تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۱۰۹۵۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل امور مالیاتی خوزستان:
وابستگی به درآمدهای نفتی عامل غفلت از نوسازی
تاکنون وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی موجب غفلت از نوسازی و تغییر و تحول در نظام مالیاتی کشور شده است
خوزنیوز: مدیر کل امور مالیاتی خوزستان گفت: از آنجا که ثروت های ملی باید صرف برنامه ها و اقدامات پایدار شود، دولت سعی دارد ضمن کاهش هزینه های جاری بودجه های عمرانی را افزایش دهد ، بنابراین در سال های اخیر در ایران تلاش شده تا بار بودجه جاری از دوش درآمد های نفتی برداشته و از طریق درآمد های مالی تأمین شود.

به گزارش خوزنیوز؛ محسن کاویانی افزود: تاکنون وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی موجب غفلت از نوسازی و تغییر و تحول در نظام مالیاتی کشور شده است و درآمدهای حاصل از آن جایگاه واقعی نداشته است و اکنون که درآمدهای دولت هم به سبب تحریم ها و هم به علت کاهش شدید قیمت جهانی نفت کاهش یافته ، درآمدهای مالیاتی از اهمیت واقعی برخوردار است.

وی افزود: هدف گذاری برنامه پنجم توسعه نیز تأییدی بر همین مسأله است چرا که بر اساس این برنامه باید 100 درصد بودجه جاری کشور از مالیات تأمین شود.

کاویانی همچنین به تامین 90 درصد در آمدهای دولت های جهان از طریق مالیات مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: در نظام های اقتصادی کشورهای توسعه یافته ، درآمدهای مالیاتی علاوه بر این که مهم ترین ابزار تامین کننده بودجه دولت ها محسوب می شوند ، در اجرای سیاست ها و راهبردهای اقتصادی نیز نقش ارزنده ای ایفا می کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش 230 میلیارد تومانی درآمدهای مالیاتی در استان این مبلغ در طرح های نیمه تمام عمرانی استان هزینه خواهد شد. در واقع پرداخت مالیات هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری برای افزایش میزان آسایش مردم و توسعه زیرساخت ها و خدمات دولتی می باشد و صرف هزینه هایی میشود که می تواند آینده کشور را تضمین و زمینه گسترش خدمات بهداشتی ، آموزشی ، زیرساختی و امنیتی را فراهم نماید.

کاویانی هم چنین افزود: در مهر ماه سال جاری اداره کل امور مالیاتی خوزستان 150 میلیارد تومان وصولی داشته که علاوه بر تحقق 96 درصدی نسبت به سهمیه ابلاغی از سوی سازمان امور مالیاتی کل کشور نسبت به مهر ماه سال گذشته 20 درصد نیز افزایش داشته است.

مدیر کل امور مالیاتی خوزستان همچنین از وصول 1300 میلیارد تومان مالیات  این اداره کل در 7 ماهه نخست امسال در بخش مالیات های مستقیم با 39 درصد افزایش و همچنین 1270 میلیارد تومان مالیات های غیر مستقیم در بخش ارزش افزوده در همین مدت با افزایش 31 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی در پایان تاکید کرد: جایگزینی درآمدهای مالیاتی بجای درآمدهای نفتی نه تنها کاری ضروری بلکه عقلانی نیز می باشد و توسعه نظام مالیاتی یکی از محور های اساسی توسعه اقتصادی کشور شناخته می گردد که این امر با همکاری و همدلی مودیان محترم مالیاتی در کشور با نظام مالیاتی میسر خواهد بود.

:
:
:
آخرین اخبار