تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۹۹۶۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی:
سازمان محیط زیست به تعهدات خود در حل مشکل ریز گردها عمل نکرد
طرح مهار ریز گردها با طرح جلوگیری از تخریب تالاب ها ادغام شده و به طرحی با عنوان طرح احیا و جلوگیری از تخریب تالاب های کشور تبدیل شده است که در این طرح مواردی همچون سدسازی، انتقال آب و کاهش دبی آب رودخانه ها مطرح می شود
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان محیط زیست کشور تاکنون نتوانسته به تعهدات خود مبنی بر حل مشکل ریز گردها عمل کند .

عباس پاپی زاده عصر پنجشنبه در نشست خبری با بیان اینکه در حوزه راه شهرستان دزفول اقدامات ارزشمندی در دست اقدام است، اظهار کرد: مناقصه پروژه ۳ راه سیاه منصور به چهارراه آوج و میانرود انجام پذیرفته و اعتبار آن بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان نیز تامین شده است، ضمن اینکه باید گفت پس از دو سال پیگیری توانستیم این پروژه را بعنوان یک طرح ملی در جدول شماره 19 کتاب بودجه کشور ثبت کنیم.

وی به پروژه جاده پاشنه زاگرس اشاره کرد و گفت: این جاده به مساحت ۲۴ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان می تواند دزفول و شمال خوزستان را که حالت بن بست دارد به اصفهان در مرکز کشور متصل کند که این طرح با جدیت در حال پیگیری است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مناقصه جاده سه راهی بنوت به کارون نیز انجام گرفته و پیمانکار مشخص شده است، تصریح کرد: این طرح خدمت خوبی به مردم منطقه محروم چغاميش است، ضمن اینکه پروژه سه راهی شهرک حمزه نیز در مرحله نقشه برداری است و مناقصه آن نيز صورت گرفته است.

پاپی زاده اضافه کرد: دزفول در حوزه راه در بین ۲۳ شهرستان خوزستان رتبه 21 را دارد که اگر این پروژه ها تا دو یا سه سال آینده به بهره برداری برسند، قطعا شاهد تحول بزرگی در این حوزه و بهبود رتبه دزفول خواهیم بود.

وی به پروژه گازرسانی به سردشت و شهيون اشاره کرد و افزود: این پروژه گازرساني که اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان نیاز دارد در حال انجام است و جاده این پروژه نیز ایجاد شده است.

عضو کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس به اختصاص بخشی از بودجه مناطق محروم به منطقه جندي شاپور دزفول اشاره کرد و گفت: در طی نیم قرن گذشته جندي شاپور دزفول مورد غفلت قرار گرفته بود اما ما با اختصاص بودجه مذکور توانستیم در طی سال گذشته سایت جندي شاپور را راه اندازی کنیم، و برای تامین اعتبار کنگره ملی جندي شاپور دزفول که در پایان سال برگزار می شود نیز نهایت تلاش خود را خواهیم کرد.

پاپی زاده در ادامه از احداث تله کابین در رودخانه دز و منطقه شهيون خبر داد و اظهار کرد: مطالعات و طراحی این طرح انجام گرفته که احدات اين دو تله کابین به اعتباری ده میلیارد تومانی احتیاج دارند ولی مشکل اساسی متاسفانه عدم پیگیری اداره های متولی بویژه اداره میراث فرهنگی شهرستان برای انجام اقدامات مورد نیاز است.

وی بیان کرد: پیگیر شده ایم تا اداره میراث فرهنگی دزفول را از نظر تشکیلاتی ارتقا دهیم به گونه ای که به معاونت مدیر کل تبدیل شود تا در این صورت ارتباط و تعاملات با اداره کل به صورت مثبت تری انجام بگیرد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی به وجود معاونت مادر تخصصی عمران و بهسازي در وزارت راه، اشاره و عنوان کرد: این معاونت وظیفه بهسازي و بازسازی بافت های کهن و مناطق حاشیه ای را در دستور کار خود دارد، که ما تلاش داریم با همکاری این معاونت پروژه ای را برای تبدیل دزفول به ششمین پایلوت ملی ایران آغاز کنيم که در این باب، جلساتی با وزارت میراث فرهنگی و وزارت راه برگزار شد و مقرر شد شرکت مهندسین مشاور چغازنبیل با کارفرمایی شهرداري در این خصوص مطالعاتی انجام دهند.

پاپی زاده از حضور معاونان وزارت راه و سازمان میراث فرهنگی در دوشنبه هفته آینده در دزفول خبر داد و عنوان کرد: در این جلسه قصد داریم دو بحث بهسازي و بازسازی بافت کهن با مشارکت شهرداری دزفول، وزارت راه و سازمان میراث فرهنگی و آغاز طرح محرم تا محرم را مطرح و به سرانجام برسانیم.

وی در خصوص طرح محرم تا محرم توضیح داد: در ایام محرم در بافت قدیم دزفول یک مسیر مشخص برای حرکت هیات های عزاداری داریم که مطابق با این طرح مقرر خواهد شد که مسیرهای مذکور از عمليات تعریض، سنگ فرش،محوطه سازی، فضای سبز و سقاخانه تا محرم سال آینده بهره مند شوند که باید گفت این طرح تحول خوبی را در بافت تاریخی دزفول ایجاد خواهد کرد.

عضو کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس همچنین به تلاش برای جذب اعتبار در راستای مرمت کوشک تاریخی امیر بهمن خان صمصام و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف این اثر تاریخی اشاره کرد و گفت: در راستای ایجاد روستاهای گردشگری به عنوان هدف، طی دو سال گذشته اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان برای سنگ فرش کردن روستای گردشگری ليوس اختصاص یافت و این کار انجام پذیرفت ضمن اینکه اعتبار برای آسفالت روستای پامنار نیز تامین شده و در آینده نزدیک مناقصه برگزار خواهد شد.

پاپی زاده افزود: زنان روستایی شهيون تعاونی صنایع دستی دارند که ما تلاش می کنیم با اعطای تسهیلات به این افراد، تعاونی مذکور را که محصولات صنایع دستی آن در کشور بی نظیر است را توسعه دهیم .

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 60 درصد مناطق شهرستان دزفول فاقد امکانات مخابراتی،بهداشتی و آب و برق هستند ، اظهار کرد: متاسفانه این شهرستان در عقب ماندگی به سر می برد و ما نهایت تلاش خود را برای رفع این مشکل بزرگ خواهیم کرد ، که ایجاد 70 کیلومتر شبکه برق و نصب دکل های مخابراتی و آسفالت جاده های مناطق محروم از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: با مساعدت های فراوان مجوز ۷ حلقه چاه برای دزفول گرفته شد که اکنون تعداد ۴ چاه وارد مدار نیز شده اند ، ضمن اینکه در گذشته یک مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی داشته ایم و حال مخزن دوم نیز آماده است تا بتوانیم افزایش ظرفیت صد درصدی منابع آبی داشته باشیم.

پاپی زاده با ابراز تاسف به دلیل اختصاص تنها 17 میلیارد تومان بودجه به شهرستان دزفول ، عنوان کرد: با این بودجه هیچ یک از اداره ها نمی توانند حتی ساده ترین امورات خود را نیز بگذرانند و هر چند تامین این بودجه در حیطه وظایف نماینده نیست اما تاکنون توانسته ایم از طریق رایزنی با وزارت خانه های مختلف، میلیارد ها تومان اعتبار برای اداره های مختلف شهرستان از جمله اداره آبفا، برق، راه و شهرسازی و حتی شهرداری طی مدت های گذشته جذب کنیم.

وی از تامین ۱۱ هزار تن قیر رایگان برای آسفالت معابر دزفول از طریق وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: هدف ما ادامه نهضت آسفالت و به ویژه آسفالت کمربندی تا پل پنجم است که مکاتبات این موضوع انجام شده و در روزهای آینده این میزان قیر که بسیار گرانقیمت است به شهرداری دزفول تحویل داده خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس به تشکیل فراکسیون مهار ریز گردها متشکل از 50 نماینده مجلس اشاره و عنوان کرد: در این فراکسیون تاکنون با سازمان محیط زیست جلسات مکرری داشته ایم و قرار است با رئیس جمهور نیز جلسه ای داشته باشیم تا در برنامه ششم توسعه، دولت بتواند در بحث ریز گردها برنامه مدون ۵ ساله ای را در دستور کار قرار دهد.

پاپی زاده اظهار کرد: طرح مهار ریز گردها با طرح جلوگیری از تخریب تالاب ها ادغام شده و به طرحی با عنوان طرح احیا و جلوگیری از تخریب تالاب های کشور  تبدیل شده است که در این طرح مواردی همچون سدسازی، انتقال آب و کاهش دبی آب رودخانه ها مطرح می شود.

وی ادامه داد: این طرح آماده شد و به کمیسیون کشاورزي مجلس نیز برای بررسی و جمع بندی ارسال شد که مقرر شده تا هفته آینده طرح مذکور برای تصویب به صحن مجلس برود.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم پایبندی سازمان محیط زیست مبنی بر رفع مشکل ریزگردها عنوان کرد: بودجه سازمان محیط زیست یکصد و ۱۰ میلیارد تومان بود که با پیشنهاد بنده در فراکسیون مذکور حدود ۶۰ میلیارد تومان دیگر به این سازمان تعلق گرفت اما تاکنون اقدامی در خصوص ریز گردها از سوی این سازمان صورت نگرفته است.

پاپی زاده همچنین به تلاش برای جلوگیری از احداث سدسازی های غیرکارشناسی در بالای سد کرخه اشاره کرد و گفت: همچنین قصد داریم به دلیل پرشدن قسمتی از مخزن سد دز بوسیله رسوبات، طی پروژه ای ۳ متر به طول تاج آن اضافه کنيم.

وی در ادامه در خصوص انتشار اخبار اخیر مبنی بر موافقت نمایندگان خوزستان با طرح افزایش تعرفه های برقی خوزستان، اظهار کرد: از بین 41 نماینده ای که این طرح را امضا کردند تنها ۳ نفر نماینده خوزستان بودند که بعد مدعی شدند عنوان طرح تغییر یافته و در هنگام امضا طرح چيز دیگری بوده است، و باید گفت که بنده این طرح را امضا نکرده و به همراه سایر نمایندگان استان با این طرح در صحن علنی مجلس مخالفت کردیم اما متاسفانه تصویب شد.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامي تصریح کرد: البته با تلاش های فراوان توانستیم چند بند خطرناک این طرح را که به ضرر مناطق گرمسیر از جمله خوزستان بود را حذف کنیم.

پاپی زاده همچنین در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر اختلافات برخی مسئولان دزفولی با یکدیگر، بیان کرد: در تمام برنامه ریزی ها و مسائل اجرایی اختلاف سلیقه وجود دارد اما مهم این است که این اختلافات نتیجه برتری داشته باشد تا بتوان از این نتیجه برای پیشرفت شهرستان بهره ببریم اما اگر این اختلافات نتیجه ای نداشته باشد قطعا به ضرر شهر خواهد بود و مردم نیز به چنین مسائلی علاقه ندارند.

وی بحث امنیت، اشتغال، بودجه و خدمات رفاهی را جزو مطالبات اصلی مردم دزفول برشمرد و افزود: تا اینگونه مشکلات وجود دارند ما اجازه نداریم اختلافات بی اهمیت را بروز دهیم و باید به دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی مسئولان با یکدیگر عمل کنیم.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلیلی ندارد مسئولان اگر عملکرد مثبتی نداشتند به حاشیه روی بیاورند، گفت: کسی که یک مدیر توانمند است باید روی عملکرد خود بحث کند نه اینکه تریبون های اختلاف را راه بیاندازد و بنده حاضر هستم برای رفع مشکلات شهرستان با هر مسئول و اداره ای همکاری کنم چرا که هدف ما باید رفع مطالبات و مشکلات مردم باشد.

مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فعال محیط زیست و کارشناس کشاورزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
0
0
سلام!
خیلی خنده داره خودش با بودخه محیط زیست مخالفت می کنه و بعد از ریزگرد ها و عدم تامین اعتبار صحبت می کنه
:
:
:
آخرین اخبار