تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۹۹۷۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اقتصاد فرهنگ و هنر را به رسمیت بشناسید
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: به رسمیت شناختن اقتصاد فرهنگ و هنر باید در نظام برنامه‌ریزی کشور به عنوان یک اصل قرار بگیرد.

همایون قنواتی خاطرنشان کرد: بخش اقتصادی کشور در سه قطب صنعت، کشاورزی و قطب خدمات طراحی شده و حوزه فرهنگ و هنر زیرمجموعه قطب خدمات است. در حالی که اقتصاد فرهنگ می‌تواند به عنوان یک قطب معرفی شود.

وی ادامه داد: گردش مالی که در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر در جهان اتفاق می‌افتد عددی نزدیک به هشت هزار میلیارد دلار است. حال اگر بخواهیم سهم خودمان را در ایران با توجه به جمعیت و وسعت ایران و سابقه تمدنی حساب کنیم و بیش از یک درصد باشد یعنی باید بتوانیم سالانه 80 میلیارد دلار از بخش اقتصاد فرهنگ و هنر داشته باشیم که این رقم را متاسفانه نداریم.

قنواتی ابراز امیدواری کرد: حوزه فرهنگ و اقتصاد فرهنگ در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان که در جشنواره صنعت چاپ خوزستان سخن می‌گفت یادآوری کرد: امروز روزی است که بین فرهنگ، هنر، اقتصاد و صنعت احساس بسیار نزدیکی می‌کنیم.

وی با اشاره به این که هر قدر که حوزه فعالیت‌های فرهنگی توسعه پیدا کند منفعت آن به صنعت چاپ هم خواهد رسید افزود: یکی از اولین صنایعی که در ایران به صورت حرفه‌ای شکل گرفت صنعت چاپ بود و این صنعت از صنایع بسیار قدیمی است و یکی از دلایلش نزدیکی آن به فرهنگ است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: همایون قنواتی
:
:
:
آخرین اخبار