تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۱۰۵۹۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صادارت دام زنده از آبادان به ارزش 15 میلیون و 210 هزار دلار در سال جاری
مدیرکل گمرک آبادان از صادرات 15 میلیون و 210 هزار دلار دام زنده از دو بندر صادراتی اروندکنار و چوئبده به کویت از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد
مدیرکل گمرک آبادان از صادرات 15 میلیون و 210 هزار دلار دام زنده از دو بندر صادراتی اروندکنار و چوئبده به کویت از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.

حمید احمدی دوشنبه  افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک میلیون و 360کیلوگرم دام زنده به ارزش شش میلیون و 740 هزار دلار از بندر اروندکنار به کویت صادر شده است.

وی اضافه کرد:طی هفت ماه سال جاری همچنین، یک میلیون و 730 هزار کیلوگرم دام به ارزش هشت میلیون 470 هزار دلار از بندر چوئبده آبادان به کویت صادر شده است.

بندر تجاری چوئبده در رودخانه بهمنشیر و در فاصله 40 کیلومتری آبادان قرار دارد این بندر دارای سه پست اسکبه یک هزار تنی ، بتنی قدیم و شناور است و صادرات محصولات دامی و کشاورزی ، شیلات ، مصنوعات پلاستیکی ، خشکبار ، تره بار و احشام از این بندر به خارج کشور امکانپذیر است.

احمدی بیان داشت:در راستای کریم ارباب رجوع، سرعت بخشی و آسان سازی روند ترخیص کالا و کاهش خطای انسانی، کاهش تخلفات گمرکی و قاچاق کالا و شفاف سازی روند تجارت و جلوگیری از تضییع حقوق دولت و جلوگیری از ضرر و زیان صاحبان کالا، سامانه صدور الکترونیکی پروانه سبز در گمرک اروندکنار و چوئبده نیز بزودی راه اندازی می شود.

مدیرکل گمرک آبادان با بیان اینکه پس از صدور پروانه سبز الکترونیکی، کد رهگیری به صاحب کالا ارائه می شود، تصریح کرد:با این اقدام، نه تنها رسیدگی به پرونده های گمرکی در کوتاه ترین زمان ممکن از سوی کارشناسان امور گمرکی انجام شود، بلکه از جعل پروانه های کاغذی نیز جلوگیری می شود.

گمرک چوئبده، اروندکنار و آبادان زیر نظر اداره کل گمرک آبادان قرار دارد.

بندر اروندکنار در 45 کیلومتری جنوب شهر آبادان قرار گرفته است و دارای ذخایر نفتی است.
این شهر بندری، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج های کوچک است زمان و مسافت تا کویت (تجاری) بین 12 تا 17 ساعت (130 مایل دریایی) است و روبروی شهر فاو عراق قرار دارد.

بندر تجاری اروندکنار، زیرساخت مناسب برای صادارت میوه و تره بار به کشورهای حاشیه عراق، کویت و حاشیه خلیج فارس را دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار