تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۹۹۵۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار آبادان خبر داد:
نیاز 1000 میلیارد تومانی برای تبدیل آبادان به شهری واقعی
شهردار آبادان گفت: برای تبدیل آبادان به یک شهر واقعی و به تمام معنا، به یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

محمودرضا شیرازی امروز با اشاره به اینکه امسال هیچ اعتباری از محل تملک دارایی‌ها برای عمران شهری آبادان در نظر گرفته نشده است، اظهار کرد: این در حالی‌ است که 80 درصد از جمعیت 270 هزار نفری شهرستان، در شهر آبادان زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به تخصیص 40 درصد از عوارض پالایشگاه به خرمشهر عنوان کرد: به رغم ارائه راهکارهای کاهش درصد دریافتی این عوارض با استناد موارد کارشناسی شده و قانونی، اما متاسفانه هیچ پیگیری جدی در این خصوص صورت نگرفت.

شهردار آبادان با تاکید بر اینکه برای تبدیل آبادان به یک شهر واقعی و به تمام معنا، به یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، تصریح کرد: اگر قصد داریم تا آبادان به یک شهر خوب و در خور شان تبدیل شود باید همگان عزم خود را جزم کرده و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

شیرازی یادآور شد: باید از تبدیل آبادان به یک مخروبه جلوگیری کنیم چرا که در غیر این صورت ظلمی آشکار نسبت به مردم  روا داشته‌ایم.

وی در ادامه گفت: به دلیل آنکه شهر آبادان در دوران دفاع مقدس به طور مستقیم درگیر جنگ بود، لذا تمام زیرساخت‌های آن نابود شد و لذا بازگرداندن آن به شکل مناسب و در خور شان نیازمند صرف هزینه‌های فراوان است که آن نیز مشروط به پیگیری‌های مجدانه و رایزنی‌های مناسب مسئولان دارد.

*استاندار خوزستان توجه ویژه‌ای را به این شهر داشته باشد

شیرازی با اشاره به اینکه در زمان حاضر وزارت نفت نیز قادر به پرداخت عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به ما نیست، افزود: انتظار می‌رود تا استاندار خوزستان توجه ویژه‌ای را به شهر داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص کمک به رفع مشکلات ناشی از دفع نامناسب آب‌های سطحی اظهار کرد: سال گذشته مبلغ 5.5 میلیارد تومان اعتبار از محل درآمدهای شهرداری برای بهبود وضعیت شبکه آب‌های سطحی هزینه کردیم.

شهردار آبادان تصریح کرد: شبکه دفع آب‌های سطحی در کوی کارگر و بلوار دهداری را نیز در دست انجام داریم اما برای منطقه ذوالفقاری با مشکل جدی مواجهیم، به طور قطع با بارش نخستین باران در سال در این منطقه با مشکل حاد آبگرفتگی معابر، خیابان‌ها و کوچه‌ها مواجه خواهیم بود.

شهردار آبادان گفت: برای ادامه کار بازسازی ساحل بهمنشیر، انجام پروژه مهم و اساسی زیرگذر ایستگاه 12 و طرح ترافیکی مرکز شهر معروف به فلکه طوطی به‌عنوان طرح‌های اساسی و مهم شهر نیاز به اعتبارات لازم داریم.

وی در پایان خطاب به نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون دیگر خطری از جانب من در زمینه کاندیداتوری مجلس آنان و سایر کاندیداها را تهدید نمی‌کند، افزود: آغوش ما به روی اعتبارات ماده 180 باز است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار