تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۰۸۷۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار اهواز: با دفع غیربهداشتی پسماند مخالفیم
تامین سلامت عمومی و بهداشت شهروندان، پیش فرض کلیه فعالیت ها در شهرداری اهواز است و صیانت از محیط زیست را رسالت اصلی توسعه انسان محور پایدار می دانیم
جلسه بررسی مشکلات پسماند در شهرستان اهواز با حضور دکتر کاظمی نژاد مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ، سیدخلف موسوی شهردار اهواز ، احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان و تنی چند از مسئولین برگزار شد.

شهردار اهواز در این نشست ضمن تقدیر ویژه از حمایت ها و تلاش های دکتر کاظمی نژاد گفت: دفع بهداشتی پسماند ، تفکیک زباله و استفاده از ظرفیت های پسماند، سه راهبرد شهرداری اهواز در بخش پسماند می باشد.

شهردار اهواز: با دفع غیربهداشتی پسماند مخالفیم

سیدخلف موسوی اظهار داشت: تامین سلامت عمومی و بهداشت شهروندان، پیش فرض کلیه فعالیت ها در شهرداری اهواز است و صیانت از محیط زیست را رسالت اصلی توسعه انسان محور پایدار می دانیم.

وی ادامه داد: تولید  750 الی 800 تن زباله در شبانه روز یعنی به طور تقریبی سرانه تولید بالای زباله به ازای هر شهروند؛ این امر نشان می دهد که فاصله زیادی تا نقطه فرهنگی مطلوب دارد و در این زمینه باید تلاش های بیشتری برای آموزش شهروندی و ارتقاء سطح آگاهی های عمومی صورت دهیم.

شهردار اهواز دفع پسماند در نقطه ای غیر از صفیره را که در 25 کیلومتری شهر و برای این امر به طور اصولی استاندارد سازی شده است ، در سطح شهر ممنوع اعلام کرد و گفت: دستور اکید صادر کرده ام که در مناطق با قاطعیت با متخلفان برخورد شود و اگر این تخلف از سوی پیمانکاران و زیرمجموعه شهرداری صورت گیرد، متخلفان به هیات های بدوی و مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 موسوی ادامه داد: در محدوده مهدیس و محل استقرار بنکداران بعضا  مشاهده می شود که نخاله یا پسماند ریخته شده که تا زمان تعیین قطعی محدوده شهر اهواز شاهد استمرار این مشکل خواهیم بود و انتظار داریم اداره کل امور شهری استانداری خوزستان هرچه سریع تر نسبت به تعیین محدوده قطعی شهرهای اهواز و کوت عبدالله اقدام نماید چرا که بعضا مشاهده شده شهرداری کوت عبدالله اقدام به دریافت عوارض یا صدور پروانه در مناطقی می کند که مطابق تعیین مرز فعلی در محدوده شهر اهواز قرار دارد و این امر خدمت رسانی را در برخی مناطق دچار مشکل کرده است.

شهردار اهواز تصریح کرد: مشکل دیگر در برخورد با نخاله های ساختمانی، وجود وانت بارهایی است که در سطح شهر به طور غیر قانونی فعالیت داشته و برخورد با آنها نیازمند احکام قضایی و همراهی نیروی انتظامی است و انتظار می رود استانداری خوزستان در این زمینه اقدام لازم مانند تشکیل شورای تامین و ایجاد وحدت رویه و همکاری بین بخشی برای رفع این معضل را صورت دهد.

موسوی در ادامه ، با پیشنهاد راه اندازی گشت مشترک شهرداری با سازمان محیط زیست موافقت و توضیح داد: تجهیز ماشین آلات پسماند به GPS ، تعیین محدوده قطعی شهر اهواز و اعمال نظارت و کنترل بیشتر از جمله اقداماتی است که شهرداری برای تامین سلامت عمومی شهروندان صورت می دهد.

شهردار اهواز در پایان اظهار امیدواری کرد: با همکاری سازمان محیط زیست ، استانداری، دستگاه قضایی و شهرداری اهواز گام بلندی در راه صیانت از سلامت و بهداشت عمومی در شهر اهواز برداشته شود.
:
:
:
آخرین اخبار