تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۱۰۸۲۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اهواز:
شهروند درجه یک و دو نداریم/ همه مردم برابر هستند
همه مردم باید از مزایای مساوی برخوردار باشند و در جمهوری اسلامی شهروند درجه یک و دو نداشته و همه با هم برابر هستند

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه این هفته با دعوت مردم به رعایت تقوا اظهار کرد: طی این چند روز مناسبت های مختلفی از جمله ولادت با سعادت پنجمین اختر آسمان ولایت حضرت امام محمد باقر (ع) را در سوم صفر سال ۵۷ هجری در مدینه طیبه داریم.

وی افزود: دومین مناسبت ولادت پرسعادت وجود مقدس باب الحوائج امام موسی ابن جعفر کاظم(ع) در هفتم صفر است.

وی افزود: ۲۸ آبان مصادف با ارتحال محقق عرصه ولایت مرحوم آیت الله نجفی مرعشی در سال ۶۹، رحلت علامه جلیل القدر آیت الله سید محمد حسن آل طیب در هفت صفر و در شوشتر، ۲۴ آبان سالگرد رحلت مفسر کبیر قرآن، حکیم الهی، عارف وارسته حضرت آیت الله طباطبایی است.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: از این ها جانسوزتر شهادت مظلومانه و غریبانه دردانه حسین حضرت رقیه (س) در پنج صفر و خرابه های شام است. یکی دیگر از مناسبات مربوط به همین امروز یعنی ورود کاروان اسرای اهل بیت رسول الله به شام در یک روز صفر هست.

شهروند درجه یک و دو نداریم/ همه مردم برابر هستند

زائران پیاده حسینی به سمت موج در حرکت هستند

جزایری بیان کرد: تمامی این مناسبت ها را تسلیت و تعزیت عرض کرده و انشاالله شاهد برگزاری مراسمی به ویژه به مناسبت شهادت حضرت رقیه است. حزن آورتر از خرابه نشین شدن اهل بیت نداریم.

وی عنوان کرد: خیلی از زائران و عشاق اباعبدالله از ملاشیه، عین دو ملاثانی، باوی، شادگان، خرمشهر، شعبیه شوشتر، رامهرمز و بسیاری از شهرها مردم به ویژه جمعی از جوانان ارادتمند اهل بیت با پای پیاده به سمت مرز برای زیارت امام حسین (ع) می روند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: سراسر مردم ایران اسلامی به این موج می پیوندند، خیلی از افراد از استان های مختلف حرکت کرده و هنوز به این موج عظیم نرسیده اند. روز گذشته از استان خراسان رضوی، مازندران، گلستان و غیره را در روز شلمچه دیدیم که همه از شهر و دیار خودشان با پای پیاده آمده بودند.

جزایری ادامه داد: زیارت سیدالشهدا چه توفیقی دارد و خوشا به سعادت این زائران و زبان از بیان سعادت نصیب شده به آنها واقف است.

وی یادآور شد: از مردم عزیز و مسئولان در این چند ماه اخیر که همه از استاندار، مدیران کل به ویژه حج و زیارت تا فرماندارها برای ایجاد زیرساخت های مناسب مثل جاده از سمت خرمشهر و بستان کاری بزرگ بوده ولی خیلی سریع سنگ تمام گذاشته و در همین دو ماهه این کارهای بزرگ را انجام دادند.

همه مواهب و مزایا باید به صورت یکسان میان مردم تقسیم شوند

امام جمعه اهواز تأکید کرد: ایجاد زیرساخت برای استقرار مواکب از شهرهای مختلف خوزستان نیز از دیگر کارهای انجام شده است. انشاالله که هیچ زائری از استان های مختلف نیاز به همراهی مایحتاج که بار خود را سنگین می کند، نداشته باشند. بنابراین باید از زائران حضرت سیدالشهدا (ع) پذیرایی کنیم.

جزایری اضافه کرد: انتظار داریم اصناف، کسبه، تجار، به ویژه صاحبان صنایع مواد غذایی، پیمانکاران و تمام کسانی که تمکن مالی دارند این فرصت را برای باقیات و صالحات خود غنیمت بشمارند زیرا ثوابی است که قابل احصاء نیست و امیدوارم از دست نرود.

وی بیان کرد: روز شهادت آیت الله طباطبایی به روز کتابخوانی نامگذاری شده که این کتابخوانی مسئله خیلی مهمی است.

وی گفت: علوم، معارف، اخلاقیات، تفسیر قرآن، انواع مطالب علمی و احادیث ائمه اطهار (ع) را از کتاب می توانیم پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: امیدوارم همه مردم به ویژه جوانان بیشتر به کتاب و مطالعه روی بیاورند.

وی از تمامی مسئولان به خصوص مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان تشکر کرد و گفت: امیدوارم بیشتر شاهد تأسیس کتابخانه ها در نقاط مختلف به ویژه مناطق محروم و روستاها باشیم.

جزایری عنوان کرد: همه مردم باید از مزایای مساوی برخوردار باشند و در جمهوری اسلامی شهروند درجه یک و دو نداشته و همه با هم برابر هستند، بنابراین مواهب باید به صورت یکسان بین شهرها، حواشی، مناطق محروم و روستاها تقسیم شود.

هشدار مقام معظم رهبری نسبت به خط فکری ما نمی توانیم

امام جمعه اهواز گفت: فرمایشات هشدار دهنده مقام معظم رهبری در دیدار با رؤسای دانشگاه ها با حضور وزیر علوم را هم باید یادآور شویم.

وی افزود: البته الحمدالله ما در دانشگاه ها هم اساتید بسیار خوب و هم دانشجویان فرهیخته، متدین، با تقوا و قابل تقدیر، پژوهشگر، اهل فضل و تحقیق داریم.

وی تصریح کرد: از نقش اساتید هم تقدیر می کنیم ولی برخی مواقع نقاط ضعف و آسیبی به چشم می خورد.

جزایری ادامه داد: امام راحل برای ملت ایران یک آینده درخشان را پیش بینی می کرد.

وی بیان کرد: درست در تقابل این خط فکری ما می توانیم یک خط فکری است که اعتقاد به نمی توانیم و فاصله بسیار با اروپا دارند.

وی گفت: گفتن این کلمات گناه کبیره است و لذا نباید با کلمات دروغ روحیه مردم را تضعیف کرد.

امام جمعه اهواز گفت: مقام معظم رهبری فرمودند برای بیمارانمان که به پرتو درمانی نیاز داشتند، این دانشمندان هسته ای تولید را تا ۲۰ درصد بالا بردند. ۸۰۰ هزار بیمار در آستانه مرگ داشتیم و لحظه ای که بسیار محتاج بودیم، نمی خواستند این علم را به ما بدهند.

وی یادآور شد: شهدای هسته ای آستین همت را بالا زده و میزان تولید را تا ۲۰ درصد افزایش دادند. آنهایی که متحدین و دوستان ما در پاکستان، افغانستان، عراق، لبنان، فلسطین، سوریه و از این قبیل جشن گرفتند ولی اسرائیل عزا گرفت.

امام جمعه اهواز بیان کرد: انتشار این خبر که جوانان ما موفق به انجام این معجزه بزرگ بودند خیلی برای دشمن عزاب آور بود.

سلول های بنیادی، تکنولوژی نانو و موشک های قاره پیما جزو موفقیت های کشور هستند

جزایری تأکید کرد: سلول های بنیادی، تکنولوژی نانو، هوا و فضا، موشک های قاره پیما و انواع و اقسام مقالات علمی که به پانزدهمین کشور دنیا رسیده ایم، همه جزو موفقیت های کشور است و  وقتی توان علمی کشور به اینجا رسیده نباید ناشکری کنیم و نباید به جای اعتماد به نفس به آمریکا اعتماد کنیم.

وی عنوان کرد: اعتماد به آمریکا فایده ای برای کشور ندارد زیرا شاه به آمریکا اعتماد کرد و از انواع صنایع، تولیدات، پیشرفت های علمی و محلی از اعراب نداشتیم. با اینکه دستبوس آمریکا و اسرائیل و حتی نوکر آنها بود ولی در عین حال به یک کشور اسلامی کمک جدی نمی کردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: در عین حال باید به اقتصاد مقاومتی رو بیاوریم تا انشاالله بیشتر قدرتمند شویم.

وی افزود: سفیر عراق سخنرانی مفصلی از اظهار ارادت عراق به ایران داشت در رابطه با حسن اداره کشور توسط مقام معظم رهبری و پیروزی های به دست آمده در صحنه بین المللی سخنرانی خوبی داشت.

جزایری ادامه داد: آنهایی که آیه یأس خوانده و به دنبال گرفتن اعتماد به نفس و روحیه ما هستند، در واقع دوست نه بلکه دشمن ما هستند.

هشدار مقام معظم رهبری نسبت به خط فکری که به دنبال ترویج شکست حریم حجاب و عفاف است

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در مورد خط فکری دیگر در دانشگاه که به دنبال انجام کارهای فرهنگی هستند، هشدار داد.

وی گفت: اختلاط دختر و پسر، بزن و برقص و در واقع ترویج شکست حریم حجاب و عفاف از جمله پیشنهادات این خط فکری است.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: خود غربی ها از مفاسد اخلاقی و انحطاط به وجود آمده می نالند، حالا ما تازه باید آن راه را برویم. این هشدار مقام معظم رهبری نسبت به وجود این جریانات و شدت یافتن آن در مدت اخیر بود. ترکش این جریان به خوزستان هم رسیده که مناسب شأن ما نبوده و این هشدارهای مقام معظم رهبری را به صلاح کشور خود می دانیم.

جزایری اضافه کرد: قطعا ادامه این راه های شیطانی برای مردم ما قابل تحمل نخواهد بود. بنابراین امیدواریم که چشم بصیرت همه باز شده، به راه خیر آمده و برای صلاح و مصلحت دنیا و آخرت خود خدمت کنند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار