تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۱۰۰۳۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون ستاد ملی بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی:
۱۷ میلیون نفر در بافت قدیم و فرسوده شهرها ساکن هستند
حدود ۶۰ درصد جمعیت شناسایی شده کشور در محدوده‌های با خطر بالا قرار دارند که کوچک‌ترین حادثه منجر به وقوع یک فاجعه می‌شود بنابراین باید از حالا ابتکار عمل را به دست بگیریم و با ایجاد ستاد و تشکل‌های شهرستانی این مشکلات را برطرف کنیم
معاون ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری وزارت راه و شهرسازی گفت: مطابق با آمار حدود ۱۷ میلیون از جمعیت کشور در بافت قدیم و فرسوده ساکن هستند.

منصور استادی روز دوشنبه در ستاد بازآفرینی شهرستان دزفول با اشاره به وجود مناطق محروم و حاشیه نشین فراوان در دزفول اظهار کرد: اگر ستاد بازآفرینی شهرستان دزفول بخواهد فعال باشد ابتدا مسئولان این شهرستان باید در زمینه‌های مختلف با یکدیگر اجماع داشته باشند تا سپس بتوان از سوی استان و کشور مورد حمایت قرار بگیرند.

۱۷ میلیون نفر در بافت قدیم و فرسوده شهرها ساکن هستند

استادی با بیان اینکه با کل بودجه نفتی کشور در طول ۲۰ سال نیز نمی‌توان به محدوده سکونت گاه‌های غیررسمی کشور خدمت رسانی کرد، افزود: مطابق با آمار حدود ۱۷ میلیون از جمعیت کشور در بافت قدیم و فرسوده ساکن هستند؛ بنابراین توجه به اجماع محلی و سپس استانی و کشوری پایه و اساس فعالیت اینگونه ستاد‌ها است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان دزفولی باید جایگاه بافت قدیم را در چشم انداز این شهرستان بشناسند، افزود: در این صورت است که می‌توان تشخیص داد که بازسازی بافت نیازمند چه میزان اعتبار است و یا اینکه هر دستگاهی چه نقشی در این ستاد باید داشته باشد.

معاون ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری وزارت راه و شهرسازی به افت منزلت مکانی در محدوده سکونت گاه‌های غیر رسمی کشور اشاره کرد و گفت: در سال ۸۹ سند ملی توانمندی و اسکان غیر رسمی به تصویب دولت رسید؛ ضمن اینکه مطالعاتی که در سال ۸۸ در دزفول انجام گرفته بود پیرامون همین امر بوده است.

استادی، جلب مشارکت و همکاری تمام دستگاه‌های اداری در فرایند بازآفرینی محدوده‌ها و محله‌های هدف در برنامه‌های احیا، بازسازی و نوسازی را از جمله اهداف تدوین سند مذکور برشمرد و عنوان کرد: فرمانداری ویژه دزفول به عنوان رئیس ستاد بازآفرینی و شهرداری به عنوان دبیر این ستاد باید برنامه‌های حاصل از اجماع مدیریت مسئولان و ساکنان محل‌های مورد نظر را تبیین کنند.

وی، مشارکت مردم و خیران در فعالیت این ستاد را ضروری دانست و گفت: حدود ۶۰ درصد جمعیت شناسایی شده کشور در محدوده‌های با خطر بالا قرار دارند که کوچک‌ترین حادثه منجر به وقوع یک فاجعه می‌شود بنابراین باید از حالا ابتکار عمل را به دست بگیریم و با ایجاد ستاد و تشکل‌های شهرستانی این مشکلات را برطرف کنیم.

این مسئول ادامه داد: برنامه‌های تدوین شده ستاد بازآفرینی برای ابلاغ به تمام دستگاه‌ها به فرمانداری دزفول داده می‌شود تا از طریق شورای برنامه ریزی استان برای تامین بودجه آن اقدامات لازم صورت بگیرد ضمن اینکه مسئولان دزفولی باید تلاش کنند تا از تمام منابع مالی در راستای فعالیت این ستاد بهره ببرند.

در پایان این جلسه اقدامات اجرایی ستاد بازآفرینی در دزفول تشریح شد و یک میلیارد تومان اعتبار ملی برای احداث یک سالن ورزشی در منطقه مدرس، احیای یک بنای تاریخی و عملیات آسفالت برخی مناطق در راستای فعالیت این ستاد برای دزفول در سال جاری در نظر گرفته شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار