تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۷۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان:
امروز كشور ما با معضل بيكاري روبه رو است
هرچه ما فضاي كسب و كار پر رونقي داشته باشيم به طور طبيعي رشد اقتصادي ايجاد مي شود و در نتيجه با بهبود فضاي كسب و كار به اشتغال پايدار دست مي يابيم
خوزنیوز: مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان تاكيد كرد: بايد سرمايه گذاران را ضمن تكريم به سمت و سويي هدايت كنيم كه احساس امنيت كنند.

امروز كشور ما با معضل بيكاري روبه رو است

به گزارش خوزنیوز؛ هوشمند صفائي در نشست تخصصي كار آفريني كه با حضور معاون وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي و مدير عامل شركت هاي مشاوره و اطلاع رساني و خدمات كار آفريني و مراكز مشاوره شغلي و كاريابي هاي غير دولتي برگزار شد؛ گفت: برگزاري چنين نشست هايي با هدف ارتقاي سطح فعاليت كاريابي ها انجام مي شود. به رغم وجود ظرفيت هاي فراوان، متاسفانه يكي از مشكل هاي اساسي استان ما پديده بيكاري است كه ذهن مردم ما را مشغول كرده است. زيرا هر خانواده اي جواناني دارد كه نگران آينده آنان بوده و اين مساله اهميت اشتغال و رفع بيكاري را دوچندان مي كند.

صفایی اشتغال را تابع متغيرهاي اقتصادي دانست و افزود: هرچه ما فضاي كسب و كار پر رونقي داشته باشيم به طور طبيعي رشد اقتصادي ايجاد مي شود و در نتيجه با بهبود فضاي كسب و كار به اشتغال پايدار دست مي يابيم.

او افزود: امروز كشور ما با معضل بيكاري روبه رو است و اين معضل رشد فزاينده اي دارد. اما در اين شرايط بايد چه كارهايي انجام شود تا بتوانيم وضع موجود را بهبود ببخشيم؟ در اين باره مراكز كاريابي ها پيش بيني شده اند كه پل ارتباطي كارجويان و كارفرمايان هستند. در طول اين مدت تلاش كرديم تا اين مراكز را به عنوان بخش خصوصي كه مي تواند به اشتغال استان كمك كنند معرفي شوند و از سوي اداره كل تعاون كار و رفاه اجتماعي استان مورد حمايت قرار گرفته اند.

صفائي تاكيد كرد: لازمه ي حمايت از كاريابي ها ارايه خدمات مشاوره اي به كار جويان است. فعاليت اين مراكز نبايد به گونه باشد كه فقط معرفي نامه به كارجو بدهند و به حال خود رها كنند.

او تصريح كرد: وظيفه اصلي اين مراكز ارايه مشاوره شغلي است و براي انجام اين كار لازم است فضاي كسب و كار بيرون را بشناسند و متناسب با كسب، اطلاعات دقيقي از توانايي مهارتي كار جويان و فضاي بيرون به افراد مشاوره و به كار فرمايان ارايه كنند.

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان افزود: امروز بيكاران ثبت شده ما متاسفانه فاقد مهارت هاي كافي هستند. سال گذشته 15 هزار فرصت شغلي در استان معرفي شد كه فقط 40 درصد آن مشمول بيكاران ما شد و دليل اين مساله نبود مهارت كافي در بيكاران است كه بيش تر در فارغ التحصيلان دانشگاهي ديده مي شود. يعني در رشته هايي تحصيل كرده اند كه متناسب با بازار كار استان نيست.

صفائي عنوان كرد: اگر به مساله آموزش مهارتي توجه نشود قطعا در آينده اي نزديك با بحران جدي رو به رو مي شويم. مراكز كاريابي در اين زمينه مي توانند خيلي خوب كمك كنند. ظرفيت هاي ديگري مانند مراكز فني حرفه اي داريم كه در زمينه آموزش هاي مهارتي اقدامات خوبي كرده اند.

او گفت: ما از مراكز كاريابي به طور جدي حمايت مي كنيم. البته اين مراكز بايد كمبود ها و نيازهاي خود را به ما اعلام كنند تا مورد حمايت قرار گيرند. اگر يه مركز كاريابي يك نفر را در استان شاغل كند قطعا به يك خانواده اميد به زندگي داده است. زيرا بيش تر آسيب هاي اجتماعي كه امروز در جامعه مي بينم ناشي از مشكل هاي اقتصادي است.

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان بيان كرد: معتقدم با وجود كمبود سرمايه گذاري، ظرفيت هاي بسيار خوبي در بخش مزدبگيري و غير مزد بگيري داريم كه مي توانيم با معرفي نيروي مربوط به اين بخش ها اشتغال استان را ارتقا دهيم.

صفائي اظهار كرد: امروز بعد از توافق هسته اي و برجام، افق روشني پيش روي كشور ما قرار گرفته و اميدواري را در سطح جامعه به وجود آورده كه اثرات مثبتي در اقتصاد كشور خواهد داشت. به طور نمونه شمار اتباع خارجي سرمايه گذار در استان بيش تر شده است. در اين شرايط پيش آمده مراكز كاريابي مي توانند نقش اساسي را در ارتقاي اشتغال ايفا كنند.

او افزود: بيش تر كشورهاي جهان براي رفع بيكاري از الگوي تعاون براي كسب و كارهاي خود استفاده مي كنند. ما هم بايد از اين ظرفيت بهره ببريم. در زمينه افزايش اشتغال در كسب و كارهاي كوچك اقدامات خوبي در استان صورت گرفته كه از طريق صندوق توسعه كار آفريني به متقاضيان كسب و كارهاي كوچك و مشاغل خانگي تسهيلات داده مي شود.

او تصريح كرد: مراكز كاريابي با استفاده از ماده هاي قانوني براي ايجاد اشتغال به به كارفرمايان مشوق بدهند تا تا انگيزه بيش تري براي جذب نيرو از اين مراكز ايجاد شود. زيرا بدون اعتماد سازي به موفقيت دست نخواهيد يافت. اعتماد سازي گسترش فعاليت هاي مراكز كاريابي را به دنبال دارد.

صفائي با تاكيد بر تسهيل شرايط سرمايه گذاري از سوي دولت گفت: متاسفانه در اين زمينه خوب عمل نشده است. ما بايد سرمايه گذاران را ضمن تكريم به سمت و سويي هدايت كنيم كه احساس امنيت كنند.

او افزود: وقتي مقام معظم رهبر اقتصاد مقاومتي را ابلاغ مي كند بايد الزامات اجرايي آن از سوي دولت فراهم شود و در تسهيل قوانين پيش برود.

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان خواستار مشاركت مردم در فعاليت هاي اقتصادي شد و خاطرنشان كرد: شرایط سرمايه گذاري بايد به گونه اي باشد كه مردم سرمايه هاي خود را با اعتماد و اطمينان در فضاي كسب و كار بياورند و از نگاه اشتباه پس انداز در بانك ها دوري كنند.

صفائي يادآورشد: اميدواريم مجموعه اين عوامل به بهبود فضاي كسب و كار و اشتغال كمك كند تا مردم به رفاه اجتماعي برسند. مردم حق دارند خوب زندگي كنند و براي فراهم كردن رفاه آنان بايد گام هاي بلندي برداشته شود.
:
:
:
آخرین اخبار