تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۰۳۴۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان با اقتصاد نفتی رتبه دوم و اقتصاد بدون نفت رتبه چهارم است
درآمدهای مالیاتی و عمومی خوزستان 12 درصد از میزان پیش بینی فراتر رفت
در نیمه نخست امسال میزان درآمدهای عمومی و مالیاتی استان 18هزار و 320میلیارد ریال بود در حالی که پیش تر میزان پیش بینی 16هزار و 330میلیارد ریال بود
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان ، میزان پیش بینی درآمدهای مالیاتی و عمومی استان در سال جاری را 32هزار و 660میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: تحقق درآمدهای عمومی و مالیاتی استان در نیمسال اول 12درصد بیشتر از میزان پیش بینی بود.

مسعود صدری دوشنبه افزود: در نیمه نخست امسال میزان درآمدهای عمومی و مالیاتی استان 18هزار و 320میلیارد ریال بود در حالی که پیش تر میزان پیش بینی 16هزار و 330میلیارد ریال بود.

وی گفت: خوزستان در نیمه نخست امسال رتبه نخست را در درآمدهای عمومی و مالیاتی بیشتر از میزان پیش بینی شده کسب کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان ، رقم درآمدهای عمومی و مالیاتی استان را که بیش از میزان پیش بینی بود را حدود دو هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: طبق قانون باید 50 درصد میزان درآمدهای استان را که بیشتر از پیش بینی ها محقق شده به استان اختصاص یابد که از این میزان 80 درصد برای طرح های عمرانی و زیربنایی و 20 درصد در بخش هزینه های جاری استان خواهد بود.

صدری ، درصد تحقق درآمدهای مالیاتی استان را در نیمه نخست امسال 116درصد عنوان کرد و افزود: افزایش درآمدهای مالیاتی به هیچ وجه به معنای فشار بیشتر بر تولیدکنندگان ، بنگاه ها و کارگاه‌های اقتصادی استان نیست.

وی گفت: پارسال درصد تحقق درآمدهای مالیاتی استان 98درصد بود ولی امسال امیدواریم کسری درآمد مالیاتی در خوزستان نداشته باشیم.

*91درصد درآمدهای استان مربوط به مالیات است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان سهم درآمدهای مالیاتی استان در نیمه نخست امسال را نسبت به کل درآمدها 91درصد عنوان کرد و گفت: 9درصد درآمدهای دیگر استان از سایر منابع درآمدی از جمله امور گمرکی ، فروش املاک و سرمایه ها ، جرایم رانندگی و ... می باشد.

صدری گفت: از مجموع درآمدهای مالیاتی استان در نیمه نخست سال جاری ، 50درصد سهم مالیات بر ارزش افزوده و نیمی دیگر مالیات مستقیم می باشد.

وی سهم درآمدهای مالیاتی از مشاغل و اصناف را تنها 9درصد عنوان کرد و افزود: دریافت مالیات بر اساس اظهارنامه مالیاتی بوده و طبعا اگر واحد اقتصادی درآمدی نداشته مالیاتی نیز گرفته نشده و می توان گفت عدالت مالیاتی رعایت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی ودارایی استان خوزستان افزود: افزایش درآمدهای مالیاتی استان ناشی از دریافت مالیات کسانی بوده که اصطلاحا' به آن فرار مالیاتی می گویند و به هیچ وجه به معنای فشار بیش به واحدهای اقتصادی و تولیدی استان نیست.

صدری ، شفاف بودن درآمدهای مالیاتی را از شاخص های مهم کشورهای توسعه یافته عنوان کرد و افزود: طرح نظام جلوگیری از فرار مالیات در کشور در حال اجرا بوده و هرسال طیفی از کسانی که تاکنون مالیات پرداخت نکرده اند را دربر می گیرد.

*خوزستان با اقتصاد نفتی رتبه دوم و اقتصاد بدون نفت رتبه چهارم است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: جایگاه اقتصادی استان در کشور با لحاظ کردن بخش نفت در رتبه دوم و اقتصاد بدون نفت در رتبه چهارم است.

صدری با بیان اینکه صنایع بزرگ استان خوزستان دولتی و به طور عموم در بخش های نفت ، پتروشیمی ، گازو فولاد متمرکز است افزود: یکی از اشکالات اقتصادی استان عدم سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی که می تواند اشتغال آفرین باشد است.

وی گفت: در سال 1393 دستگاههای دولتی استان 100هزار میلیارد ریال کالا خریداری کردند که 34درصد آن خارج از استان تامین شده است.

صدری افزود: این فرایند بدین معناست که بخش مهمی از نقدینگی استان به دیگر استانها برای خرید کالا سرازیر می شود و این سرمایه در خارج استان رسوب و در خدمت نظام سرمایه گذاری مولد قرار می گیرد.

صدری افزود: برای ایجاد اشتغال در استان باید به سمت سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی که اتفاقا' اشتغال بر است حرکت کنیم تا قادر باشیم کالاهای مصرفی و روزانه استان در داخل استان تولید کنیم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار