تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۰۹۰۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شادگان:
وضعیت فاضلاب شهر شادگان بحرانی است
فرماندار شادگان از وضعیت بحرانی فاضلاب شهر شادگان ابراز نگرانی کرد
فرماندار شادگان از وضعیت بحرانی فاضلاب شهر شادگان ابراز نگرانی کرد.

جلسه شورای اداری این شهرستان به ریاست بهروز فرج اللهی فرماندار شادگان و با حضور امام جمعه شهرستان، مدیر کل حراست استانداری خوزستان و مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.

بهروز فرج‌اللهی در این جلسه ضمن خیر مقدم به مدیر کل حراست استانداری خوزستان، با اشاره به عملیاتی شدن فاز نخست خط آبرسانی دارخوین به شهر شادگان اظهار داشت: خط جدید لوله آب شرب 52 اینجی بطول 60کیلومتر انتقال آب از دارخوین به آخرین روستاهای شهرستان شادگان در سه فاز تعریف شده و با احداث خط لوله جدید خط لوله 40 اینجی در جایگاه خود باقی می‌ماند و ان‌شاءالله در آینده نزدیک فاز نخست خط آبرسانی دارخوین به شهر شادگان به طول 20 کیلومتر در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر جذب کامل اعتبارات تملک دارایی و ماده 180 توسط ادارات و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان گفت: با تصویب سهم شادگان از اعتبارات ماده 180 قانون بودجه، تکمیل طرح‌های ناتمام در اولویت اختصاص این اعتبارات است و مبلغ 157 میلیارد و 219 میلیون ریال به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و طرح‌های تصویب شده به شهرستان شادگان تعلق گرفت.

فرج‌اللهی با اشاره به لزوم پیگیری تامین و تخصیص این اعتبارات بر لزوم برنامه‌ریزی و اجرای مطلوب پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: اجرای پروژه‌ها باید بر اساس زمان‌بندی‌های مشخص صورت پذیرد تا بتوانیم با برنامه مدون شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های مهم شهرستان باشیم.

وی همچنین با اشاره مدیریت بحران شهرستان و هشدار‌های سازمان هوا‌شناسی در خصوص فصل سرما و افزایش نزولات آسمانی در سال جاری عنوان کرد: مدیران ادارات و دستگاه‌ها، شهرداران، بخشداران و دهیاران باید آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه بحران در سطح شهر‌ها و روستاهای تابعه شهرستان داشته باشد.

فرماندار و رئیس شورای اداری شادگان در ادامه نشست شورای اداری بر لزوم رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات توسط مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان تاکید کردو گفت: با توجه به برگزاری انتخابات مجلس دهم و پنجم خبرگان رهبری در اسفند ماه امسال باید با تعامل و همکاری همه ادارات و دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان شرایط لازم را برای برگزاری انتخاباتی سالم و با حضور حداکثری مردم در شهرستان فراهم کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: تمام ادارات و دستگاه‌های شهرستان‌ها موظفند بر اساس قانون انتخابات کشور همه امکانات خود را برای برگزاری انتخابات در اختیار برگزار کنندگان انتخابات قرار دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شادگان از وضعیت فاضلاب شهر شادگان ابراز نارضایتی کرد و گفت: متاسفانه شبکه فاضلاب شهر شادگان به قدری فرسوده شده و فوران فاضلاب موجب ایجاد انواع بیماری‌ها و بوی تعفن در مناطق وسیعی از شهر شده است و دستگاه‌های متولی موظفند ضمن بررسی دقیق مشکلات و نواقص مطرح شده و انعکاس به استان نسبت به تجهیز تمام ایستگاه‌ها به ژنراتور برق، رفع نواقص ایستگاه‌های پمپاژ، شست‌وشو، لایروبی و تمیز کردن شبکه‌های مشکل دار و با طراحی برنامه مدون و جامع مشکل فاضلاب شهر شادگان را مرتفع سازند.

فرج‌اللهی با بیان اینکه همایش پیاده‌روی اربعین حسینی همه‌ساله در محل قدمگاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این راستا و در جهت هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن این مراسم، تمام ادارات، نهاد‌ها، و هیئت‌های مذهبی شهرستان، باید تلاش خود را در جهت ایجاد امکانات رفاهی و امنیتی این مراسم، از قبیل برقراری امنیت در سطح شهرستان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، نصب چادر جهت استراحت عزاداران، راه اندازی سرویس‌های بهداشتی سیار و سایر اقدامات اساسی به‌کار گیرند.

فرماندار شادگان در پایان جلسه بر حضور شخص مسئولان یا نماینده تام‌الاختیار آن‌ها در جلسات و پیگیری مصوبات توسط دستگاه‌های مربوطه و اعلام نتیجه به فرمانداری را مورد تاکید قرار داد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار