تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۰۲۸۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شورای روستای حیدر:
پروژه سد گتوند یک جنگل بزرگ را بلعید
پروژه سد گتوند و ایجاد کانال چهار کیلومتری، جنگل عظیمی در اطراف دو روستای حیدر و ویسی در شهرستان گتوند را بلعید
عضو شورای روستای حیدر گتوند گفت: پروژه سد گتوند و ایجاد کانال چهار کیلومتری، جنگل عظیمی در اطراف دو روستای حیدر و ویسی در شهرستان گتوند را بلعید.

حسن مقامی اظهار کرد: روستای حیدر، اولین روستایی است که از کنار آن رودخانه کارون وارد دشت می‌شود. این روستا به دلیل وجود پروژه سد گتوند، متحمل خسارات جبران‌ناپذیری شد.

پروژه سد گتوند یک جنگل بزرگ را بلعید

مقامی افزود: حدود ۵۰ هکتار از زمین‌هایمان تبدیل به گودال‌های عظیم شده است و حدود ۷۰۰ هکتار جنگل سرسبز در منطقه از بین رفتند. این جنگل‌ها در مسیر روستاهای حیدر و ویسی بودند.

وی توضیح داد: متولیان پروژه ابتدا گفتند کانالی برای انحراف آب باید راه‌اندازی کنند که بعد متوجه شدیم این کانال را برای تولید مصالح پروژه سد گتوند می‌خواستند. کانال ساخته‌شده ۱۲۰ متر عرض، ۱۲ متر ارتفاع و چهار کیلومتر طول دارد که قبلا در دل جنگل ساخته و محیط‌زیست را نابود کرد.

مقامی همچنین یادآور شد: سیل بند روستا که با پوشش آسفالت بود در حال تخریب است و به طبع آن زمین‌های کشاورزی‌ که تنها منبع درآمد اهالی است در معرض خطر نابودی هستند. فاجعه بزرگ دیگر شوری آب است که برآورد شده تا ۱۰ سال آینده تبدیل به نمک زار می‌شود.

عضو شورای روستای حیدر گتوند افزود: تقریباً سه سال است مردم درخواست کردند که مسئولان نسبت به جلوگیری از تخریب سیل بند و دور کردن مسیر رودخانه از سیل بند اقدام کنند اما متأسفانه هیچ تصمیمی اتخاذ نشد.

مقامی اظهار کرد: حاشیه سیل بند شکسته شد و تمام شبکه کانال آبیاری کشاورزان تخریب‌شده است. این مسیر محل تردد بسیاری از مردم است و احتمال وقوع حادثه‌های جبران‌ناپذیر بسیار زیاد است.

وی توضیح داد: شخصا با وزیر نیرو جلسه‌ای دی‌ماه پارسال داشتیم که متأسفانه ترتیب اثری داده نشد. به‌عنوان عضو شورای این روستا سه سال پیگیر بودم اما دریغ از ذره‌ای مساعدت.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار