تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۱۰۹۳۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اندیمشک:
ضرورت ثبت حماسه 4 آذر در تقویم ملی کشور
پیام شهدای بمباران 4 آذر ایستادگی در برابر دشمنان است و ثبت این واقعه در تقویم رسمی کشور یک ضرورت به شمار می‌رود.
امام جمعه اندیمشک گفت: پیام شهدای بمباران 4 آذر ایستادگی در برابر دشمنان است و ثبت این واقعه در تقویم رسمی کشور یک ضرورت به شمار می‌رود.

ظهر امروز در همایش بزرگداشت واقعه بمباران 4 آذر 1365 با حضور نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مسئولان دستگاه‌های اجرایی،فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های شهدا و ایثارگران در میدان شهدای چهار آذر (محل حادثه) برگزار شد.

امام جمعه اندیمشک در این مراسم با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مظلوم این حادثه اظهار کرد: پیام شهدای 4 آذر ایستادگی در برابر دشمنان تا آخرین قطره خون و با تکیه بر مبانی توحیدی است.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی افزود: دشمنان نظام اسلامی ما اکنون با راهبر نفوذ به دنبال تهی کردن جوانان ما از ایمان هستند.

وی اضافه کرد: مقاومت در برابر دشمنان، ایستادگی بر اصول اسلام و مبانی انقلاب و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله کارهایی است که باید در سطح کشور برای مقابله با این جریان انجام گیرد.

خدامی گفت: شهدای ما با کمترین امکانات بیشترین کار را انجام دادند که انجام کار جز با توکل بر خدا امکان‌پذیر نبود.

*ضرورت ثبت بمباران 4 آذر در تقویم رسمی کشور

رئیس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک یادآور شد: این حادثه بر اساس اسناد و مدارک موجود طولانی‌ترین بمباران هوایی در طول هشت سال دفاع مقدس در سطح کشور است.

وی تاکید کرد: ثبت این واقع در تقویم رسمی کشور چندین سال است که به طور ویژه پیگیری می‌شود و این موضوع به یکی از خواسته‌های اصلی مردم ولایتمدار این شهرستان تبدیل شده است.

امام جمعه اندیمشک با اشاره به جایگاه ویژه و خدمات مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: از مسئولان انتظار می‌رود که به این مطالبه به حق مردم این شهرستان توجه نشان داده و در این جهت اقدام عملی انجام دهند.

وی در ادامه افزود: تمرکز بر استفاده از ظرفیت نخبگان این شهرستان که دارای مسئولیت‌هایی در سراسر کشور هستند از جمله اموری است که باید مورد توجه جدی مسئولان شهرستان قرار گیرد.

امام جمعه اندیمشک در پایان بیان کرد: امیدوارم است که مسئولان نسبت به ثبت این روز باید به عنوان روز مقاومت مردم اندیمشک در تقویم رسمی کشور دین خود را به این مردم ولایتمدار و شهیدپرور ادا کنند.

شهر اندیمشک در چهارم آذر سال 1365 مورد هجوم 54 فروند هواپیمای دشمن بعثی قرار گرفته و به مدت یک ساعت و 45 دقیقه بمباران شد که در اثر این حمله وحشیانه که طولانی‌ترین بمباران هوایی در طول هشت سال دفاع مقدس به شمار می‌رود 300 نفر از هموطنان شهید و 700 نفر نیز مجروح شدند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: اندیمشک
:
:
:
آخرین اخبار