تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۰۱۲۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جشن ثبت جهانی شوش برگزار می‌شود
این که هم‌اکنون خوزستان دارای سه اثر تاریخی ثبت جهانی است افتخاری است که باید در زمینه بهبود شرایط گردشگری استان از آن بهترین استفاده را کرد و می‌کوشیم تا این جشن فتح بابی برای این مهم باشد
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از برپایی جشن ثبت جهانی محوطه تاریخی شوش خبر داد و گفت: مقدمات برگزاری این جشن در خوزستان فراهم می‌شود.

افشین حیدری اظهار کرد: محوطه تاریخی شوش از جمله محوطه‌های باستانی و باارزشی است که ثبت جهانی می‌توانست در زمینه معرفی و رونق بخشیدن به آن تاثیر بسزایی داشته باشد که با تلاش‌های 2 ساله اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان این مهم محقق شد.

وی تاکید کرد: به منظور پاسداشت زحمات بسیار زیادی که در زمینه این اتفاق بزرگ فرهنگی در خوزستان رخ داده جشن باشکوهی با حضور سفرای کشورها و مسوولان فرهنگی در شهر تاریخی شوش برگزار می‌شود که برای برگزاری این جشن باشکوه در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی گفت: این که هم‌اکنون خوزستان دارای سه اثر تاریخی ثبت جهانی است افتخاری است که باید در زمینه بهبود شرایط گردشگری استان از آن بهترین استفاده را کرد و می‌کوشیم تا این جشن فتح بابی برای این مهم باشد.

حیدری خاطرنشان کرد: برای انجام هماهنگی‌های لازم در این شهرستان و فراهم شدن مقدمات جشن ملی ثبت جهانی شوش مهندس محمدحسن ارسطوزاده به عنوان دبیر برگزاری این جشن منصوب شده است.

همچنین دبیر برگزاری این جشن ملی اظهار کرد: به منظور برگزاری جشن ملی ثبت جهانی شوش هماهنگی های لازم در سطح شهرستان و استان در حال انجام است.

محمدحسن ارسطوزاده افزود: هدف اصلی برگزاری این جشن معطوف کردن توجهات به این شهر تاریخی و فراهم آوردن امکانات و تامین زیرساخت‌ها برای حضور گردشگران داخلی و خارجی است که امیدواریم در این زمینه به اهداف تعیین شده برسیم.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: ثبت جهانی شوش ، شوش
:
:
:
آخرین اخبار