تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۸
کد خبر: ۹۹۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز عمليات اجرايی جاده چهار بانده كمربندی آبادان–ماهشهر معاون وزير راه و شهرسازی:
شبكه‌های بزرگراهی و آزادراهی كشور توسعه می‌يابند
معاون وزير راه و شهرسازي توسعه شبكه‌هاي بزرگراهي و آزادراهي و ديگر جاده‌هاي كشور را يكي از سياست‌هاي اصلي وزارت راه و شهرسازي عنوان كرد و گفت: اين اقدامات به منظور توسعه و افزايش ظرفيت‌هاي حمل و نقل جاده‌اي كشور صورت مي‌گيرد و با توسعه ظرفيت حمل و نقل جاده‌اي كشور مي‌توانيم پاسخ‌گوي بخش زيادي از خودروهايي كه در حال حاضر توليد مي‌شوند، باشيم.
 
به گزارش ايسنا،احمد صادقي در مراسم آغاز عمليات اجرايي جاده چهار بانده كمربندي آبادان–ماهشهر–هنديجان، كه امروز (چهارم آبان‌ماه) برگزار شد، اظهار كرد: سالانه تعداد زيادي خودرو سواري و تريلر وارد ناوگان مي‌شوند كه اگر متناسب با اين خودروها ظرفيت حمل و نقل جاده‌اي را افزايش ندهيم، در جاده‌ها با مشكلاتي روبه‌رو خواهيم شد. بزرگراه ماهشهر – آبادان يكي از پروژه‌هاي مهم وزارت است كه 40 كيلومتر آن باقي‌مانده و در تصميم‌گيري‌هاي اخير به پيمانكار اعتباراتي داده شده است.

وي افزود: قرار است 15 كيلومتر اين پروژه تا پايان آذر 15 كيلومتر ديگر تا پايان دي‌ماه و مابقي تا پايان سال به بهره‌برداري برسد. محور چهار بانده ماهشهر – هنديجان به طول 28 كيلومتر يكي ديگر از پروژه‌هاي مهم و ضروري است كه اجراي آن از سال‌هاي گذشته آغاز شده است و تلاش مي‌كنيم با تخصيص اعتبار روند اجراي آن را سرعت ببخشيد؛ اين پروژه نقش مهمي در تسريع و كوتاهي زمان سفر و كاهش تصادفات و ايمني بيشتر دارد. براي اجراي آن 760 ميليارد ريال اعتبار برآورد شده است.

صادقي ادامه داد: قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء و موسسه وليعصر كار اجراي اين پروژه را بر عهده دارند؛ در اين پروژه همچنين 10 كيلومتر از پروژه بزرگراه آبادان – ماهشهر به اجرا مي‌رسد.
 
به گزارش خبرنگار ايسناي خوزستان، منوچهر رحماني، مديركل راه و ترابري خوزستان در اين مراسم از در حال اجرا بودن 1500 كيلومتر به جاده چهار بانده در استان خبر داد و گفت: اين جاده يكي از آرزوهاي شهروندان ماهشهر و بندرامام و منطقه جنوب شرق اين استان بوده است.

وي افزود: يكي از استراتژي‌هاي اصلي اداره كل راه و ترابري خوزستان تبديل جاده‌هاي دو خطه موجود به چهار خطه است كه در حال حاضر 1500 كيلومتر جاده چهار خطه در حال اجرا است.
 
همچنين خليل حيات‌مقدم، نماينده مردم ماهشهر در اين مراسم اظهار كرد: اميدواريم در اجراي اين پروژه منابع مورد نياز تامين شود.


:
:
:
آخرین اخبار