که از قبل این اعتبار می توان برخی پروژه های نیمه تمام را به سرانجام رساند.

سید حسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان، گفت:40 درصد از درآمد پیش بینی شده شهرستان آبادان تحقق نمی یابد.

وی با بیان کسری بودجه دولت افزود:برخی منابع بودجه مربوط به شرکت های دولتی است که تحقق نمی یابد.

دهدشتی اظهار داشت:دولت امیدوار است که تا پایان سال برخی از موارد کسری بودجه را جبران کند و نیاز مستقیم به بودجه نباشد، چرا که در بعضی موارد بودجه را از دولت گرفته و دوباره به دولت برمی گردانیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان بهانه هایی که برای اعطا نشدن بودجه از سوی منطقه آزاد مبنی بر قانون تحقیق و تفحص عنوان می شود، نیز گفت:تحقیق و تفحص منافاتی با اعطای اعتبارات به دستگاه های زیرمجموعه منطقه آزاد ندارد و تحقیق و تفحص برای مواردی از بودجه هایی است که خارج از محدوده این سازمان صرف می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار