تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۰۱۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موضوع برنامه دیشب فردوسی پور چه بود؟
عادل فردوسی پور - برنامه 90
در سایه حرکت بی شرمانه بازیکنان پرسپولیس؛برنامه این هفته عادل فردوسی پور در دومین هفته از دومین ماه پاییز پخش شد و این در حالی بود که بازهم پرسپولیس یکی از بحث های اصلی نود بود.

عادل فردوسی پور در ابتدای برنامه نود پس از پخش صحنه های حساس بازی داماش - پرسپولیس، بابت اتفاقاتی كه در این مسابقه رخ داد اظهار تاسف كرد. فردوسی پور گفت: «یك اتفاقی در این مسابقه رخ داد كه سایت های اجتماعی حدود یك ربع پس از پایان مسابقه، فیلم آن را پخش كردند. این اتفاق جای تاسف دارد. این هم از شانس بد این دو بازیكن بود كه ما در عصر ارتباطات هستیم و كاری كه آن ها كردند به سرعت در همه جا پخش شد


به گزارش  افکار نیوز ، در ادامه نیز در رابطه با این موضوع با کارشناس فوتبال کشورمان حمید رضا صدر ارتباط برقرار کردند که در این باره اظهار داشت: لباس پرسپولیس ارزش دارد و بزرگان بسیاری این لباس ها را پوشیده اند. این پیراهن قرمز میراث این باشگاه است و انتظار داریم این بازیکنان که این دست مزدهای کلان را می گیرند، همیت حرفه ای را داشته باشند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به جای اینکه یکی دو بازیکن را زیر شلاق قرار دهیم بایدهای اخلاقی کل فوتبال را در نظر بگیریم. من از خانواده فوتبال و مدیران فرهنگی می خواهم با الگو قرار دادن این اتفاق، برای کل جامعه به فکر بیافتیم.

وی همچنین افزود: امیدوارم از این حادثه درس بگیریم و توجه بیشتری به جوانان پاک کشورمان کنیم.

-رئیس کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس همه روی خط ارتباطی نود آمد و دربارهی تکذیبش در مورد این اتفاق گفت: ما به دنبال آرام کردن جو بودیم و قصد محروم کردن بازیکنان را داشتیم. این قضیه نیم ساعت بعد از بازی روی سایت ها رفت و اخبار ۲۰:۳۰ نیز با پخش این صحنه ها موجب از بین رفتن روحیه بازیکنان شده بودند.

سالار نیا در خصوص رفتار بازیکنان پرسپولیس در بازی مقابل داماش افزود: از آنجایی که این موضوع اشاعه یک منکر بود می خواستیم با آرام کردن جو، با بازیکنان خاطی برخورد کنیم. ما اصل را بر رعایت اخلاق گذاشته ایم و برمبنای این بینش هر فردی که خلاف این حرکت عمل کند با وی برخورد خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص ضد و نقیض گویی هایش در روزهای اخیر در خصوص ماجرای بازی پرسپولیس و داماش خاطر نشان کرد: ما به دنبال رای دادن به حق هستیم و تابع جو نیستیم.

سالار نیا تصریح کرد: نصرتی قسم می خورد که قصد انجام این حرکت را نداشتم و همیشه دور از هیجانات قرار می گیرم.

-رئیس کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس درباره اخراج خوردبین از باشگاه پرسپولیس گفت: آقای خوردبین اخراج نشده اند و این یک تصمیم مدیریتی بوده و به کمیته انضباطی باشگاه ربطی ندارد.

محمود خوردبین که مهمان تلفنی برنامه نود بود در مورد برکناری‌اش از سرپرستی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: آقای جمشید زارع، قائم مقام باشگاه پرسپولیس با من تماس گرفت و گفت به خاطر اتفاقات بازی پرسپولیس – داماش در جلسه کمیته انضباطی شرکت کنم. ولی من گفتم نمی‌آیم. ایشان هم گفتند اگر این جلسه را نمی‌آیید، کلا دیگر نیایید.

خوردبین ادامه داد: رویانیان در جریان برکناری من نبود. من با خود رویانیان صحبت کردم و اگر او می‌خواست، خیلی راحت می‌توانست بگوید شما دیگر نیا. ولی این حرف را نزد. به نظرم در این ماجرا، آقای رویانیان می‌خواست به قائم مقام خودش صدمه نزند.

حسن‌زاده رئیس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد حركت شیث رضایی و محمد نصرتی گفت: عملی كه موضوع برنامه شما قرار گرفته ارتكاب رفتار ناشایستی بود كه همه را متاسف كرده. متاسفیم كه شاهد اعمالی هستیم كه كلاس اخلاق فوتبال ما را پایین آورده. حتی نشان می‌دهد توان ذهنی بازیكنانی كه حتی مدعی كاپیتانی تیم ملی هم هستند پایین است؛ به قدری كه یك بچه ۷ ساله هم این كار را انجام نمی‌دهد.

حسن‌زاده ادامه داد: ما این رفتارها را فقط این دو كاری كه دیگران دیده‌اند نمی‌بینیم. تنها كاری كه تونستیم انجام دهیم این بود كه دستور موقت و قاطع دادیم كه طبق این دستور، تا اطلاع ثانوی این دو نفر نمی‌توانند فعالیت كنند. اگر تا حالا حكم صادر نكردیم به این دلیل است كه جزئیاتی وجود دارد. می‌خواهیم ببینیم اگر این كارها سازمان یافته بوده به چه دلیل بوده. تصاویر دیگری هم داریم كه از زوایای دیگر به دست ما رسیده. ما اواسط هفته آینده حكم می‌دهیم.

عادل فردوسی‌پور از حسن‌زاده پرسید چرا حكم را این‌قدر دیر صادر می‌كنند كه حسن‌زاده در جواب گفت: ما جدی‌ترین كارمان این بود كه یك دستور موقت شدید صادر كردیم. در نهایت باید حكم كمیته انضباطی را ببینید. به هر حال ما باید تمام ابعاد ماجرا را بررسی كنیم. من فقط خواهشم این است كه رسانه‌ها و سایر دوستان، این موضوع را اشاعه نكنند. ما این قول را می‌دهیم كه به زودی رایی متناسب با عملی در حد جریحه‌دار كردن احساسات مردمی صادر كنیم

حسن‌زاده در مورد احتمال رسیدگی به پرونده شیث و نصرتی توسط مراجع قضایی نیز گفت: یك بخش از این ماجرا نقض مقررات فوتبالی است كه ما در كمیته انضباطی به آن رسیدگی می‌كنیم. احتمال دارد این عمل به خاطر تاثیر اجتماعی كه دارد، توسط كمیته رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال (منشور اخلاقی) نیز مورد بررسی قرار بگیرد. دادستانی رشت هم به عنوان دادستانی محل وقوع این حادثه می‌تواند وارد این ماجرا شود
:
:
:
آخرین اخبار