تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۰۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک کارشناس فوتبال:
هواداران نقش مهمی در بازسازی فولاد دارند
ما وظیفه داریم در بازسازی روحیه تیم فولاد به این تیم کمک کنیم و اگر خواستار حفظ سهمیه استان و بازگشت فولاد، تیم قهرمان دو فصل گذشته به شرایط قبلی‌اش هستیم، باید در این شرایط حمایت کنیم
یک کارشناس فوتبال با اشاره به نقش مهم هواداران در بازسازی فولاد تاکید کرد که حواشی اتفاق افتاده از سوی باشگاه، اسکوچیچ و هواداران به فراموشی سپرده شود و همه باید حمایت کنند تا فولاد به موفقیت برسد.

اصغر دوستانی اظهار کرد: به دلیل مشکلاتی که اوایل فصل در خصوص تامین مخارج باشگاه و جذب بازیکنان جدید، برای باشگاه و تیم پیش آمد، ضربه ناگهانی به باشگاه وارد شد و همین‌ها باعث شد که این باشگاه شروع کار خود را با مشکلات این چنینی آغاز کند. خدشه‌دار شدن ساختار تیمی با از دست دادن چند بازیکن نیز بر روند عملکرد این تیم تاثیر گذاشت و به نظرم کمی روند تطبیق‌پذیری فولاد با شرایط، بد بود.

این کارشناس فوتبال گفت: از دست دادن مدیرعامل باشگاه و جایگزینی اژدری‌زاده که مدیری جوان و با کارنامه خوب در فولاد نوین بود نیز، کمی تاثیرگذار بود ولی باید با تاکید بگویم که با توجه به بازی‌هایی که فولاد انجام داده است، این تیم از نظر ارزش‌های میدانی از هیچ کدام از حریفان خود کم نبوده است. یعنی اگر گفتیم نتیجه فولاد برابر ذوب‌آهن، 2 بر صفر به سود حریف است، این چیزی از ارزش تیم فولاد کم نمی‌کند ولی متاسفانه فولاد در مسیر عدم نتیجه‌گیری به صورتی حرکت کرد که با اراده معطوف به عدم پیروزی روبه‌رو شد و همین باعث پایین آمدن سطح انگیزشی بازیکنان شد و همین امر نیز باعث شد که فولاد کمی اعتبار و وجهه خود را در سطح فوتبال کشور از دست بدهد.

وی افزود: حریفان نیز مانند قبل روی فولاد حساب باز نمی‌کنند و همین به تیم‌های حریف جسارت می‌دهد. چرا که یکی از عوامل موفقیت هر تیم این است که تیم، حریف خود را مجبور کند که به آن احترام بگذارد و در چارچوب افکار خودش بازی کند. به هر حال ما باید به صورتی با حریفان بازی کنیم که به دنبال خنثی کردن تاکتیک‌های ما باشند نه این‌که ما به دنبال خنثی کردن تاکتیک‌های آن‌ها باشیم. این‌ها پیش نیازهای یک تیم قوی است که تا حدودی در تیم فولاد آسیب دیده است و البته احیای این امر و بازسازی آن کار خیلی‌ سختی نیست و بر عهده مربیان است.

دوستانی گفت: در حال حاضر باشگاه فولاد باید در جزییات دقت کند، چرا که این‌ها هستند که در نهایت یک فرآیند را درست می‌کنند و برای این‌که بتوانیم به فرآیند برسیم باید تاکتیک‌های تیم فولاد، فوق‌العاده ساده شوند، چرا که در بحران روحی، عدم تمرکز و مشکلات انگیزشی، قادر نیستیم سطح بالایی از تاکتیک‌ها را پیاده کنیم. تیم فولاد نیاز دارد که بازی را به سمت ساده کردن بیاورد و مهم‌ترین مولف ساده کردن هم، حفظ توپ است چرا که حفظ توپ است که شخصیت و اعتماد به نفس تیم را بالا می‌برد و در نهایت اینگونه است که می‌توانیم حریفان را مورد حمله قرار دهیم. البته حفظ توپ یک شرط اساسی است ولی کافی نیست. در فولاد نیاز داریم که یک پروژه تازه را در پروژه قبلی پیاده کنیم.
 
وی ادامه داد: هواداران فولاد و فوتبال خوزستان، تماشاگران دانایی هستند و یادمان باشد که باشگاه فولاد، یک تیم فوتبال نیست بلکه یک نهاد فرهنگی، اجتماعی و نهادی است که مردم به آن علاقه‌مند هستند، چرا که شاهد پیشرفت جوان‌های‌شان هستند. من اعتقاد دارم همانطور که خانواده‌ها، باشگاه فولاد را به واسطه حضور فرزندان‌شان در تیم‌های پایه فولاد، خانواده خود می‌دادند، امروز نیز هواداران فولاد باید نشان دهند که روزهای تلخ را مقدم بر روزهای شاد می‌دانند و با تجمع‌های حمایتی خود در کنار باشگاه، میادین ورزشی و به ویژه زمان تمرینات تیم، انگیزه بازیکنان را بالا ببرند و به نظرم نقش هواداران در بازسازی فولاد، نقش بسیار مهمی است. در زمانی که فولاد فرزند برومند جامعه ما آسیب دیده است، همه وظیفه داریم که برای بقای یک سرمایه اجتماعی مشارکت کنیم. مسوولان باشگاه نیز باید راه را برای مشارکت کارشناسان و آن‌هایی که علاقه‌مند هستند، باز بگذارند و از نظرات برای بازسازی، نوسازی و دگرگونی‌های لازم بهره ببرند.

وی درباره اسکوچیچ نیز عنوان کرد: اسکوچیچ مربی خوب و بزرگی است و کارنامه او نشان می‌دهد مربی تاثیرگذاری است ولی واقعیت این است که در هفته‌هایی که از لیگ گذشته است، او نتوانسته اثرات خود را روی تیم بگذارد و از طرفی هم می‌گویم این مربی باید بماند ولی با توجه به صحبت‌هایی که در خصوص رفتن و بازگشت او شد، اعتماد بازیکنان تا حدودی خدشه‌دار شد و خودش نیز در شرایط کنونی از رغبتش کم شده است. به هر حال فشارهایی که به او وارد شد، در تصمیم او برای رفتن تاثیر گذاشت ولی در ادامه او می‌خواهد که بماند تا شرایط تیم را تغییر دهد که این خیلی خوب است و همه باید از او حمایت کنیم و تحت تاثیر یکسری افراد که جوسازی می‌کنند که مربی باید تغییر کند، قرار نگیریم و این کار درستی نیست. ما باید به اسکوچیچ کمک واقعی داشته باشیم. جامعه آگاه فوتبال ما از او حمایت می‌کند و درست است که او نتایج خوب و درخشانی نگرفته است ولی فوتبال نسبتاً قابل قبولی را به نمایش گذاشت.

دوستانی تاکید کرد: ما وظیفه داریم در بازسازی روحیه تیم فولاد به این تیم کمک کنیم و اگر خواستار حفظ سهمیه استان و بازگشت فولاد، تیم قهرمان دو فصل گذشته به شرایط قبلی‌اش هستیم، باید در این شرایط حمایت کنیم. هیچ تیمی در خوزستان به جز فولاد و نفت آبادان توانایی این که به عنوان یک سرمایه در جامعه ما در بیایند را ندارند؛ چرا که این تیم‌ها از ساختار، زیرساخت و تجربه لازم برخوردار هستند و این‌ها باعث شده است که فرزندان این استان یک روز پیراهن مسی و روز دیگر پیراهن فولاد را بر تن داشته باشند و نمی‌توان به سادگی از این‌ها گذشت و زمانی می‌توانیم از این شرایط بگذریم، که یک ایده قبرستانی داشته باشیم؛ یعنی سکوت، بی‌تفاوتی و خنثی بودن، به هیچ وجه به باشگاه فولاد، به‌ویژه فرزندان این سرزمین کمک نمی‌کند. امیدوارم موضوع اسکوچیچ به خیر و خوشی بگذرد و تمام این حواشی از سوی باشگاه، اسکوچیچ و هواداران به فراموشی سپرده شود و همه حمایت کنند که فولاد به موفقیت برسد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار