تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۱۰۰۵۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ارشاد خوزستان خبر داد:
برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر خوزستان با هدف تقویت اجراهای عمومی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر این استان با هدف تقویت اجراهای عمومی خبر داد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر این استان با هدف تقویت اجراهای عمومی خبر داد.

همایون قنواتی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان صورت گرفت، اظهار داشت: این جشنواره با طرح و رویکردی متفاوت نسبت به دیگر جشنواره‌ها از 22 شهریورماه جاری به مدت یک هفته کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با اجرای این جشنواره حرکت و تحول جدیدی در تئاتر استان رخ می‌دهد افزود: هدف از اجرای ما در این تئاتر، هدایت جریان تئاتر به سمت اجراهای عمومی و جلوگیری از تمرکزگرایی در اجرای تئاتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: برگزاری بیست و هفتمین جشنواره استان ما را  در رسیدن به اهداف و خواسته‌های هنری‌مان نزدیک‌تر می‌کند.

قنواتی بیان کرد: جلوگیری از تجمع گروه‌ها و افراد در یک شهر برای اجرای برنامه هنری از اهداف مهم بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان است.

به گفته وی، گروه‌های تئاتر مربوط به هر شهرستان می‌توانند تئاتر خود را تحت نظارت هئیت داوران در شهرستان خود اجرا کنند و این آثار پس از اجرای گروه‌های نمایشی مورد ارزیابی داوران قرار می‌گیرد.

قنواتی، تقویت جریان نمایش نویسی در استان را از اهداف مهم این جشنواره خواند و گفت: تقویت جریان نمایش نامه نویسی بدین معنا نیست که نمایش نامه‌ای توسط اهالی تئاتر نوشته شود اما محتوای آن فقط شامل یک مقوله باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: نویسندگان نمایشنامه‌ها باید در نوشتن نمایشنامه به بحث و مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و آنچه بحث عام هست، توجه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه در روش جدید نمایشنامه نویسی باید شرایطی برای مهیا کردن ارتباط بین مردم استان به‌وجود بیاید و حضور افکار مردم در آثار نمایشی احساس شود خاطر نشان کرد: حضور هنرمندان و گروه‌های نمایشی در تئاتر نباید صرفا به‌خاطر کسب امتیاز و مسابقه و اهدافی این‌چنینی باشد بلکه تئاتر باید نیازهای مردم را برطرف کند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه شکاف بین نسل‌ها از نقص‌های جامعه ما است گفت: خوشبختانه از طریق تئاتر و اجراهای نمایشی پیوند بسیار خوبی بین نسل گذشته، میانی و امروز صورت گرفته است.

قنواتی در پایان ابراز امیدواری کرد: جشنواره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی استان در آینده بتوانند سبب ایجاد توسعه و پیشرفت استان شوند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار