تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۰۵۹۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل راه آهن جنوب:
نهاد ریاست جمهوری تامین اعتبار ساخت پل راه آهن شلمچه - بصره را ابلاغ کرد
24 فروردین امسال عملیات اجرایی احداث خط آهن شلمچه - بصره با حضور وزرای راه و شهرسازی ایران و حمل و نقل عراق در بصره آغاز شد
به دنبال موافقت عراق با طرح اولیه ساخت پل در مسیر خط آهن بصره به شلمچه ، مدیرکل راه آهن جنوب اعلام کرد: برای تامین اعتبار مورد نیاز ساخت پل از طریق نهاد ریاست جمهوری به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ داده شده تا این اعتبار تامین شود.

برای اجرایی شدن خط آهن شلمچه - بصره احداث پل ۷۰۰ متری متحرک بر روی اروندرود مدنظر است که بر اساس توافق های پیشین اجرای این پل بر عهده پیمانکاران ایرانی است.

عبدالکریم درویش زاده روز سه شنبه اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت این پل به زودی و تا کمتر از یک ماه آینده آغاز می شود.

وی با بیان اینکه همچنان در انتظار تخصیص و پرداخت اعتبار هستیم تا در کمتر از یک ماه مناقصه آن برگزار و عملیات اجرایی ساخت پل آغاز شود اظهار کرد: کارهای مقدماتی به کارگیری پیمانکار انجام شده که به محض اتمام مناقصه تا یک ماه آینده به نتیجه می رسد.

مدیرکل راه آهن جنوب مدت زمان اتمام کار ساخت پل مسیر راه آهن بصره - شلمچه را دو سال اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران خرداد امسال در سفر به خوزستان گفت: یک هزار و 500 میلیارد ریال از سوی ایران و به همین میزان از سوی طرف عراقی برای ساخت خط آهن شلمچه - بصره هزینه می شود.

کار طراحی خط ، انجام و به طرف عراقی ارسال و کلیات آن تصویب و مرحله طرح های تفصیلی پل مزبور توسط ایران انجام شد. طرف عراقی هم موظف است کار ساخت 32 کیلومتر از شلمچه تا بصره را انجام دهد.

طرح اتصال راه آهن خرمشهر به شلمچه و ادامه آن تا شهر بصره و پیوند به راه آهن سراسری کشور عراق با طول 12 کیلومتر در خاک ایران به پایان رسیده است.

با احداث خط راه آهن شلمچه به بصره و تکمیل آن، راه آهن ایران از طریق خرمشهر به عراق و کشورهای شرق مدیترانه متصل می شود و تحولی بزرگ در ترانزیت و تبادل کالا و مسافر شکل می گیرد.

راه آهن شلمچه - بصره قرار است از روی رودخانه اروندرود از مرز بین المللی شلمچه و از روی یک پل تک پایه که قابلیت جابجایی و باز و بسته شدن را دارد عبور کند.

به دنبال امضای یادداشت تفاهم توسعه همکاری حمل و نقل ریلی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق در دهم دی ماه پارسال با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی کشورمان و باقر جبرالزبیدی وزیر حمل و نقل عراق عملیات اجرایی اتصال راه آهن بصره - شلمچه با حضور مقامات ارشد دو کشور در فروردین امسال آغاز شد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بوشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
0
0
درسال 84 مسیر راه آهن ساحلی بوشهر بندرامام که بخشی از مسیر بنادر جنوبی کشور از بندرعباس تا خرمشهر می باشد. مصوب شد.که تاکنون عملیات اجرایی آن شروع نشده است .قدرمسلم است که راه آهن شلمچه بصره درصورت تکمیل مسیر ریلی داخل کشور از اهمیت بیشتری برخوردار می گردد. و بازده اقتصادی بیشتری دارد. لذا مسیر با اهمیت ساحلی جنوب بایستی سریعتر به مرحله اجرایی برسد.
:
:
:
آخرین اخبار