تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۰۷۳۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عملیات اجرایی پل 3 بلوطک در آستانه توقف قرار گرفت
اجرای پل 3 بلوطک از زیر پروژه های مسیر جایگزین اتصال روستاهای جنوبی ایذه و دهدز به این شهرها در حالی با 25 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است که اعتبار تخصیص یافته به این پروژه ها در حدی صفر برآورد می شود
اجرای پل 3 بلوطک از زیر پروژه های مسیر جایگزین اتصال روستاهای جنوبی ایذه و دهدز به این شهرها در حالی با 25 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است که اعتبار تخصیص یافته به این پروژه ها در حدی صفر برآورد می شود.

حمید اسدی، مدیر امور راههای جایگزین در طرح راهای جایگزین کارون 3 و 4 شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اظهار داشت: در شرایطی که حدود 2 سال و نیم از حادثه تلخ سقوط مینی بوس به دریاچه سد کارون 3 و از دست رفتن جان تنی چند از هموطنان می گذرد، عملیات محاسبه، طراحی، اخذ مجوزها و شروع فاز اجرایی پروژه احداث پل 3 بلوطک به عنوان اصلی ترین بخش از پروژه احداث راههای جایگزین سلسه روستاهای شیوند، سادات حسینی و غریبی ها به مرکز شهرستان، در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شده و تاکنون با 25 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

وی افزود: این میزان پیشرفت کاری، در حالی صورت گرفته که اعتبار تخصیص یافته به مجموعه پروژه راههای جایگزین مسیرهای سد کارون 3 از ابتدای سال جاری در حد صفر بوده و با تداوم این روند، کارگاه احداث راههای ارتباطی روستاهای شیوند، سادات حسینی و غریبی ها در آستانه توقف عملیات قرار دارد.

اسدی در خصوص مشخصات طرح سه بلوطک گفت: پل کابلی سه بلوطک به طول 420 متر، دارای دو پایلون و سه دهانه بوده و دهانه اصلی این پل به طول 260 متر می باشد و به لحاظ طول دهانه در حال حاضر بزرگترین پل کابلی کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: طراحی و اجرای این پل توسط متخصصین داخلی انجام می شود که در ساخت آن از 12 هزار مترمکعب بتن، 1400 تن ورق فولادی و 150 تن کابل استفاده خواهد شد.

مدیر امور راههای جایگزین در طرح راههای جایگزین کارون 3 و 4 تصریح کرد: مسیر طرفین پل شامل دو تونل به طول حدوداً 600 متر که یکی از تونل ها 335 متر و دیگری 265 متر است و مابقی مسیر که شامل 3084 متر است، مسیری با حدود 410 هزار مترمکعب عملیات خاکی و تعداد 10 ابنیه فنی است.

وی افزود: تاکنون مسیرهای طرفین، 10 درصد و پل سه بلوطک، 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که طی این مدت انجام کارهای خاکبرداری و خاکریزی مسیر و همچنین مهندسی و طراحی، تجهیز کارگاه، خرید ورق های ساخت عرشه و شروع به ساخت قطعات عرشه در کارگاه ساخت، همچنین ساخت کامل مسیرهای دسترسی، اجرای کامل پایه دوم، اجرای پایه اول، اجرای کوله اول که محل اتصال پل با زمین است و انفجارات مربوطه در محل ساخت کوله دوم این پل نیز انجام شده است.

اسدی خاطرنشان کرد: این پل که در ضلع جنوبی و در عرض دریاچه سد کارون 3 در حال احداث است، تمام روستاهای واقع در جنوب دریاچه را با شهرستان دهدز واقع در استان خوزستان مرتبط کرده و با اجرای آن ترابری دریایی محل در حال انجام توسط سازمان آب و برق خوزستان در عرض این دریاچه برچیده خواهد شد.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: پل سه بلوطک ، ایذه ، دهدز
:
:
:
آخرین اخبار