تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۰۲۸۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برخی مناطق شوش نام ندارد/ بی‌توجهی شهرداری برای نامگذاری
بی‌نام‌ونشان ماندن برخی مناطق شوش باعث سردرگمی بسیاری از شهروندان خصوصاً سرویس‌های مدارس این شهر شده است
بی‌نام‌ونشان ماندن برخی مناطق شوش باعث سردرگمی بسیاری از شهروندان خصوصاً سرویس‌های مدارس این شهر شده است.

تنها مطالبه تعدادی از مردم شوش از شهرداری، نام‌گذاری منطقه سکونتشان است. منطقه‌ای که نه نامی دارد نه نشان. تاکسی‌سرویس دانش آموزان سرگردان، قبوض برق، آب و تلفن سر از خانه همسایه و کوچه کناری درمی‌آورد و خلاصه منطقه بی‌نام‌ونشان شده است.

یکی از ساکنان منطقه منازل تعاونی مسکن که در کنار جاده شوش – دزفول هستند گفت: مدتی پیش جمعی از ساکنان واحدهای تعاونی مسکن، در نامه‌ای از کوتاهی شهرداری شوش در خصوص نام‌گذاری خیابان‌های این منطقه انتقاد کردند.

برخی مناطق شوش نام ندارد/ بی‌توجهی شهرداری برای نامگذاری

صادقی گفت: از ۱۷ فروردین‌ماه در مکاتباتی با فرمانداری، مشکل منازل تعاونی را خدمت فرماندار گفتم. فرماندار نیز نامه را به سازمان‌های مربوطه از جمله شهرداری ارجاع داد.

این شهروند یادآور شد: این نامه که حدود ۱۵۰ خانوار آن را تائید کرده‌اند را به شهرداری دادیم اما شهرداری نیز هر بار بهانه‌هایی می‌آورد و شانه خالی می‌کرد.

وی گفت: خواسته ما تنها نام‌گذاری خیابان‌ها است. به همین دلیل تاکنون بارها با مشکل مواجه شدیم. هم‌اکنون در ابتدای فصل بازگشایی مدارس هستیم و بسیاری از سرویس‌های مدارس سردرگم می‌مانده‌اند.

صادقی بیان کرد: ما شهروندان خواهان مشارکت در فعالیت‌های شهرداری هستیم و حاضریم با هزینه خودمان برای خیابان‌ها تابلو تهیه و نصب کنیم فقط لازم است شهرداری نام خیابان‌ها و مجوز را اعلام کند.

ساکنان منازل تعاونی که در مسیر جاده دزفول قرار دارند می‌گویند که این منطقه بیش از یک سال و نیم احداث شده و دارای ۸۰۰ خانوار است. اهالی این منطقه بارها به شهرداری و روابط عمومی اعلام کردند که خیابان‌های این منطقه نیاز به نام و تابلو دارد. گفته می‌شود روابط عمومی شهرداری ماه گذشته به یکی از ساکنان قول داده بود که بعد از هفته دولت به‌سرعت نام‌گذاری خیابان‌ها انجام می‌شود اما تاکنون هیچ فعالیتی صورت نگرفته است.

جواد شوهانی یکی دیگر از ساکنان این منطقه گفت: قبض‌های برق، آب و گاز بدون نام و نشان هستند. تلفن منزل ما تنها به خاطر ۹ هزار تومان چون آدرس نداشت و قبض به دستمان نرسیده بود قطع شد.

شوهانی افزود: به مناسبت‌های مختلف حدود ۱۲ نام برای مناطق مختلف و خیابان‌ها از جمله به مناسبت میلاد امام رضا (ع) پیشنهاد دادیم نام منطقه را «کوی رضوی» بگذارند اما شهرداری به هیچ‌کدام از درخواست‌های ما جواب نداد.

وی توضیح داد: یک‌بار هم نماینده مجلس با شهردار تماس تلفنی گرفت و شهردار در پاسخ گفت حتماً تا هفته آینده مشکل نام‌گذاری حل می‌شود که از آن موقع تاکنون نزدیک به دو ماه می‌گذرد.

شهرداری و شورای سهل‌انگار

تلاش‌های شهروندان این منطقه بی‌نام‌ونشان فعلاً بی‌نتیجه مانده است. آنها می‌گویند تعجب می‌کنیم شهرداری چگونه با این روحیه غیرتعاملی که از خود نشان داده انتظار دارد مردم در فعالیت‌های شهری با آنها مشارکت داشته باشند؟

مسعود رشنو عضو شورای شهر شوش دراین‌باره گفت: یکی از وظایف شورا و شهرداری نام‌گذاری معابر است.

رشنو توضیح داد: شورای شهر پیشنهادها را از روابط عمومی شهرداری می‌گیرد و در صحن شورا مطرح، بررسی و تصویب می‌کند.

این عضو شورا یادآور شد: وظایف اصلی ما و روابط عمومی شهرداری است که هرچه سریع‌تر نام‌گذاری معابر و مناطق بی‌نام را انجام دهند. کاملاً درست است، برخی مناطق نام‌گذاری نشدند.

رشنو افزود: این سهل‌انگاری را هم شهرداری و هم شورای شهر مرتکب شدند و عجیب است که این کار ساده تا امروز حل‌نشده. این ایراد از سوی شهروندان به‌جا است و حتماً شخصا پیگیری می کنیم.

مرجع / مـهـر
برچسب ها: شوش ، شهرداری شوش
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
0
0
واقعا متاسفم چرا شهر شوش با این قدمت و سابقه بایداینطور باشدای کاش این شهر در استان اصفهان بود چه می شد و مسولین چه می کردند
:
:
:
آخرین اخبار