تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۰۳۷۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر‌کل حج و زیارت خوزستان خواستار شد:
تشکیل کمیته تخصصی حوادث غیرمترقه در ستاد اربعین
حضور ستاد حوادث غیرمترقبه برای بررسی فرآیند مردم به عنوان یک حادثه که شامل گروه پدافند غیرعامل، کمیته هوا‌شناسی، سازمان حریق، کمیته مین‌زدایی بوده، یک نیاز است
مدیر‌کل حج و زیارت خوزستان تشکیل کمیته تخصصی حوادث غیرمترقه در ستاد اربعین را خواستار شد.

ناصر حویزاوی شب گذشته در جلسه ستاد اربعین خرمشهر در سالن شهید دورقی فرمانداری این شهر اظهار کرد: کارهای خوبی در خرمشهر صورت گرفته است، اتفاقی که امیدواریم به آن سوی مرزهای عراق گرایش یابد.

وی با تاکید بر لزوم تعریف کمیته تخصصی حوادث غیرمترقبه برای ستاد اربعین، تصریح کرد: حضور ستاد حوادث غیرمترقبه برای بررسی فرآیند مردم به عنوان یک حادثه که شامل گروه پدافند غیرعامل، کمیته هوا‌شناسی، سازمان حریق، کمیته مین‌زدایی بوده، یک نیاز است.

مدیر‌کل سازمان حج و زیارت خوزستان بر ضرورت تدوین یک شیوه‌نامه اجرایی برای ستاد اربعین تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از انجام کار جزیره‌ای و مدیریت راه و حمل و نقل باید شیوه‌نامه‌ای تدوین شود که همه جوانب را در نظر بگیرد.

حویزاوی، تعداد ثبت نام‌های انجام شده در سامانه سما را تاکنون رقمی معادل 170 هزار نفر عنوان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود که این تعداد، افزایش چند برابری داشته و افرادی نیز بدون ویزا به مرز مراجعه کنند که باید کمیته امنیت به شکل اختصاصی این موضوع را حلاجی کند.

وی ادامه داد: همچنین در بحث تغذیه و ظرفیت انبارداری، باید فرآیند انبار کردن مواد غذایی و توزیع آن‌ها به مواکب، تحت نظر یک کمیته در نظر گرفته شود.

مدیر‌کل سازمان حج و زیارت خوزستان، همچنین داشتن نظم در جنبه‌های مختلف را خواستار شد و متذکر شد: داشتن پوشش واحد برای نیروهای خدمات رسان در راهنمایی مردم نقشی موثر دارد.

وی با بیان اینکه اتفاقات اخیر در منا نتیجه سوءتدبیر مدیریتی دولت عربستان بوده است، بر لزوم درس گرفتن از این رخداد تاکید کرد و گفت: این جلسات باید محل تولید اندیشه باشد و به عنوان تجربه تلقی شود.

حویزاوی در پایان، ایجاد ارتباط با مردم عراق برای کنترل بهتر امور مربوط به اربعین را خواستار شد و افزود: امیدواریم در برنامه زمان بندی شده کارگروه ویژه لحاظ شود که جلساتی را با عشایر بصره نیز داشته باشیم و جلسات با عراقی‌ها را نیز در دستور کار قرار دهیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار