تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۰۷۸۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکل کمبود آب دو روستای چغامیش برطرف شد
مشکل کمبود آب دو روستای سبزآب و کهنک از توابع بخش چغامیش دزفول با حفر چاه جدید مرتفع شد
مدیر آب و فاضلاب روستایی دزفول گفت:مشکل کمبود آب دو روستای سبزآب و کهنک از توابع بخش چغامیش دزفول با حفر چاه جدید مرتفع شد.

محمد گلچین زاده افزود:چاه قبلی این دو روستا که در سال 1362 حفر شده به دلیل کاهش سطح آب و ریزش جداره چاه جوابگوی نیاز ابی اهالی این دو روستا نبود.

وی افزود:با پیگیری صورت گرفته مجوز حفر چاه جدید از سوی آب وفاضلاب روستایی استان خوزستان اخذ و یک حلقه چاه با جداره لوله PVC حفر شد.

مدیر آب وفاضلاب روستایی شهرستان دزفول اعتبار هزینه شده برای حفر این چاه را افزون بر یک میلیارد ریال دانست و گفت:با جداره لوله PVC از ریزش جداره این چاه جلوگیری شده و در کیفیت و کمیت آب موثر است.

وی با اشاره به اینکه بخش چغامیش دزفول با 35 هزار نفر جمعیت دارای 27 روستاست گفت:روستای سبزآب 40 کیلومتر با دزفول فاصله دارد.

گلچین زاده با اشاره به وضعیت آب روستای پیروزی گفت:منبع ذخیره آب این روستا متعلق به دهه 60 و فرسوده می باشد که از چند سال پیش به دلیل فرسودگی اهالی روستا را با مشکل کمبود آب مواجه کرده است.

وی افزود:عملیات ساخت مخزن فلزی هوایی 75 متر مکعبی روستای پیروزی با پیشرفت 70 درصد در حال انجام است که تا آذرماه منبع ذخیره آب جدید وارد مدار می شود.

مدیر آب وفاضلاب روستایی شهرستان دزفول تعداد خانوار روستای پیروزی را بالای 100 خانوار دانست و اظهار کرد:افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساخت مخزن هوایی این روستا نیاز است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون شبکه آب روستای گاومیر از توابع سردشت دزفول عمومی بوده و چندین خانوار از یک شیر آب استفاده می کردند گفت:با اجرا و اصلاح شبکه داخلی آب روستای گاومیر و واگذاری انشعاب و نصب کنتور هر کدام از 200 خانوار روستای گاومیر از کنتور آب مجزا بهره مند شده و از این پس اشتراک آب اختصاصی دارند.

از 500 هزار نفر جمعیت شهرستان دزفول200 هزار نفر در مناطق روستایی سکونت دارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار