تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۲۹۱۹۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرار رو به جلو به سبک اشکش!
فرار رو به جلو به سبک اشکش!

 فوتبال خوزستان روزهای عجیب و غریبی را پشت سر می گذارد. فوتبالی که روزگاری به واسطه سالیا، نوری خدایاری، برزگری و دهداری‌ها در تکنیک و اخلاق حرف اول را می‌زد، اکنون در بدترین وضعیت ممکن به سر می‌برد.

 روز گذشته در حالی که قرار بود استقلال آبی پوش ملاثانی در اهواز رو در روی تیم فجرسپاسی از مدعیان صعود به لیگ برتر قرار بگیرد، این بازی پس از کش و قوس فراوان و معطلی چند ساعته دو تیم پشت درهای ورزشگاه غدیر اهواز، برگزار نشد. باشگاه استقلال خوزستان به دو تیم به دلیل هماهنگ نشدن انجام بازی در این ورزشگاه از سوی مسئولان باشگاه ملاثانی اجازه ورود نداد.

برگزاری دیدار دو تیم ملاثانی و فجر از اهمیت بالایی برای دو تیم چادرملو و نفت مسجدسلیمان که همانند فجر در کورس رقابت برای صعود به لیگ برتر هستند، برخوردار بود. اما برگزار نشدن این دیدار از خیلی از مسائل در فوتبال خوزستان نیز پرده برداشت، از بیخیالی مسئولان استان خوزستان نسبت به انجام یک مسابقه کشوری در استان تا اتهامات اشکش...

اما نکته حائز اهمیت و تاریک در پی برگزار نشدن دیدار دو تیم ملاثانی و فجرسپاسی حمله بی سابقه و تعجب برانگیز اشکش، سرمربی نفت مسجدسلیمان به پورموسوی، سرمربی استقلال خوزستان بود. او در صحبت‌های خود پس از تساوی بد موقع مقابل مس سونگون، در حالی که برد در این بازی می‌توانست همچنان امیدهای مردم مسجدسلیمان را برای بازگشت به لیگ برتر پررنگ نگه دارد، به جای این که به ضعف‌های تیمش بپردازد که چرا نتوانسته در یک بازی حساس به برد برسد تا این گونه مسجدسلیمانی‌ها امیدشان کمرنگ نشود، انتقادات و به نوعی اتهامات عجیب و غریبی را متوجه پورموسوی دانست.

اشکش برای فصل بیست و سوم از گزینه‌های سرمربیگری استقلال خوزستان بود اما در نهایت مسئولان این باشگاه ترجیح دادند، با پورموسوی سرمربی فصل قبل خود در لیگ یک ادامه دهند و شاید یکی از دلایل حمله اشکش به پورموسوی همین موضوع باشد. البته اشکش در انتقادات خود پا را فراتر از حیطه سرمربیگری‌اش گذاشت و عنوان کرد « برگزار نشدن بازی استقلال ملاثانی و فجر شائبه‌هایی به وجود آورده است و گفته می‌شود استقلال خوزستان با توجه به ارتباطاتی که با استان فارس دارد، مانع از برگزاری این دیدار شده است». صحبت‌هایی که مطمئنا از چشم کمیته انضباطی و کمیته اخلاق فدراسیون دور نخواهند ماند و مطمئنا اشکش که اینقدر راحت چنین جملاتی بر زبان آورده، مستندات آن را هم باید داشته باشد.

اشکش حتی در انتقاد بی‌سابقه نسبت به پورموسوی، ضمن نصیحت به سرمربی استقلال خوزستان که راهی که می روی بیراهه است، ادعای جالب دیگری هم داشت و عنوان کرد «پورموسوی هواداران استقلال خوزستان را از این تیم دور کرده است». موضوعی که باید منتظر ماند و دید واکنش باشگاه استقلال خوزستان که در هفته‌های حساس برای ماندن در لیگ به سر می برد و به حمایت همه جانبه هوادارانش نیاز مبرم دارد، چیست.

به نظر می‌رسد، اشکش که این قدر نتیجه بازی فجر و استقلال ملاثانی برایش اهمیت داشت، بهتر بود در حالی که یکی از بهترین تیم های لیگ یکی از نظر بازیکن را در اختیار دارد و شرکت نفت نیز در این فصل برای صعود این تیم به لیگ برتر کم هزینه نکرده و بهترین امکانات در اختیار اشکش و تیمش قرار دارد، کار صعود تیمش به لیگ برتر را پیش از این مسجل می‌کرد تا مجبور نشود فرار رو به جلو داشته باشد و توپ را به میدان استقلال خوزستان بیاندازد.

البته در این بین اصلا نمی‌توان روی بی‌مهری مسئولان باشگاه استقلال خوزستان که با وجود پادرمیانی مسئولان سیاسی و ورزشی استان خوزستان، به دو تیم ملاثانی و فجر اجازه ورود به ورزشگاه را ندادند، چشم بست.

فوتبال خوزستان علاوه بر این که از نظر کیفی، در بدترین ورژن ممکن خود به سر می‌برد، به نظر می رسد اخلاق را هم باخته است و باید فکری به حال فوتبال بیمار خوزستان کرد. موضوعی که سال هاست از چشم مسئولان امر در استان خوزستان دورمانده است. البته اندیشه پس از فاجعه، سال‌هاست در فوتبال خوزستان پاسخگو نیست و متروپل فوتبال خوزستان سال‌هاست فرو ریخته است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار