تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۰۶۸۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدير كل تعاون،كار و رفاه اجتماعي خوزستان:
اشتغال زندانیان، موجب امنيت و آرامش جامعه مي‌شود
رويكرد و سياست هاي دولت تدبير و اميد براي توسعه و ايجاد اشتغال پايدار، حمايت و پشتيباني از مشاغل خانگي و كسب و كارهاي كوچك و خرد است
خوزنیوز: مديركل تعاون،كار و رفاه اجتماعي خوزستان، بستر سازی برای اشتغال زندانیان و آماده سازي و توانمندسازي اين قشر آسيب ديده را براي بازگشت به زندگي سالم يكي از كارهاي خيري دانست كه مي تواند امنيت و آرامش را به جامعه برگرداند.
 
به گزارش خوزنیوز؛ هوشمند صفائي در آيين امضاي تفاهم نامه بين اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان و اداره كل زندان هاي استان، اظهار كرد: رويكرد و سياست هاي دولت تدبير و اميد براي توسعه و ايجاد اشتغال پايدار، حمايت و پشتيباني از مشاغل خانگي و كسب و كارهاي كوچك و خرد است.

او گفت: 14 ميليارد و 800 ميليون تومان تسهيلات ارزان قيمت براي بالا بردن ظرفيت اشتغال زايي استان در نظر گرفته شده است.

صفائي، ساماندهي اشتغال در مناطق مرزي را يكي از رويكردهاي حوزه ي مسووليت خود برشمرد است و خاطر نشان كرد: ظرفيت اشتغال در مناطق مرزي استان يك ميليون و 600 هزار  نفر است. مي توان با همين اعتبار در اين مناطق براي مرزنشينان كسب و كار ايجاد كرد.

او در بخش ديگري از سخنان خود، بر لزوم حمايت از آسيب ديدگان اجتماعي تاكيد كرد و گفت:  برچسب زندان نوعی نگرش منفی را براي زندانیان در جامعه به وجود آورده و تردیدهایی برای کمک به آنان ایجاد کرده است؛ بنابراين، ضرورت حمایت از آن ها بیش از سایر نیازمندان احساس می شود.

قائم مقام وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در خوزستان توضيح داد:  براي افرادی از جامعه كه به دلایل مختلف از جمله ارتکاب جرم و بزه یا یک سری مشکل هاي اقتصادی و مالی، گرفتار شده اند، نياز است بعد از دوران محكوميت، زندگي سالمي دنبال كنند. بستر سازی برای اشتغال زندانیان و آماده سازي و توانمندسازي اين قشر آسيب ديده براي بازگشت به زندگي سالم يكي از كارهاي خيري است كه مي تواند امنيت و آرامش را به جامعه برگرداند.

اين مقام مسوول، چگونگي ادامه زندگي سالم و راه حمايت از زنداني ها را دو پرسش اساسي مديران و برنامه ريزان مسايل اجتماعي دانست و گفت: هر چه قدر كه بتوان براي اشتغال بعد از دوران محكوميت زنداني ها برنامه ريزي مناسبي داشت، توسعه امنيت را به همراه خواهد داشت.

صفائي، انعقاد تفاهم نامه بين اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان و اداره كل زندان هاي استان را اقدام مثبت و ارزنده اي در سياست هاي حمايتي دولت از اقشار آسيب پذير عنوان كرد و گفت : اميدواريم اين تفاهم نامه منشاء خير شود تا با همكاري مشترك بين دو دستگاه براي كساني كه بر اثر اشتباهي به زندان رفته اند، قدمي برداشت تا خداي ناكرده به زمان گذشته تلخ خود باز نگردند.

او همراهي و حمايت همه دستگاه هاي استان را براي ارتقاي امنيت اجتماعي در جامعه ضروري دانست و از ظرفيت اداره كل تعاون،كار و رفاه اجتماعي خوزستان براي حمايت همه جانبه به آسيب ديدگان اجتماعي به ويژه توانمند سازي و مهارت آموزي زنداني ها خبر داد و گفت: موضوع ارتقاي مهارت شغلي و آموزش تربيتي زنداني ها را در مركز فني و حرفه اي استان دنبال خواهيم كرد .

در ابتداي نشست مديركل امور زندان هاي خوزستان گزارشي از روند توانمند سازي و وضعيت زنداني هاي خوزستان ارايه كرد.
:
:
:
آخرین اخبار