تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۰۹۰۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام‌جمعه خرمشهر مطرح کرد:
آمادگی مرز شلمچه برای تردد روزانه 50 هزار زائر اربعین
مرز بین‌المللی شلمچه هم‌اکنون برای پذیرش و تردد روزانه بیش از 50هزار زائر آمادگی کامل دارد و اطمینان می‌دهیم زائران در تردد با مشکلی مواجه نشوند
امام‌جمعه خرمشهر گفت: مرز بین‌المللی شلمچه هم‌اکنون برای پذیرش و تردد روزانه بیش از 50هزار زائر آمادگی کامل دارد و اطمینان می‌دهیم زائران در تردد با مشکلی مواجه نشوند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید نبی موسوی‌فرد اظهار داشت: در یک هفته اخیر سفیر عراق در ایران سفری به خرمشهر داشت و در گردهمایی ائمه جمعه خوزستان در خرمشهر حاضر شد.

وی افزود: در دیداری که ائمه جمعه با سفیر کشور عراق داشتند قول مساعدت در امور ارائه ویزا به زائران داده شد، همچنین سفیر عراق برنامه ایجاد چند محل صدور ویزا در کشور را تشریح کرد.

امام‌جمعه خرمشهر، بیان کرد: تیم کنسولی مستقر در خرمشهر قرار بود از شنبه گذشته کار خود را آغاز کنند، متأسفانه این امر محقق نشد و تا سه‌شنبه 26آبان ماه متقاضیان سرگردان ماندند.

وی بابیان اینکه تنها 4هزار ویزا تا روز چهارشنبه صادر شد، گفت: قول دادند که روزانه 5 هزار ویزا صادر شود، امیدواریم برای زائران برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد درعین‌حال از زائران تقاضا داریم از نزدیک‌ترین محل صدور ویزا نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

موسوی فرد، عنوان کرد: خوشبختانه در مرز بین‌المللی شلمچه تفاوت‌هایی وجود دارد، یکی از مهم‌ترین ویژگی و تفاوت‌ها دسترسی آسان به شبکه حمل‌ونقل زمینی، هوایی، ریلی و آبی مشترک با عراق است.

وی همچنین با تقدیر و تشریح اقدامات جهادی مردم خوزستان به‌ویژه مردم خرمشهر در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، افزود: مردم خرمشهر درب منازل خود را به روی زائران گشوده و از آنان پذیرایی می‌کنند؛ همچنین در موقعیت‌های مستقر در مسیر پل نو تا مرز شلمچه به‌صورت شبانه‌روزی به زائران عزیز خدمت‌رسانی می‌کنند.

امام‌جمعه خرمشهر گفت: 50گیت گذرنامه در ایران و در نقطه مقابل 40گیت گذرنامه برای عراق ایجاد شد که مجموع این تعداد به 90گیت فعال می‌رسد.

وی عنوان کرد: مرز بین‌المللی شلمچه هم‌اکنون برای پذیرش روزانه بیش از 50هزار نفر آمادگی کامل دارد و اطمینان می‌دهیم زائران در تردد با مشکلی مواجه نشوند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار